طراحی سایت چیست و اهمیت آن برای کسب ‌و ‌کار ها

اگر نگاه دقیق تری به اطراف بیندازیم، خواهیم دید که دنیا به سمت دیجیتالی شدن پیش می رود و مردم از دنیای دیجیتال برای کارهای روزمره خود مانند کارهای اداری، خرید کالا یا خدمات، ارتباط با دیگران و غیره مانند وب سایت ها و شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. وب سایت ها شبکه ها کمک می کنند

در این مقاله قصد داریم طراحی سایت را بررسی کنیم تا درک بهتری از یک وب سایت داشته باشیم، پس ادامه مقاله را فراموش نکنید.

طراحی وب چیست؟

تمام فرآیندهایی که در طراحی یک وب سایت انجام می شود، از جمله طراحی صفحه، تولید محتوا و حتی طراحی گرافیک، طراحی وب نامیده می شود.

البته این تعریف طراحی سایت است! اکثر مردم طراحی وب را با توسعه وب اشتباه می گیرند، در حالی که طراحی وب بخش فنی توسعه وب است و به معنای طراحی صفحه ای است که در اینترنت ارائه می شود.

هر وب سایتی با استفاده از زبان نشانه گذاری به نام HTML ساخته می شود. طراحان وب از تگ های HTML برای ایجاد صفحاتی استفاده می کنند که محتوا و داده های هر صفحه وب را تعریف می کند.

اما با HTML فقط ساختار و پایه سایت قابل طراحی است! CSS به طور کلی برای چیدمان و نمایش عناصر در صفحه استفاده می شود. بنابراین، وب سایت ها شامل ترکیبی از HTML و CSS هستند که نحوه نمایش هر صفحه در مرورگر را مشخص می کند.

چرا طراحی وب برای تجارت و کسب و کار است!

شاید تا به حال این سوال برای شما پیش بیاید که طراحی سایت چقدر برای هر حرفه و کسب و کاری موثر است و چرا باید از وب سایت استفاده کنیم، وب سایت چه اهمیتی برای کسب و کارها دارد و چه تاثیری بر روی مخاطبان کسب و کار شما می گذارد؟

جهت مشاوره و سفارش طراحی سایت از لینک زیر مراجعه فرمایید:

https://rayanweb.com/website-design/

همانطور که در ابتدای مقاله گفتم، دنیا به سمت دیجیتالی شدن می رود، امروز وقتی اتفاقی می افتد یا اگر می خواهند در مورد چیزی بیشتر بدانند سریع به گوگل مراجعه می کنند و جواب را در آنجا پیدا می کنند. بنابراین، هر کسب‌وکاری که دارید، به وب‌سایتی نیاز دارید که خدمات و محصولات شما را به مشتریان هدفتان نشان دهد تا مخاطبان شما بتوانند برند شما را بشناسند. جدای از همه اینها، شما می توانید در کسب و کار خود از رقبای خود متمایز شوید و مشتریان خود را با منحصر به فرد بودن خود تحت تاثیر قرار دهید تا آنها به شما اعتماد کنند.

مراحل طراحی و توسعه وب سایت چیست؟

در مرحله اول باید ظاهر کلی وب سایت خود را طراحی کنید و چیدمان و محل قرارگیری عناصر را مشخص کنید که به آن مرحله طراحی وایرفریم می گویند.

در مرحله دوم پس از طراحی ظاهر کلی وب سایت، نوبت به طراحی گرافیک می رسد، منظور از طراحی گرافیکی استفاده از ابزارهای ویژه برای این کار و با توجه به نوع کسب و کاری که راه اندازی خواهد شد، رنگ ها و منابع می باشد. .. به صورت مفهومی یک نمودار بسازید.

8 ویژگی که یک وب سایت خوب باید داشته باشد برای خواندن مقاله کلیک کنید.

در مرحله سوم باید برنامه نویسی وب سایت را شروع کنیم. در این مرحله بسته به نیاز مشتری و شرکت و دستگاه هایی که در سایت قرار خواهند گرفت، می توان چندین روش مدیریت سایت را انتخاب کرد:

می توانید از یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس (صفحه ساز) استفاده کنید یا یک سیستم اختصاصی طراحی کنید. هر دو روش به مقیاس پروژه و بودجه ای که می خواهید خرج کنید بستگی دارد.

