بهترین بیمه برای عصب کشی و درمان ریشه دندان

در بین تمام خدمات دندان‌پزشکی وقنی نوبت عصب کشی می‌رسد یک ترس کلی برای همه بوجود می‌آید. یک ترس برای خود عصب کشی و درد درمان ریشه، یک ترس هم برای هزینه‌های گزاف آن. اگر به هر دلیلی کارتان به عصب کشی رسید، بهتر است که تا اوضاع دهان و باقی دندان‌های شما بهم نریخته هرچه زودتر برای درمان اقدام کنید.

بعد از معاینه اولیه توسط دکتر متخصص مشخص می‌شود که واقعا به عصب کشی نیاز دارید یا خیر، در بسیاری از شرایط با درمان‌های سطحی تر و ترمیم مشکل دندان شما حل می‌شود. ورود به دندان‌پزشکی بدون داشتن بیمه تکمیلی می‌تواند با توجه به هزینه‌های گزاف خدمات مربوط به آن یک ریسک باشد. اما هزینه‌های عصب کشی چقدر است؟ آیا بیمه تکمیلی هزینه همه کانال‌های دندان و یا همه دندان‌ها را پرداخت می‌کند؟! در ادامه مطلب با نحوه خرید و استفاده از بیمه تکمیلی برای دندان و عصب کشی دندان آشنا خواهیم شد.

عوامل موثر در تعیین قیمت عصب کشی دندان

اول مطلب بپردازیم به اصل مطلب یعنی هزینه و قیمت! امروزه قیمت عصب کشی بستگی به عوامل و شرایطی مختلفی دارد از تعداد کانال‌ها بگیرید تا تعداد ریشه‌ها. اگر از شانس بدتان راه رسیدن به ریشه نیز بسته یا سخت باشد باز هم احتمالا هزینه عصب کشی شما افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این‌ها محل استقرار دندان شما و میزان زمانی که دکتر به درمان شما اختصاص می‌دهد، همه و همه می‌تواند هزینه نهایی شما را افزایش یا کاهش دهد.

در بسیاری از شرایط بعد از عصب کشی با توجه به شرایط دهانی و دندانی شما از خدماتی مانند جراحی لثه یا روکش استفاده می‌شود که با هم این موراد افزایش دهنده هزینه نهایی عصب کشی هستند.

 آیا بیمه‌های پایه هزینه عصب کشی را پرداخت می‌کنند؟

بیمه های پایه سطح اول هزینه کارهایی مانند بروساژ، جرم‌گیری، پرکردن و کشیدن را پرداخت می‌کند. بیمه‌های پایه‌ای مانند بیمه تامین اجتماعی تا حد زیادی هزینه این اعمال دهانی و دندانی را پرداخت می‌کند ولی پوششی برای عصب کشی ندارد.  درمانگاه ها و مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی این خدمات دندانپزشکی را به بیمه شدگان، ارائه می کنند. بیمه تامین اجتماعی هم پس گزینه ایده‌الی برای عصب کشی نیست و تنها برای اموری مانند جرم گیری یا کشیدن و پر کردن می‌تواند مفید باشد. ضمن اینکه مراکز تحت قرارد تامین اجتماعی عمدتا شلوغ هستند و برای چنین خدماتی ممکن است نوبت به شما به صورت ماهانه داده شود.

با توجه به اینکه تامین اجتماعی یک بیمه پایه است، پوششی برای عصب کشی یا درمان ریشه ندارد و فقط هزینه خدمات اولیه دندن پزشکی را پرداخت می‌کند. بهترین راه برای چنین شرایطی استفاده و خرید بیمه تکمیلی است.

بسیاری از بیمه های پایه پوششی برای عصب کشی ندارند

عصب کشی دندان و بیمه خدمات درمانی

یکی دیگر از سوالاتی که برای افراد در زمان مراجعه به دندان پزشکی بوجود می‌آید این است که ایا بیمه خدمات درمانی هزینه عصب کشی آنها را پرداخت می‌کند یا خیر؟ جواب خیر است. این بیمه پوششی برای خدماتی مانند عصب کشی ندارد و شما بهتر است به فکر استفاده از یک بیمه دیگر مانند تکمیلی باشید.

استفاده از بیمه نیروهای مسلح برای پرداخت هزینه عصب کشی

بعد از بیمه تکمیلی، یکی از بهترین بیمه‌ها برای انجام عصب کشی بیمه ارتش یا نیروهای مسلح است. بیمه نیروهای مسلح درصد زیادی از هزینه های عصب کشی و درمان ریشه را پرداخت میکند. تنها عیب این بیمه درمورد عصب کشی این است که شما تنها تعداد محدودی از دندان‌ها را می‌توانید بوسیله بیمه نیروهای مسلح درمان کنید.

شما می‌توانید با مراجعه وبسایت بیمه نیروهای مسلح و یا حضور فیزیکی در اداره نیروهای مسلح، اطلاعات بیشتری در مورد این بیمه کسب کنید و علاوه بر آن بفهمید که مراکز درمانی با نیروهای مسلح قرارداد دارند.

با بیمه تکمیلی می توان هزینه را پوشش داد

استفاده از بیمه تکمیلی برای عصب کشی دندان

بالاتر درمورد تعدادی از بیمه‌های دیگر صحبت کردیم و فهمیدیم تنها بیمه نیروهای مسلح است که هزینه عصب کشی را پرداخت می‌کند. اما آیا همه امکان استفاده از چنین بیمه‌ای را دارند؟ یا اصلا چند درصد از مردم خودشان یا خانواده‌شان در ارتش یا دیگر نیروهای مسلح مشغول کار هستند. شاهراه پرداخت هزینه عصب کشی قطع به یقین چیزی نیست جز بیمه تکمیلی. شما می‌توانید با درخواست از مدیریت مجموعه‌ یا شرکتی که در آن مشغول به کار هستید امکان استفاده از بیمه تکمیلی گروهی را فراهم کنید. در بین تمام بیمه‌های تکمیلی بهترین بیمه برای خدمات دندان پزشکی بیمه تکمیلی گروهی است چرا که در این زمینه و مخصوصا برای عصب کشی دارای پوشش کامل است.

خرید آنلاین بیمه تکمیلی برای دندان پزشکی و عصب کشی

بهتر است از همین امروز فکر دردهای روزهای آینده دندان خود باشید و با توجه به شرایط عجیب دیگر بیمه‌ها خود را تحت پوشش بیمه تکمیلی دندان قرار دهید تا با کمترین چالش روبرو شوید. در این مقاله به این نتیجه رسیدیم که بهترین بیمه برای خدمات دندان پزشکی بیمه تکمیلی گروهی است. بیمه های سامان و تجارت نو دارای پوشش‌های بسیار خوبی در زمینه دندان پزشکی هستند. پیشنهاد ما این است قبل از نهایی کردن خرید خود به سایت بیمه دات کام مراجعه کنید و شرایط و قیمت همه شرکت های بیمه را باهم مقایسه کنید و بعد از گزفتن استعلام با خیالی راحت بیمه خود را بخرید.

خروج از نسخه موبایل