فرهنگ و هنر

فروش کوپن دام قربانی در مکه شروع شد

فروش کوپن دام قربانی در مکه شروع شد

حجاج بیت‌الله‌الحرام می‌توانند در ازای پرداخت ۷۲۰ ریال سعودی یک کوپن برای دام قربانی دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ خبرگزاری علم و فناوری آنا، ون‌های سیار تحت نظارت اداره پست سعودی و بانک توسعه اسلامی فروش کوپن‌های دام قربانی را به طور مستقیم به حجاج ساکن در ساختمان‌های مختلف شروع کرده اند. ظاهراً هدف از این کار تسهیل فرایند خرید دام قربانی برای عید قربان است.

به گزارش «آری نیوز تی وی» حجاج می‌توانند در ازای پرداخت ۷۲۰ ریال سعودی یک کوپن برای دام قربانی دریافت کنند. ون‌های سیار برای توزیع آسان و راحت این کوپن‌ها در میان زوار ساکن در مناطق مختلف شهر مقدس مکه مستقر شده اند.

این کوپن‌ها در نزدیکی محل اقامت زوار چه از طریق غرفه‌هایی که برای این منظور در نظر گرفته شده اند و چه از طریق خودرو‌های ون سیار بین حجاج توزیع می‌شوند.

بعد از دریافت این کوپن، در مورد زمان و مکان برگزاری مراسم قربانی دام‌ها به حجاج اطلاع رسانی می‌شود. بعد از انجام مراسم قربانی، زوار باید در مراسم «حلق» شرکت کنند. حَلْق (تراشیدن موی سر) و تقصیر (کوتاه کردن موی سر یا ناخن) از واجبات حج و عمره اند که در موارد مختلف یکی از آن‌ها انجام می‌شود. حلق و تقصیر مانند سایر اعمال حج و عمره، از عبادات به حساب می‌آیند و مانند نماز نیاز به قصد قربت دارند.

در اعلامیه ای، سخنگوی وزارت امور مذهبی گفت که هدف از این ابتکار تسهیل فرایند خرید و ذبح دام برای زوار است.

«حاج عبدالوهاب سومرو» تاکید کرد که افراد باید حتماً کوپن‌های قربانی را از منابع تاییدشده مانند بانک توسعه اسلامی و پست عربستان سعودی تهیه کنند و او همچنین تاکید کرد که حجاج باید از دریافت و تهیه این کوپن‌ها از کانال‌های غیرمجاز خودداری کنند، چون احتمال شیادی و کلاهبرداری در این فرایند وجود دارد و حجاج باید مراقب این موضوع باشند.

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا