اقتصادیعمومیمدیریت کسب و کار

حکم طلا برای مرد در قرآن

حکم استفاده از طلا براي مردان

طلا از جمله فلزهاي زينتي به شمار مي رود که طرفداران زيادي دارد و به خصوص خانم ها علاقه ي زيادي به آن نشان مي دهند و بالطبع از اشکال مختلف آن به عنوان زيورآلات استفاده مي کنند.تا به حال شده از خودتان بپرسيد چرا زنان مجاز به استفاده از طلا هستند ولي مردها نبايد از اين فلز قيمتي و زينتي بهره مند شوند؟ با وجود اتفاق نظر مراجع در حرام بودن استفاده از طلا براي مردان، استفاده از اين فلز در بين آقايان رو به افزايش است. طبق بررسي هاي متعددي که صورت گرفته، تعداد گلبول هاي سفيد خون در مردان بيشتر از زن هاست، حال آن که تماس بدن مرد با طلا باعث بالا رفتن ميزان گلبول هاي سفيد مي شود. به طور طبيعي با افزايش شمار گلبول هاي سفيد، جا براي گلبول هاي قرمز خون کم شده و تعداد آنها به طور محسوسي کاهش پيدا مي کند.

طلا براي مردان برعکس زنان سودمند نيست و داراي تشعش هايي است که در صورت برخورد باعث عقيم شدن مردان مي شود.

دستبند کارتیر: طبق بررسي‌هاي متعددي كه صورت گرفته، تعداد گلبول‌هاي سفيد خون در مردان بيشتر از زن‌هاست، حال آن كه تماس بدن مرد با طلا باعث بالا رفتن ميزان گلبول‌هاي سفيد مي‌شود. به طور طبيعي با افزايش شمار گلبول‌هاي سفيد، جا براي گلبول‌هاي قرمز خون كم شده و تعداد آنها به طور محسوسي كاهش پيدا مي‌كند. در واقع استفاده از طلا در مردان باعث بر هم خوردن تعادل ميان گلبول‌هاي سفيد و قرمز خون مي‌شود. همين امر باعث بروز كم‌خوني در مردان و از سوي ديگر باعث بروز سرطان خون مي‌شود كه همگي بر اثر اختلال در گلبول‌هاي بدن مردان ايجاد مي‌شود. اما در اينجا شايد اين سوال ذهن شما را مشغول كند كه پس چرا زنان مي‌توانند از طلا استفاده كنند؟ اگر طلا روي تعادل گلبول‌هاي بدن مردان تاثير مي‌گذارد، پس زنان هم نبايد از اين امر مستثنا باشند.
طلا مضر مثانه و دستگاه ادراري است. مصلح آن عسل، مشک، دانه مورد و شاه بلوط است.
آويزان کردن طلا در مکتب اسلام به عنوان زينت براي مردان حرام است. در صورت درمان در موارد خاص طبق نظر اکثر مراجع جايز است. استفاده از طلا به صورت هاي زينتي براي زنان جايز است و از نظر علمي ثابت شده است که موجب تقويت و افزايش نسبي گلبول هاي قرمز خون بوده و استفاده از آن در ترشح برخي از هورمون هاي مفيد بدن زنان و در رفع افسردگي و غم و اندوه آنان مؤثر و سودمند است بنابراين استفاده ي زنان از طلا جايز و در حدّ معقول و منطقي موجب سلامت روح و جسم آنان مي باشد. اما مردان نمي توانند از اين عنصر به عنوان زينت استفاده نمايند و از نظر علمي ثابت شده اثرات منفي بر گلبول هاي قرمز مردان، ترشحات هورموني آنان و روحيه ي انعطاف آميز و رفاه طلبي و حالاتي شبيه به حالات و صفات زنان را در مردان بوجود مي آورد و به همين دليل و شايد دلايل فزونتر استفاده آن براي مردان جايز نمي باشد.

