عمومیمدیریت کسب و کار

مشکل کار نکردن میکروفون یقه ای

میکروفون یقه ای و هدست – راهنمای استفاده برای مواجهه با رایج ترین مشکلات!

در گذشته مدل های مختلف میکروفون یقه ای بسیار بزرگتر بودند و میکروفن های هدست اصلاً وجود نداشتند. مثلا در یک موسسه، اداره یا مدرسه و … از یک میکروفون داینامیک «دور گردنی» برای موارد «پرتابل» که سخنران می خواست دست های آزاد داشته باشد و یا آزادانه جابجا شود، استفاده می شد. برای نمونه مدلی همچون Electro-Voice 649a تقریباً 3/4 اینچ قطر و حدود 4 اینچ طول داشت.

این میکروفون آنقدر بزرگ بود که برای نگه داشتنش نیاز به یک حلقه‌ی گردنی (مثل گردنبند) بود و اگر سخنران می خواست بدون جدا کردن میکروفون از جایگاه اصلی دور شود، سیم متصل به حلقه‌ی دور گردن او کشیده می شد. امروزه بیشتر مدل های میکروفون یقه ای کاندنسر هستند و اندازه‌ی آنها بسیار کوچکتر از 649a است، اما حتی با وجود پیشرفت در طراحی و تکنولوژی، باز هم نکاتی وجود دارد که لازم است هنگام استفاده از انواع میکروفون یقه ای و هدست به آنها توجه داشته باشید.

برای خرید میکروفون یقه ای لطفا کلیک کنید.

مشکل کار نکردن میکروفون یقه ای

رایج ترین مشکل درباره میکروفون یقه ای

رایج ترین مشکلاتی که در مورد انواع میکروفون یقه ای می بینیم مربوط به الگوی برداشت یا pick-up و محل قرارگیری میکروفن است. بدیهی است که این دو به هم مرتبط هستند. بسیار مهم است که درک خوبی از الگوهای قطبی داشته باشید. برخی اوقات دیده ایم که یک میکروفون یقه ای کاردیود با الگوی برداشت pointing sideways نصب شده است. با این کار نتیجه کمتر از حد مطلوب خواهد بود. برای آشنایی با الگوهای قطبی مطالعه پست “همه آنچه که باید قبل از خرید میکروفن بدانید” پیشنهاد ما به شماست.

همچنین میکروفون های کاملاً «مخفی» را که داخل یقه، پشت دکمه ها یا پشت کراوات نصب می شوند، دیده ایم که به دلیل وجود این موانع، گرفتن سیگنال باکیفیت توسط آنها غیرممکن است. وقتی میکروفن دائماً به خاطر ساییده شدن به لباس نویز تولید می کند مشکل دوچندان می شود.

مدل های مختلفی از میکروفن هدست به حل این مشکلات کمک می کنند، ولی پتانسیل بیشتری برای ایجاد نویزهای خارجی دارند. به عنوان مثال ممکن است بسیار نزدیک دهان یا درست در مقابل گونه ها قرار گیرند. به ویژه اگر شخص ریش یا هرگونه مویی روی صورت داشته باشد، وقتی میکروفون با آن تماس پیدا می کند، نویز بسیار زننده ای ایجاد می شود.

هم در مدل های هدست و هم یقه ای، بسیار مهم است که میکروفن در مسیر هوای خروجی از دهان قرار نداشته باشد. وقتی آشفتگی هوایی ایجاد شده در هنگام صحبت کردن فرد به دیافراگم میکروفن می رسد صدای شبیه به «توفان» تولید شده و حرف «پ» به صورت ضربه ای شنیده می شود.

چنانچه به دنبال مدل های با کیفیت میکروفون یقه ای یا میکروفن هدست هستید، همین حالا به بخش مربوطه در فروشگاه اینترنتی آوا تصویر بروید و انواع محصولات عرضه شده از برندهای معتبر را مشاهده نمایید.

توصیه هایی برای استفاده از انواع میکروفن های هدمیک و یقه ای:

  • مشخص کنید که فرد صحبت کننده قرار است چه کار کند، و عادت ها و حرکات او را نیز بدانید. این اطلاعات کمک می کند تا بتوانید بهترین الگوی برداشت را انتخاب کنید.

یک بار از میکروفن کاردیود برای یک سخنران که 90 درصد مواقع با تکان دادن سر خود به چپ و راست صحبت می کرد، استفاده کردیم. وقتی مستقیم روبه‌رو را نگاه می کرد (و در نتیجه وارد الگوی برداشت می شد) صدا چنان ناگهانی زیاد می شد که می توانستیم واکنش افراد حاضر به این اختلاف شدید را ببینیم.

  • میکروفن را تا حد امکان، بدون اینکه در مسیر تنفس فرد صحبت کننده باشد، به دهان نزدیک کنید.
  • میکروفن را محکم کنید تا حرکت نکند و تماس آن باعث ایجاد صدای آزاردهنده نشود، و نیز از افتادن آن جلوگیری شود!

بهترین راه برای محکم کردن میکروفون یقه ای استفاده از گیره‌ی خود آن است. همچنین اگر شخص قرار است زیاد جابجا شود، استفاده از چسب هالیوود (به رنگ پوست) یک راه عالی برای محکم کردن میکروفون است.

  • تا جایی که امکان دارد میکروفون های کمی را به مانیتورهای استیج وصل کنید. این کار به بهره‌ی قبل از فیدبک و نیز جلوگیری از هرگونه اتفاق احتمالی به خاطر حرکات زیاد شخص روی استیج، کمک می کند.
  • هنگامی که دارید میکروفن را در محل خود نصب می کنید خیال شخص را راحت کنید. همیشه به آنها اطمینان دهید که میکروفن فقط زمانی که صحبت می کنند روشن خواهد شد.

همچنین از آنها بپرسید که وضعیت میکروفن چطور است، و بخواهید شبیه به زمان اجرا کمی حرکت کنند و جابجا شوند. بله، اینها در ظاهر راهنمایی های بسیار ساده ای هستند، اما به ما کمک می کنند تا از اتفاقات ناخواسته ای که (متأسفانه) بارها شاهد آن بوده ایم، اجتناب کنیم!

کار نکردن میکروفون روی ویندوز

ممکن است ویندوز ۱۰ به دلایل مختلف صدای میکروفون شما را نشنود. تمام مراحل عیب یابی میکروفون رایانه ای هنوز مهم هستند ، اما ویندوز ۱۰ حاوی گزینه جدید سیستم گسترده ای است که ورودی میکروفون را در تمام برنامه ها به طور کامل غیرفعال می کند. پس ما در این مقاله با راهکارهای مفید برای حل مشکل کار نکردن میکروفون روی ویندوز ۱۰ همراه باشید.

گزینه های میکروفون ویندوز ۱۰ را بررسی کنید

برنامه تنظیمات ویندوز ۱۰ چند گزینه دارد که میکروفون شما را در تمام برنامه ها غیرفعال می کند. اگر وب کم شما در تنظیمات غیرفعال است ، حتی برنامه های دسک تاپ نمی توانند ورودی میکروفون را دریافت کنند.

این کمی گیج کننده است. به طور کلی ، مجوزهای برنامه تحت Settings > Privacy فقط روی برنامه های جدید فروشگاه ، تحت عنوان Universal Windows Platform یا UWP ، برنامه ها نیز تأثیر می گذارند. اما گزینه های میکروفون و وب کم نیز روی برنامه های دسک تاپ تأثیر می گذارد.

اگر میکروفون کار نمی کند ، به بخش Settings > Privacy > Microphone بروید.

در بالای پنجره ، بررسی کنید که “Microphone access for this device is on“. اگر ویندوز می گوید دسترسی میکروفون خاموش است ، روی دکمه “Change” کلیک کرده و آن را روی “On” قرار دهید. اگر دسترسی خاموش است ، ویندوز و همه برنامه های موجود در سیستم شما نمی توانند از طریق میکروفون به صوت دسترسی پیدا کنند.

در زیر همان پنجره ، اطمینان حاصل کنید که “Allow apps to access your microphone” “روشن” می باشد. اگر دسترسی میکروفن خاموش باشد ، تمام برنامه های سیستم شما قادر به شنیدن صدا از میکروفون شما نخواهند بود. با این حال ، خود سیستم عامل ویندوز هنوز هم دسترسی خواهد داشت.

در زیر بخش “Choose which apps can access your microphone” ، اطمینان حاصل کنید که برنامه ای که می خواهد به میکروفون شما دسترسی پیدا کند ذکر نشده است و “خاموش” تنظیم نشده است. اگر اینطور است ، آن را روی “روشن” تنظیم کنید.

فقط برنامه های سبک جدید از فروشگاه در اینجا ظاهر می شوند. برنامه های دسک تاپ سنتی از خارج از فروشگاه هرگز در این لیست ظاهر نمی شوند و همیشه روشن می باشند تا زمانی که تنظیمات “Allow apps to access your microphone” به میکروفون شما دسترسی داشته باشد.

اطمینان حاصل کنید که میکروفون در سایر روش ها غیرفعال نیست

غیرفعال کردن میکروفون خود به روش های دیگر امکان پذیر است. اگر لپ تاپی با میکروفون یکپارچه دارید ، برخی از تولید کنندگان لپ تاپ به شما امکان می دهند این میکروفون را در تنظیمات BIOS یا UEFI رایانه شخصی خود غیرفعال کنید. این گزینه در همه لپ تاپ ها در دسترس نیست ، اما به احتمال زیاد نزدیک به گزینه ای است که به شما امکان می دهد میکروفون را غیرفعال کنید .

اگر قبلاً میکروفون داخلی را از طریق BIOS رایانه خود غیرفعال کرده باشید ، باید به تنظیمات BIOS خود برگردید و دستگاه میکروفون را دوباره فعال کنید.

همچنین غیرفعال کردن دستگاه میکروفون از طریق Device Manager رایانه شما امکان پذیر است. اگر قبلاً این کار را کرده اید ، باید به Device Manager بازگردید و دوباره آن را فعال کنید.

درایورهای صوتی را نصب یا به روز کنید

ویندوز ۱۰ سعی دارد درایورهای دستگاه را بطور خودکار نصب و به روز کند. این ویژگی معمولاً خوب عمل می کند ، اما گاهی اوقات چنین نمی شود. اگر در زمینه صدا مشکل دارید ، ممکن است بخواهید به وب سایت سازنده رایانه شخصی خود بروید و آخرین درایورهای صوتی موجود برای لپ تاپ یا رایانه رومیزی خود را نصب کنید. اگر کامپیوتر شخصی را خودتان جمع آوری کرده اید ، درایور صدا را از وب سایت سازنده مادربرد خود بارگیری کنید. بروزرسانی درایورها ممکن است مشکل شما را برطرف کند.

اگر با میکروفون USB مشکلی دارید ، ممکن است بخواهید جدیدترین درایور کنترل کننده USB را از وب سایت سازنده رایانه شخصی خود بارگیری کنید.

اتصالات فیزیکی را بررسی کنید

اگر میکروفون کار نمی کند ، اطمینان حاصل کنید که به طور ایمن به رایانه شخصی متصل شده است. اگر اتصال کمی سست باشد ، ممکن است میکروفون به خوبی وصل نشده باشد. کابل را بیرون بیاورید – میکروفون USB یا فقط جک صوتی سنتی – و اطمینان حاصل کنید که اتصال از پایداری برخوردار است.

اطمینان حاصل کنید که آن را به جک صوتی صحیح در رایانه شخصی خود نیز وصل کنید. به دنبال یک “میکروفون” یا حداقل “صدا” باشید. جک های صوتی خروجی اغلب سبز هستند ، در حالی که جک های ورودی میکروفون غالبا صورتی هستند. اما گاهی اوقات آنها فقط با همان رنگ کسل کننده هستند.

بعضی از میکروفون ها ممکن است دارای سوئیچ های بی صدا باشند. به عنوان مثال ، ما شاهد هدست های صوتی PC با سوئیچ میکروفن بر روی کابل های آنها هستیم. میکروفون اگر سوئیچ قطع شده ای را دارد آن را فعال کنید.

