چرا در هنگام آرایش، ابتدا باید از پرایمر استفاده کرد؟

باید و نبایدهای استفاده از پرایمر آرایشی

پرایمر یکی از مواد آرایشی جالب و کاربردی است که استفاده از آن به هر بانوی زیبارویی توصیه می‌شود. استفاده از پرایمر کمک می‌کند که آرایش طبیعی‌تر و باثبات‌تری داشته باشید. اما در این میان، برخی فوت و فن‌هایی هم وجود دارند که کوشیده‌ایم آن‌ها را در این مقاله برای شما گردآوری کنیم. جهت خرید لوازم آرایشی و خرید لوازم آرایشی اصل لطفا کلیک کنید.

1-از پرایمرهای رنگی غافل نشوید

اگر پوست روشنی دارید،‌ پرایمرهایی با ته رنگ صورتی، به درخشان جلوه دادن چهره شما کمک می‌کنند. پرایمر با ته رنگ بنفش هم برای پوست‌‌های زرد مناسب است و پرایمرهای سبز رنگ، برای خنثی کردن قرمزی پوست پیشنهاد می‌شوند.

۲- در استفاده از پرایمر زیاده‌روی نکنید

استفاده از پرایمر به طوری‌که بیش از حد پوست را پوشش دهد، باعث جمع‌شدگی مواد در زیرسازی آرایش می‌شود. شاید باور نکنید اما مقداری به اندازه یک دانه لوبیا، می‌تواند برای تمامی پوست صورت شما کافی باشد. برای پوشش بیشتر، این مقدار پرایمر را به آرامی در تمامی سطح پوست صورت پخش کنید.

۳- از پرایمر در ناحیه چشم‌ها هم استفاده کنید

با استفاده از پرایمر در نواحی چشم و پلک‌ها، عملا با یک تیر سه نشان زده‌اید!

۴- پرایمر به تقویت مژه‌ها کمک می‌کند

استفاده از پرایمر مژه، باعث می‌شود مژ‌ه‌‌ها حالت ضخیم‌تر و بلندتری به خود بگیرند. پرایمر، مژه‌ها را پرپشت‌تر می‌کند و به لطف ویتامین E یا گلیسیرینی که در پرایمر‌های مژه وجود دارد، سلامت مژه‌ها بهبود می‌یابد. لازم به ذکر است که در مصرف پرایمرهای مژه، زیاده‌روی نکنید. چرا که باعث می‌شود مژه‌ها حالت طبیعی خود را از دست بدهند.

۵- پرایمر برای برطرف کردن آکنه هم خوب است

اگر از وجود جوش‌ و آکنه در پوست صورت خود رنج می‌برید، از پرایمرهایی استفاده کنید که حاوی مواد ضد آکنه هستند. در ترکیب این پرایمرها، از ۲ درصد اسید سالیسیلیک استفاده شده است. البته این نکته را هم بگوییم که در مصرف مواد ضد آکنه زیاده‌روی نکنید چرا که این کار باعث تحریک بیشتر پوست می‌شود.

۶- پرایمر برای لب‌ها نیز مناسب است

پرایمرهای لب، انتخاب مناسبی برای جلوگیری از ترک‌خوردن آرایش روی لب است. لازم به ذکر است که اگر به پرایمرهای مخصوص لب دسترسی ندارید، می‌توانید همان پرایمری که برای صورت را استفاده می‌کنید، در قسمت لب‌ها نیز به‌کار ببرید.

۷- در نواحی زیر گردن از پرایمر استفاده کنید

تا این‌جای کار گفتیم که حتما قبل از زیرسازی آرایش، در قسمت‌های دور چشم، گونه‌ها، لب‌ها و مژ‌ه‌ها از پرایمر استفاده کنید. اما بد نیست بدانید پرایمر را روی نواحی زیر گردن هم می‌توان استفاده کرد. سیلیکون موجود در پرایمر به کمک می‌کند؛ با این حساب می‌توان برای جوان‌تر نشان دادن پوست قسمت‌های زیر گردن، روی پرایمر حساب باز کرد. برای این کار، کافی است تا مقداری پرایمر را با دست به نواحی گردن و زیر گردن بمالید تا پوست این قسمت‌ جوان‌تر جلوه کند. این پرایمر با ته‌رنگ تیره نیز یافت می‌شود که برای برنزه نشان دادن پوست، گزینه‌ای مناسب به نظر می‌رسد.

۸- در انتهای کار، حتما از پودرهای آرایشی استفاده کنید

می‌توان را این‌گونه دسته‌بندی کرد که ابتدا روی سطح پوست صورت از پرایمر استفاده کنید، سپس زیرسازی‌های لازم را با استفاده از مواد آرایشی مایع یا مرطوب‌کننده‌های رنگی انجام دهید و در نهایت، پودرهای مات یا نیمه شفاف را بر روی آرایش صورت استفاده کنید. توجه داشته باشید اگر از مرحله آخر که همان استفاده از پودرهای آرایشی است صرف‌نظر کنید، آب موجود در مواد آرایشی که بر روی صورت پوشش داده شده است، با سیلیکونی که در بیشتر پرایمرها وجود دارد ترکیب می‌شود و این دو ماده، یکدیگر را دفع می‌کنند. به این ترتیب، اگر به ناگاه دستی به صورت خود بزنید، آرایش شما به راحتی از هم می‌پاشد

 پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟

مهم نیست آرایش شما چقدر حرفه‌ای باشد یا با چه تکنیکی انجام شود، بلکه آنچه اهمیت دارد استفاده از پرایمر قبل از آرایش می‌باشد. پرایمر که یک محصول آرایشی است موجب افزایش ماندگاری میکاپ شما خواهد شد و در صورت عدم استفاده از پرایمر، آرایش شما زیبایی و دوام واقعی خود را نخواهد داشت. پرایمر یا همان زیرساز آرایشی، در کل یک بیس صاف و یکنواخت بر روی پوست شما ایجاد خواهد کرد و با ترکیبات خود باعث می‌شود تا پوست شما از ابتدای صبح تا آخر شب، حتی در برابر تعریق صورت نیز مقاومت کند و میکاپتان خراب نشود.

این محصولات بافت چندان چربی نداشته و همانند مخمل هستند که با هدف صاف تر کردن، پوشش قرمزی‌ها و بستن منافذ باز پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. از سوی دیگر استفاده از پرایمر قبل از آرایش به بالا بردن ماندگاری آرایش شما کمک خواهد کرد. بنابراین بهترین محصولی که می‌تواند به شما کمک کند تا آرایشی با دوام‌تر داشته باشید، پرایمر است. از آنجایی که توصیه تمامی آرایشگران استفاده از پرایمر قبل از آرایش می‌باشد، در این مطلب سعی شده تا تمامی نکاتی که قبل و بعد استفاده و باید بدانید به همراه انواع، مزایا و نحوه استفاده آن برای شما شرح داده شود.

انواع پرایمر صورت

در بازار لوازم آرایشی انواع مختلفی از پرایمر وجود دارد که هر کدام از آن‌ها کارایی خاصی دارند و برای کاربردهای گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین، نکته‌ دیگری که در این باب وجود دارد این است که شما در طول روز برای بهتر ماندن آرایشتان باید درجه حرارت مناسب محیط را در نظر گرفته و پس از آن توجه داشته باشید که در فضای بسته یا باز قرار دارید و با توجه به این موارد نوع پرایمر خود را انتخاب کنید. انواع پرایمر صورت شامل موارد زیر هستند:

مزایای استفاده از پرایمر صورت چیست؟

همانطور که گفته شد پرایمر یک انتخاب عالی و ضروری برای آماده سازی پوست قبل از می‌باشد. تغییر صورت قبل و بعد استفاده از پرایمر بسیار مشهود است که این خود اثباتی است بر فوایدی که استفاده از این محصول دارد. به صورت کلی مزایا و تاثیرات مثبتی که استفاده از پرایمر صورت بر میکاپ دارد عبارتند از:

نحوه استفاده از پرایمر چیست؟

پس از انتخاب پرایمر خوب نوبت به استفاده درست و اصولی قبل و بعد استفاده از پرایمر می‌رسد. به همین دلیل در این قسمت سعی شده تا به صورت کامل و دقیق هر آنچه را که باید درباره طرز استفاده از پرایمر بدانید برای شما عزیزان شرح داده شود. مصرف پرایمر نیز مانند تمامی مراحلی دارد که در صورت استفاده از آن‌ها به صورت دقیق، می‌توانید به نتیجه‌ای مطلوب و مناسب برسید. مراحلی که رعایت آن‌ها در نحوه استفاده از پرایمر توصیه می‌شود عبارتند از:

  1. میزان کمی از پرایمر را با انگشتانتان برداشته، روی پوست بزنید. اما به خاطر داشته باشید که نباید در مصرف پرایمر زیاده روی کنید و اندازه یک نخود، یا یک دانه لوبیا برای هر پوستی کفایت خواهد کرد.
  2. توجه کنید که نقاط مختلف صورت به اندازه‌های متفاوتی از پرایمر احتیاج دارند و شما باید برای قسمت‌های مختلف پوستتان اندازه‌های مختلفی از پرایمر را استفاده نمایید.
  3. برای پخش کردن پرایمر بر روی صورتتان از استفاده کنید. از این روش برای صرفه جویی در میزان مصرف پرایمر استفاده می‌شود اما پس از آن مالیدن پرایمر را می‌توانید با انگشتان دستتان ادامه بدهید چرا که انگشت‌های دست بهترین گزینه هستند.
  4. به یاد داشته باشید که پس از استفاده از پرایمر ، به زیرسازی قوی احتیاجی نیست. به همین سبب با تنها یک کرم پودر می‌توانید پوشش‌ و شفافیت عالی به پوست خود بدهید.

نکات مهمی که قبل و بعد استفاده از پرایمر باید در نظر بگیرید!

استفاده از پرایمر قبل آرایش ، اهمیت بسیاری در داشتن پوستی زیبا و یکدست دارد. اما برای رسیدن به چنین نتیجه‌ای احتیاج است که قبل و بعد استفاده پرایمر نکاتی را رعایت کنید.

برای مثال:

به نقل از: سایت آرایشی بهداشتی ایران خانوم

خروج از نسخه موبایل