علمی و پزشکی

واکسیناسیون ۷.۴ درصد از جمعیت تهران؛ تاکنون / رفع مشکل ازدحام در مراکز تا چند روز آتی

واکسیناسیون ۷.۴ درصد از جمعیت تهران؛ تاکنون / رفع مشکل ازدحام در مراکز تا چند روز آتی

فرمانده گروه مدیریت بیماری های کرونا در کلانشهر تهران گفت: “ما تاکنون 7.4 درصد از جمعیت استان را واکسینه کرده ایم که در مقایسه با میانگین ملی 6.2 عدد بالایی است.”

به گزارش ایواره ، دکتر حسینعلی شهریاری ، رئیس کمیته بهداشت مجلس شورای اسلامی ، صبح امروز به همراه جمعی از اعضای کمیته ، دکتر منوچهر جمالی ، مدیرکل امور مجلس وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و دکتر. علیرضا زالی ، فرمانده مدیریت بیماری های کرونا در تهران آنها از سایت واکسیناسیون کرونا در باغ موزه حفاظت مقدس بازدید کردند.

تاکنون یک میلیون و 110 هزار واکسن در تهران تلقیح شده است

دکتر. علیرضا زالی – فرمانده عملیات ضد کرونا در تهران ، در این بازدید ، درباره چرایی ادغام مراکز کوچک واکسیناسیون در مناطق مختلف توضیح داد: در تهران ، مراکز تمرکز متناسب با تعداد افراد در منطقه و تعداد مراجعه کنندگان برای تأسیس ، ایجاد کردیم. اولین دوز واکسن. در حال حاضر 80 مرکز واکسیناسیون جامع در تهران وجود دارد که برای به حداقل رساندن ازدحام ، آنها را افزایش خواهیم داد.

وی با اشاره به افزایش شیفت واکسیناسیون گفت: طبق پیش بینی ها مشکلات موجود طی روزهای آینده برطرف می شود. نگرانی اصلی مردم در تهران این بود که افرادی که دوز اول واکسن دریافت کرده اند از دوز دوم محروم نشوند. خوشبختانه ، ما به مدت 70 سال در ارتفاعاتی که اولین دوز مصرف کرده و آنهایی که باقی مانده اند ذخیره سازی کافی داریم و جای نگرانی در این مورد وجود ندارد.

فرمانده گروه مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: تا زمانی که مطمئن نشویم واکسیناسیون گروه 70 ساله به اتمام نرسیده ایم ، به گروه های سنی دیگر نخواهیم رفت.

زالی افزود: مسئله دیگری که باعث ایجاد جمعیت در روند واکسیناسیون شد شایعاتی مبنی بر اینکه واکسن دوز دوم برای افرادی که دوز اول را دریافت کرده اند می تواند از مارک دیگری باشد. ما به مردم اطمینان می دهیم که دوز دوم اولین دوز واکسن مشابه برای همه افراد خواهد بود.

وی با اشاره به ایجاد مرکز واکسیناسیون کرونا در باغ موزه دفاع مقدس به عنوان هشتادمین مرکز تلفیقی در تهران گفت: تاکنون یک میلیون و 110 هزار واکسن در تهران تلقیح شده است. 400000 نفر هر دو دوز را دریافت کردند. ما تاکنون 7.4 درصد از جمعیت استان را واکسینه کرده ایم که در مقایسه با خفیف کشور یعنی 6.2 ، رقم بالایی را نشان می دهد. به دلیل تنوع زیادی که در واردات و تولید داخلی واکسن وجود دارد ، ما با یک سبد واکسن متنوع روبرو خواهیم شد.

فرمانده گروه مدیریت بیماری های کرونا در کلانشهر تهران گفت: “از آنجا که تعداد زیادی از افراد واکسن سینوفارم را دریافت کرده اند ، باید بگوییم خوشبختانه ما به اندازه کافی سینوفارم را تهیه کرده ایم.” دومین مارکی که در تهران استفاده می شود Astrazenka است که منابع کافی برای این واکسن دارد. مارک سوم اسپوتنیک است که دوز دوم آن 90٪ تزریق می شود.

به گزارش وبدا ، زالی اظهار داشت که علاوه بر گروه های سنی اعلام شده ، واکسیناسیون بیماران خاص و گروه های پزشکی نیز در تهران در حال انجام است. مردم با پیامک به آن مراجعه می کنند. بهتر است افراد برای کاهش احتقان و دریافت دوز دوم به همان مرکزی که در آن دوز اول واکسن دریافت کرده اند مراجعه کنند.

وی در پایان از همکاری خوب هلال احمر ، بسیج و سپاه خبر داد و گفت: آنها تمام امکانات خود را در اختیار ما قرار می دهند تا با افزایش تعداد مراکز از ازدحام جمعیت جلوگیری کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا