قیمت لامپ مهتابی ال ای دی چقدر است؟

لامپ مهتابی ال ای دی چیست؟

مهتابی ال ای دی یا دیود ساطع کننده نور (LED) این روزها در بازار روشنایی مورد توجه قرار گرفته اند. این فناوری وعده می دهد که نسبت به روشنایی لوله فلورسنت سنتی کارآمدتر و مقرون به صرفه تر است و آسیب کمتری برای محیط زیست دارد. با این حال، بحث های زیادی در مورد اینکه آیا آنها برای استفاده گسترده تجاری آماده هستند یا خیر وجود دارد. مهتابی ال ای دی یا لوله فلورسنت LED چیست؟

در واقع، “لوله فلورسنت LED” یک نام اشتباه است. چراغ های LED و لامپ های فلورسنت فناوری های کاملاً متفاوتی هستند. LED ها لامپ های بسیار کوچکی هستند که با حرکت الکترون ها در یک دیود روشن می شوند. لامپ های فلورسنت از الکترودها و ترکیب گاز آرگون و جیوه برای تولید نور استفاده می کنند. به این ترتیب، نام “لوله فلورسنت LED” در واقع به یک لوله LED اشاره دارد که ما را به یاد لوله های فلورسنت سنتی می اندازد

مهتابی دیواری را نیز نباید با لامپ های فلورسنت فشرده (CFL) اشتباه گرفت. CFLها از فناوری مشابه لوله های فلورسنت برای تولید نور استفاده می کنند، اما در مقیاس کوچکتر. آنها جایگزینی برای لامپ های رشته ای هستند که معمولا در اکثر چراغ های خانه یافت می شوند. CFL ها به دلیل بهره وری انرژی و مزایای زیست محیطی خود مورد توجه زیادی قرار گرفته اند (یعنی سبزتر از چراغ های سنتی در نظر گرفته می شوند زیرا انرژی کمتری مصرف می کنند).

یک لوله مهتابی  LED از صدها LED جداگانه تشکیل شده است. آنها در اندازه های مختلف (2، 4 یا 6 فوت)، دماهای مختلف (به عنوان مثال، رنگ های مختلف نور)، و آرایه های مختلف LED وجود دارند. آنها را می توان با وسایل جدید خریداری کرد یا برای مقاوم سازی وسایل موجود استفاده کرد. با این حال، آنها به بالاست هایی که فلورسنت های سنتی به آن نیاز دارند نیاز ندارند، بنابراین هنگام تعویض لامپ های فلورسنت با مهتابی ال ای دی باید آنها را حذف کرد.

مقایسه مهتابی ال ای دی

هنگام مقایسه مهتابی ال ای دی با لوله های فلورسنت باید به برخی از مشخصات دقت شود از جمله این مشخصات می توان به  لومن – این واحد اندازه گیری قدرت نور است. به دنبال لوله هایی با 1500 لومن یا بیشتر باشید. وات – این واحد اندازه گیری مصرف برق است. لوله های LED چهار فوتی معمولاً از 15 تا 25 وات استفاده می کنند، در حالی که لوله های فلورسنت با این اندازه بیش از 30 وات مصرف می کنند. طول عمر – این مدت عمر لامپ است. بر حسب ساعت اندازه گیری می شود 50000 ساعت برای لوله های LED معمول است. دمای رنگ – دمای نور همان رنگ نور است.

در واحد دمای مطلق یا کلوین (K) اندازه گیری می شود. 3000K گرم (قرمزتر)، 4100K خنثی و 5800K سرد (آبی تر) در نظر گرفته می شود. مزایا و معایب مهتابی ال ای دی و فلورسنت. برای تشخیص محل مناسب، لوله های فلورسنت یک اختراع عالی هستند. آنها از زمانی که جنرال الکتریک آنها را در سال 1938 به بازار آورد، بیشتر مناطق آمریکا را روشن کرده اند. آنها 4 تا 6 برابر انرژی کمتری نسبت به لامپ های رشته ای دارند و گفته می شود 10 تا 20 برابر بیشتر عمر می کنند. البته آنها با مجموعه ای از معایب خود نیز همراه هستند.

لوله های فلورسنت حاوی جیوه و فسفر هستند که خطرات بهداشتی و زیست محیطی زیادی را به همراه دارند. چراغ ها نیاز به بالاست دارند که به هزینه لامپ می افزاید و می تواند باعث ایجاد صدای وزوز شود. در نهایت، آنها اغلب سوسو می زنند و نور اغلب ضعیف است. از سوی دیگر، مهتابی ال ای دی بیشتر از لامپ‌های فلورسنت عمر می‌کنند و حاوی مواد مضری مانند جیوه نیستند. شاید مهم‌تر از همه، مهتابی ال ای دی نسبت به لامپ‌های فلورسنت انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کنند  و مزایای بسیار دیگری نیز وجود دارد.

با این حال، مهتابی ال ای دی هم کامل نیست. مهتابی ال ای دی معمولاً آنقدر روشن نیستند و می‌توانند هزینه بیشتری داشته باشند.  بحث در مورد مهتابی ال ای دی در مقابل لامپ های فلورسنت همیشه وقتی بحث هزینه مطرح می شود، تندتر می شود. هنگامی که هزینه اولیه یک مهتابی ال ای دی را با یک لوله فلورسنت مقایسه می کنیم، فلورسنت برنده می شود. با این حال، وقتی تخفیف های حجمی و طول عمر بیشتر LED ها را در نظر می گیرید، ترازو در جهت مخالف متمایل می شود.

بدنه چراغ

چراغ براکت ال ای دی به طول 120سانتی متر بوده است . و کفی آن از جنس آلومینیوم می باشد و این آلومینیوم بودن کفی چراغ چندی مزیت دارد . ابتدا بعنوان پایه چراغ استفاده شده و ال ای دی ها داخل ریل درون این شاسی آلومینیومی قرار میگرد و هنگامی گه ال ادی به کف ریل آلومینیومی قرار می گیرد گرمای خود را به فلز منتقل کرده و باعث خنک شدن نوار ال ای دی میشود.  و در نتیجه باعث طول عمر بیشترLED ها شده و چون هیت سینگ خوبی برای نوار ال ای دی ها یمان داریم میتوانیم . نهایت توان را از هر کدام از ال ای دی ها بگیریم.

روی ال ای دی ها از جنس پلی کربنات بوده و در مقابل نور و گرما مقاوم بوده و تغییر رنگ نمی دهد. این حفاظ پلی کربناتی بعنوان دیفیوزر نیست استفاده میشود که از شدت نور چراغ می کاهند تا چشم ها در مدت طولانی خسته نشود. ین چراغ خطی نیازی مستقیم با برق شهر روشن میشود و نیازی به تهیه ترانس و یا درایور ندارد و ترانس این محصول در داخل چراغ تعبیه شده است. ضمنا برچسب انرژی این کالا A می باشد که نشان دهند بهروری عالی این محصول منحصر بفرد میباشد.

اگر میخواهید هزینه کمتری برای قاب مهتابی ال ای دی بکنید یا فضای کوچکتری دارید به شما را پیشنهاد میکنیم. در نتیجه استفاده از شاسی آلومینیومی باعث خنک شدن نوار ال ای دی میشود .  و توان بالاتری از led  ها گرفته میشود طول عمر ال ای دی ها بدلیل خنک ماند بسیار بالاتر میرود. بهترین جایگزین قاب مهتابی های فلورسنت قدیمی است . که سالیان سال مهمان خانه پدر بزرگ های ما بوده با مصرف کمتر ظاهری مدرن تر همگن با دکور روز منازل و محل کار ما.

قیمت مهتابی ال ای دی :

دیواری ارائه شده در سایت فروشگاهی الکتریکی آنلاین بطور قطع ارزان ترین در سطح اینترنت میباشد . و قیمت مهتابی ال ای دی سقفی نیز برابر با چراغ دیواری است .لامپ مهتابی ال ای دی دیواری را با عنوانهای براکت led  و یا مهتابی ال ای دی 80 وات نیز گفته میشود.

نحوه تولید و مونتاژ مهتابی led  در کارخانه

لامپ فلورسنت

نور از طریق یک لامپ فلورسنت تولید می شود به طوری که ولتاژ اعمال شده به هر طرف لامپ، گاز آرگون یا نئون داخل آن را گرم می کند. به همین دلیل، عطارد که در داخل چراغ وزن های کوچک در دو طرف وجود دارد، تبخیر می شود. از طرف دیگر عبور جریان الکتریکی باعث گرم شدن نور از طریق دو رشته پرنده داخل لامپ می شود. این رشته ها از ماده ای پوشیده شده اند که بر اساس پدیده حرارتی، در اثر حرارت دادن، الکترون ساطع می کند.

 این الکترون ها با اتم های بخار جیوه برخورد می کنند و الکترون ها را فعال می کنند. این تحریک گذرا است، زیرا بخار جیوه الکترون ها را به حالت قبلی خود باز می گرداند و اتم های بخار جیوه نور فرابنفش ساطع می کنند. با لایه نور فرابنفش فسفر که سطح داخل لامپ را می پوشاند، فسفر می تابد و نور تقریباً سفید تولید می کند. اما به دلیل نیاز به چرخاندن راننده و همچنین مواد سمی داخل لامپ که باعث آسیب به طبیعت و حیوانات می شود، در صورت شکسته شدن لامپ لامپ، این لامپ به تدریج برای انرژی و سایر مصارف رها می شود.

لامپ مهتابی

اولین لامپ های درخشان معرفی شده در خانه های انسان اولین لامپ هایی هستند که در مورد مصرف انرژی کمتر صحبت می کنند. تازگی نور سفید و مفید بودن آن در ترکیب نور زرد کلاسیک در خانه های ایرانی باعث شده تا نور ماه به سرعت جای خود را در خانه های مردم پیدا کند. چند سال قبل از نور اولین ماه، او به نوبت این نوع جدید خانواده را به تصویر کشید.

لامپ های CFL، که معمولاً به عنوان ‘مهتابی دو تکه’ یا ‘مهتابی کم مصرف ‘ نیز شناخته می شوند، از نظر ساختار بسیار شبیه به لامپ های کم مصرف بودند. نیازی به راه اندازی طولانی تری نیست و لامپ های رشته ای کمتری نسبت به لامپ های قبلی مصرف می شود. این لامپ ها نیز به سرعت به بازار راه پیدا کردند و چند نفر می خواستند نور ماه جدید را معرفی کنند و به سراغ مدل های قدیمی لامپ های فلورسنت بروند.

لامپ مهتابی LED

با کاهش قیمت و متعاقب آن گسترش خدمات نورپردازی ال ای دی، این نوع تصویرسازی در اشکال و اشکال مختلف وارد بازار شده است. برای جایگزینی لامپ های CFL و لامپ های فلورسنت PLL از مجرای آتش سوزی استفاده شد و نتیجه این تلاش ها تولید لامپ های فلورسنت و لامپ های فلورسنت بود. لامپ‌های LED سفید درخشان ظاهر لامپ‌های سفید داغ CFL و PLL قدیمی‌تر را حفظ می‌کنند.

یک لامپ جایگزین، FPL یا ‘هدایت ماه’، نیازی به روشن کردن درایور داخلی ندارد و در ابتدای لامپ کار می کند. این چراغ را فقط به برق وصل کنید. این لامپ ها بهترین جایگزین برای مصارف روشنایی روزانه و رایج هستند و با مقدار کمی سل (17 وات) نقش مهمی در کاهش هزینه های روشنایی دارند. همچنین شفت این نوع روشنایی تا 3 برابر بیشتر از لامپ های وایت هات قدیمی است که صرفه جویی می شود.

نور ماه ال ای دی دارای کیفیت نور بسیار بالایی است. شاخص رندر رنگ (CRI) این نوع روشنایی بسیار بالاتر از لامپ های فلورسنت است. همچنین سه رنگ خورشید، طبیعی و قمری، اکسیژن آزاد را برای انتخاب رنگ مورد نظر گرما ایجاد می کنند.

8 نکته در مورد چراغ های LED

1-دیود ساطع نور (LED) مخفف عبارت Light Emitting Diode است که ساختاری متشکل از عناصر نیمه هادی است که الکتریسیته را به نور تبدیل می کند. به دلیل استفاده از این نیمه هادی ها، یک لامپ LED تا 10 برابر بیشتر از چراغ های درخشان بزرگتر کارآمدتر است.