از پنل کنترل صدا استفاده کنید

هنگام آزمایش میکروفون ، توصیه می کنیم از زبانه ضبط در صفحه کنترل صدا در ویندوز استفاده کنید. برای باز کردن آن ، روی نماد صدا در قسمت اعلان خود راست کلیک کرده و “Sounds” را انتخاب کنید.

بر روی زبانه “Recording” کلیک کنید ، و تمام دستگاه های ضبط صدا را در رایانه شخصی خود مشاهده خواهید کرد. با صدای بلند صحبت کنید ، و اگر میکروفون در حال ارسال ورودی صوتی است ، نشانگر سطح را به حرکت درستی آن مشاهده خواهید کرد.

در هنگام بازی با میکروفون ، جک های صوتی مختلف را آزمایش کنید. با این کار می توانید به سرعت مشاهده کنید که میکروفون ورودی صوتی را ارسال می کند یا خیر.

دستگاه میکروفون پیش فرض خود را تنظیم کنید

PC شما ممکن است ورودی های مختلف میکروفون داشته باشد. به عنوان مثال ، اگر لپ تاپی با میکروفن داخلی دارید و میکروفون دیگری را وصل می کنید ، اکنون کامپیوتر شما حداقل دارای دو میکروفن جداگانه است.

برای انتخاب میکروفون پیش فرض مورد استفاده در برنامه ها ، به پنجره Sound > Recording بروید ، روی میکروفون مورد نظر خود راست کلیک کرده و “Set as Default” را انتخاب کنید. همچنین می توانید “Set as Default Communication Device” را انتخاب کنید.

این به شما امکان می دهد ورودی های مختلف پیش فرض میکروفون را برای انواع مختلف برنامه ها تنظیم کنید ، اما اگر فقط قصد استفاده از یک دستگاه ورودی را دارید ، آن را به عنوان دستگاه ارتباطی پیش فرض استاندارد و پیش فرض تنظیم کنید.

اگر میکروفون خود را در اینجا ورودی صوتی نشان می دهد ، اما نمی توانید آن را برای کار در یک برنامه خاص دریافت کنید ، شاید لازم باشد پنجره تنظیمات برنامه را باز کنید و دستگاه ورودی میکروفون مناسب را انتخاب کنید. برنامه های دسک تاپ همیشه از میکروفون پیش فرض انتخاب شده در تنظیمات صدا ویندوز استفاده نمی کنند.

به عنوان مثال ، در اسکایپ مایکروسافت ، روی Settings > Audio & Video کلیک کنید و دستگاه میکروفون مورد نظر خود را از فهرست “Microphone” انتخاب کنید.

Troubleshooter ویندوز را اجرا کنید

ویندوز ۱۰ دارای عیب یابی داخلی است که سعی می کند مشکلات مربوط به ضبط صدا را به طور خودکار پیدا و برطرف کند. برای دسترسی به آن ، به Settings > Update & Security > Troubleshoot بروید. عیب یابی “Recording Audio” را انتخاب کنید ، روی “Run the Troubleshooter” کلیک کنید و دستورالعمل های صفحه خود را دنبال کنید.

آیا هنوز هم مشکل کار نکردن میکروفون روی ویندوز را دارید؟

کار نکردن میکروفون روی ویندوز ، ممکن است از یک مشکل سخت افزاری بر روی سیستم یا میکروفون شما باشد. سعی کنید میکروفون خود را به رایانه شخصی دیگر متصل کنید و ببینید که آیا میکروفون روی این دستگاه کار می کند یا خیر. اگر این کار را نکند، ممکن است سخت افزار میکروفون خراب باشد.

اگر میکروفون روی رایانه دیگری کار می کند اما در رایانه فعلی شما کار نمی کند، ممکن است مشکلی در جک صوتی رایانه شما وجود داشته باشد. سعی کنید آن را به یک جک ورودی میکروفون جداگانه وصل کنید ، با فرض اینکه از یک رایانه شخصی با جک های صوتی در جلو و عقب استفاده می کنید.

دکمه بازگشت به بالا