در مرحله چهارم، زمانی که وب سایت تمام شد و آماده قرار گرفتن در اینترنت شد، باید یک هاست و یک دامنه برای پیکربندی وب سایت و در دسترس قرار دادن آن برای عموم داشته باشید.

طراحی سایت چند بخش است، وظایف طراح در هر قسمت چیست؟

طراحی سایت شامل دو بخش بک اند و فرانت اند می باشد.

فرانت مربوط به طراحی رابط کاربری سایت است که توسط افرادی که از سایت بازدید می کنند قابل مشاهده است. مانند: رنگ بندی، فونت و… و بک اند مربوط به تمامی کد هایی میشود که با سرور ارتباط برقرار میکنند و سایت را مدیریت میکند.

طراحان وب سایت اغلب وب سایت ها را طراحی، ایجاد و کدنویسی می کنند و مسئول چیدمان وب سایت هستند.

نقش طراحان وب با توسعه دهندگان وب متفاوت است، طراحان متخصص در ساخت و کدنویسی یک وب سایت هستند، آنها تعیین می کنند که چگونه اجزای سایت را در قسمت های مختلف مرتب کنند.

برای طراحی سایت به چه ابزارهایی نیاز داریم؟

وقتی این سوال به ذهن شما خطور می کند اولین ابزاری که به ذهن شما خطور می کند کامپیوتر یا لپ تاپ است، درست است که اولین و مهمترین ابزار برای طراحی وب سایت یا بهتر بگوییم کار در وب کامپیوتر یا لپ تاپ است. با سرعت مناسب اینترنت مناسب و پرسرعت می تواند شما را از هر آنچه در طراحی صندلی نیاز دارید رهایی بخشد.

حال اگر بخواهیم کمی جدی تر به این سوال فکر کنیم باید به این پاسخ برسیم که برای طراحی وب سایت باید یک زبان برنامه نویسی بلد باشیم یا با سیستم های مدیریت محتوای وب سایت مانند وردپرس کار کنیم که اساس آن است. پایه ای برای شروع طراحی سایت

مسئولیت های طراح وب

یک طراح وب دارای مسئولیت های زیادی خواهد بود و در این قسمت به مهم ترین مسئولیت هایی که یک طراح وب بر عهده خواهد داشت اشاره می کنیم که عبارتند از:

وظایف طراح وب عبارتند از:

بیشتر بخوانید: طراحی سایت در سعادت آباد

انواع طراحی سایت

دو نوع طراحی وب سایت وجود دارد، وب سایت های استاتیک و وب سایت های پویا که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند که در ادامه با آنها بیشتر آشنا می شویم.

وب سایت استاتیک

در طراحی سایت استاتیک که سال گذشته محبوبیت بیشتری پیدا کرد اما به تدریج محبوبیت و طرفداران خود را از دست داد. در طراحی استاتیک وب سایت باید برای هر صفحه از وب سایت یک فایل جداگانه تهیه و بر روی سرور قرار داده شود و برای هر آپدیت از روی سرور حذف و آپدیت شود و یک بار بیشتر درباره کاربران روی سرور قرار گیرد.

این رویکرد دارای مزایا و معایب زیادی بود که از آن جمله می توان به مزایای طراحی سایت ساده و امنیت بالا و معایب استفاده گسترده از سرورهای اشتراکی و استفاده بیش از حد پیشرونده از سرورها اشاره کرد. به دلیل بهبود امنیت این سرورها، به جای آن از سایت های ثابت استفاده شد و سایت ها پویا شدند.

وب سایت پویا

طراحی وب پویا به گونه ای است که گویی صفحه وب سایت ثابت است و می توان محتوا را به راحتی به روز و به روز کرد. ساختار صفحه وب پویا به گونه ای است که صفحات محتوای مورد نیاز آن از یک پایگاه داده back-end فراخوانی می شوند.

انواع صفحات وب برای طراحی

تا اینجا مقاله طراحی وب و اهمیت طراحی وب را درک کرده اید، اکنون زمان آن رسیده است که با انواع صفحات وب آشنا شوید تا وب سایت خود را بر اساس مشتریان خود طراحی کنید.

8 نوع مختلف از صفحات وب عبارت است از:

صفحه اصلی (mainpage):

همانطور که از نام صفحه مشخص است، صفحه اصلی مرکز وب سایت شما است و در واقع مهمترین صفحه سایت شما است. کاربران می توانند با استفاده از این صفحه به تمام قسمت های وب سایت دسترسی داشته باشند و می تواند به عنوان یک تغذیه کننده عمل کند.از آنجایی که اکثر مشتریان از طریق صفحه اصلی وارد وب سایت شما می شوند، طراحی این صفحه بسیار مهم است. صفحه اصلی هر وب سایتی نشان دهنده تصویر آن کسب و کار است. بنابراین باید با عکس‌ها، داستان‌ها و کلماتی که استفاده می‌کنید مشخص کنید که چه کسی هستید.

صفحات مجله  ای:

وب سایت های مجله شامل عکس ها، مقاله ها، فیلم های آموزنده و اخبار روزانه می باشد. این نوع وب سایت برای وب سایت های اطلاع رسانی به ویژه نشریات دانشگاهی و سازمانی به خوبی کار می کند.

صفحه فروشگاهی:

وب سایت های فروشگاهی سایت های خرید آنلاینی هستند که مشتریان می توانند محصولات یا خدمات شرکت شما را خریداری کنند. یک وب سایت فروشگاهی قوی یافتن محصولات، فیلتر بر اساس دسته بندی، شناسایی پیشنهادات ویژه و خرید را آسان می کند.

صفحات یا مقالات وبلاگ:

این وبلاگ حاوی عکس ها، فیلم ها و مقالاتی است که به طور مداوم به روز می شوند. امروزه هر وب سایت و برندی صفحه وبلاگ مخصوص به خود را دارد. و در حالی که گنجاندن محتوای متخصص به اعتبار کلی یک شرکت یا فرد می‌افزاید، وبلاگ‌ها همچنین محتوایی را برای پست‌ها و ایمیل‌های رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌کنند. برای کمپین های پستی با این حال، وبلاگ نویسی می تواند برای مشاغل کوچک بسیار دشوار باشد. حتی قبل از اینکه به ساخت یک صفحه وبلاگ فکر کنید، مطمئن شوید که تیم و استراتژی مناسبی برای به روز نگه داشتن محتوای خود دارید. در واقع داشتن وبلاگی با ویدیوهای کم بهتر از داشتن وبلاگ های قدیمی زیاد است.

صفحات نمونه کار:

این صفحات به افراد خلاق این امکان را می دهد تا بهترین کارهای خود را به نمایش بگذارند. این صفحات برای هنرمندان، فیلمسازان، سازندگان مبلمان و … مناسب است.

صفحات فرود یا لندینگ پیج:

صفحات فرود نوع خاصی از صفحات هستند که برای یک کمپین بازاریابی ایجاد می شوند و بازدیدکنندگان را به یک اقدام خاص هدایت می کنند. محتوای صفحه فرود باید محدود باشد و بازدیدکنندگان را به سمت تماس برای اقدام (CTR) که می‌خواهید انجام دهند هدایت کند.

صفحات رسانه های اجتماعی:

صرف نظر از مشتریان خود، می توانید آنها را در شبکه های اجتماعی پیدا کنید. شما نمی توانید صفحه ای مانند یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام ایجاد کنید، اما می توانید محتوایی ایجاد کنید که امکان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را فراهم کند.

مقاله پیشنهادی: بازاریابی در شبکه های اجتماعی چیست؟

صفحه درباره ما و تماس با ما:

با استفاده از صفحات تماس، کاربران می توانند با شما تماس بگیرند و با شما ارتباط برقرار کنند. این نوع صفحات برای هر وب سایتی ضروری هستند و به خوبی کار می کنند.

قبل از خدافظی

امروزه هر کسب و کاری برای ارتقا و رشد نیاز به فعالیت در فضای دیجیتال دارد که یکی از آنها اینترنت است. با سایت در ارتباط باشید و مشتریان جدیدی پیدا کنید. شما می توانید با تماس با کارشناسان رایان وب، ارتباط برقرار کنید.

خروج از نسخه موبایل