2-لامپ های ال ای دی تا 40000 ساعت فضای ثابت بیشتری دارند که 40 برابر لامپ های داغ است. حالا شما یک سوال دارید که معنی عمر مفید چیست؟ این بدان معناست که این لامپ می تواند به مدت 40000 ساعت برای حدود 5 سال کار کند.

3-شمع های تد کمی گرما تولید می کنند. این نیز به دلیل مصرف بهینه انرژی است.

4-مصرف روشنایی LED ریخته گری بسیار گسترده است. از چراغ های راهنمایی گرفته تا دوربین های فلاش، همه LED های روشن خود را دریافت می کنند. چراغ های ال ای دی با توجه به ویژگی های منحصر به فرد تکنولوژی ال ای دی می توانند به راحتی در اندازه های مختلف تولید شوند. نگهداری آسان، مقاومت در برابر شکست و توانایی تمرکز نور از دیگر ویژگی های منحصر به فرد چراغ های LED است.

5-عطارد حاوی برهان نیست. تحقیقات جدید همچنین نشان داده است که ال ای دی ها نسبت به لامپ های داغ آسیب کمتری برای محیط زیست دارند. از آنجایی که استفاده از لامپ های داغ همچنان در حال گسترش است و با توسعه صنعتی، انتظار می رود که لامپ های درخشان به زودی جایگزین لامپ های فلورسنت معمولی (لامپ های داغ و لامپ های قرمز داغ) شوند.

6در سال 2000، واحد تحقیق و توسعه Lucens در حالت جامد وزارت انرژی ایالات متحده (با استفاده از نیمه هادی ها) و بعدها بیش از 58 دستاورد (اختراعات و نوآوری ها) به ثبت رسید. در سال آینده، وزارت انرژی ایالات متحده پنج پروژه جدید را اعلام کرد که در صورت تکمیل، مصرف انرژی و کمترین هزینه تولید لامپ با استفاده از فرآیندهای جدید به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

7- از زمانی که نیک هولونیاک اولین لامپ ال ای دی جهان را در سال 1962 اختراع کرد، فناوری روشنایی LED به سرعت پیشرفت کرد و هزینه تولید محصولات مرتبط به طور چشمگیری کاهش یافت. تنها بین سال های 2011 تا 2012 قیمت لامپ های ال ای دی حدود 40 درصد کاهش یافت و فروش لامپ ها نیز در این مدت 22 درصد افزایش یافت. پیش بینی می شود که سهم لامپ های ال ای دی در نور جهان تا سال 2030 به 75 درصد برسد.

در سال 2012، حدود 49 میلیون لامپ و چراغ LED در ایالات متحده فروخته شد که سالانه 49 میلیون لامپ را حدود 675 میلیون دلار کاهش می دهد. با روند کلی به سمت روشنایی LED، پیش بینی می شود که در دو دهه آینده 250 میلیارد دلار در مصرف انرژی صرفه جویی شود. این میزان صرفه جویی به معنای بهبود 50 درصدی بهره وری انرژی در زمینه روشنایی و جلوگیری از انتشار 1800 تن گازهای گلخانه ای است.

8- اینها مهمترین نکات در مورد مهتابی ال ای دی است که جایگزین مناسبی برای لامپ های فلورسنت است. بهترین راه برای به روز ماندن از آخرین اخبار، روش ها و روش های نورپردازی، مطالعه وبلاگ الکتریکی آنلاین است که اطلاعات نورپردازی شما را به روز نگه می دارد.

امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. این مقاله توسط گروه تحریریه الکتریکی آنلاین  تهیه شده است. اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، آن را به دوستان خود نیز پیشنهاد دهید. همچنین می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات بپرسید.

طول عمر این مهتابی ال ای دی چقدر است؟

این براکت ال ای دی حدود 5 سال عمر مفید دارد.

دلیل قیمت ارزان این براکت ال ای دی 80 وات چیست؟

این قاب مهتابی 120 سانتی متر مستقیم توسط وارد کننده در سایت الکتریکی آنلاین و بدون واسطه بفروش می رسد.

منبع : bltdirect.com

خروج از نسخه موبایل