عمومی

یک‌میلیون و ۲۷۵ هزار تردد از پایانه مرزی رازی خوی ثبت شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

یک‌میلیون و ۲۷۵ هزار تردد از پایانه مرزی رازی خوی ثبت شد - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، رضا پورسحاب افزود: مرز رازی یکی از مرزهای پرتردد در کشور به شمار می‌رود و ترافیک حضور مردم در تعطیلات رسمی نیز در آن بسیار قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه فقط در ۱۰ روز اخیر حدود ۳۰ هزار تردد در مرز رازی خوی ثبت شده است، اضافه کرد: ترافیک حضور مردم نسبت به تابستان و بهار، کاهش نیافته و حتی روند افزایشی نیز داشته است.

مدیر پایانه مرزی رازی خوی درخصوص جزئیات تردد از این مرز اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۱۵۷ هزار و ۱۴۶ نفر تبعه خارجی از مرز وارد و ۱۵۵ هزار و ۴۵۴ نفر خارج شده‌اند.

پورسحاب ادامه داد: روند ورود و خروج از مرز رازی به طور تقریبی مساوی بوده و ۵۰ درصد ترددها خروج و ۵۰ درصد دیگر ورود به کشور است.

وی گفت: در این مدت، ۴۸۵ هزار و ۱۷۷ ایرانی از طریق مرز رازی وارد کشور شده و ۴۷۷ هزار و ۸۵۴ نفر نیز خارج شده‌اند.

وی با اشاره به روند گسترش خدمات در مرز رازی خوی افزود: با توجه ویژه استاندار آذربایجان غربی، تمام اقدامات و پیش نیازهای لازم برای تردد ترانزیتی و تجارت از طریق این پایانه در حال مهیا شدن است.

مدیر پایانه مرزی رازی خوی اضافه کرد: احداث تونل‌های مسافری در نکته صفر مرزی و تملک اراضی واقع در محدوده «ایست اختیاری» پایانه مرزی رازی طبق طرح جامع مصوب از برنامه‌های آتی این پایانه به شمار می‌رود.

مرز رازی در شهرستان خوی قرار گرفته و مسیر تردد به کشور ترکیه است؛ آذربایجان‌غربی دارای ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان است.

دکمه بازگشت به بالا