حکم طلا برای مرد در قرآن

تأثير طلا بر عقيم شدن

استفاده طولاني مدت از طلا روي تمام هورمون هاي مردان، به ويژه هورمون هايي که از ناحيه هيپوفيز در بدن پخش مي شود تأثير منفي مي گذارد و باعث کاهش ترشح تستسترون و کمبود اسپرماتوزوئيد و در نهايت کاهش قدرت جنسي و عقيم شدن مردان مي شود.

در قرآن درباره‌ي حرام بودن استفاده از طلا براي مرد، چيزي نيامده است اما در حديث بيان شده که پيامبر-صلي الله عليه وسلم- فرموده‌اند: استفاده از طلا بر مردم حرام است. «احل الذهب والحرير لاناث امتي وحرم علي ذکورها»[نسائي] طلا و ابريشم بر زنان امتم حلال شده و آن‌ها بر مردان امتم حرام است.
«پيامبر-صلي الله عليه وسلم- روزي انگشتري طلا در دست مردي ديد و آن را بيرون آورد و دور افکند و فرمود: کسي از شما آهنگ آتشي مي‌کند و آن را در دستش قرار مي‌دهد، بعد از آن که پيامبر-صلي الله عليه وسلم- از نزد آنان رفت، به آن مرد گفته شد: انگشترت را بردار و [آن را بفروش و] از آن بهره ببرد. گفت: نه سوگند به خدا، هرگز آن را که پيامبر خدا-صلي الله عليه وسلم- به دور افکنده برنمي‌گيرم»
اما در صورت ضرورت مرد مي‌تواند از طلا استفاده کند، مانند آن که بند انگشت و سر بيني‌اش قطع شده باشد و… به جاي آن از طلا استفاده کند.

طلاي سفيد به آلياژي از طلا همراه با دست‌کم يک فلز سفيدرنگ گفته مي‌شود. آلياژ طلا براي ساخت طلاي سفيد معمولاًنيکل، منگنز، و پالاديم و در مواردي نقره، روي، پلاتين، و مس است. البته رنگ طلاي سفيد مرسوم در جواهرسازي رنگ واقعي اين آلياژ نيست، بلکه با روکش کردن طلا از فلز روديم به دست مي‌آيد. از آن‌جا که طلا در حالت خالص بسيار نرم است، در جواهرسازي با افزودن فلز ديگري آن را مقاوم‌تر مي‌سازند. براي ساخت طلاي زرد معمولاً از مس استفاده مي‌شود اما براي طلاي سفيد از فلزي سفيد يا نقره‌اي رنگ استفاده مي‌شود. استفاده از طلا چه زرد و چه سفيد حرام است.

مضرات استفاده از طلا براي مردان

جواد ملکوتي خواه مسئول گروه نانو فناوري سبز در گفتگو با خبرنگار مهر در ارتباط با مضرات استفاده از طلا براي آقايان اضافه کرد: از نظر پزشکي طلا روي گلبولهاي قرمز خون مردان اثرگذار است و سيستم ايمني بدن آنها را دچار مشکل مي کند.  ملکوتي خواه گفت: وقتي طلا با پوست مردان تماس پيدا کند ، يونهاي آن وارد بدن مي شود چرا که در ساختار چربي پوست آقايان و خانوم تفاوتهايي است. مقدار چربي پوست آقايان کمتر است از اين رو، طلا به راحتي مي تواند به صورت يون از پوست مردان عبور کرده و در کبد آنها موجب اختلال شود. وي گفت: در تحقيقات انجام شده در سال 2010 در ونکوور کانادا مشخص شد طلا داراي خاصيت شبه القايي است که بر پوست و خون مردان اثر منفي دارد مي تواند علاوه بر اثر منفي در کبد، موجب غلظت خون شده و به مرور زمان به امراض قلبي و سکته براي آقان منتهي مي شود

منبع : cartier

دکمه بازگشت به بالا