آیا بیمه تکمیلی شامل دندانپزشکی میشود؟

بررسی بیمه‌های درمانی پایه

تیترهای محتوای این خبر نمایش تیترها

بیمه های درمانی پایه مانند: بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و بیمه نیروهای مسلح که جمعیت بسیاری از افراد را تحت پوشش خود قرار داده‌اند. بخشی از خدمات پایه دندانپزشکی را با دریافت تعرفه‌های پایین ارائه می‌دهند. حتی در این نوع از بیمه برخی از مراکز درمانی تأمین اجتماعی به صورت رایگان خدمات دندان‌پزشکی را به بیمه‌شدگان خود ارائه‌ می‌دهند.

اما این خدمات بیمه تکمیلی انفرادی سامان اندک بوده و به بعضی از خدمات سطحی دندان‌پزشکی‌ مانند: کشیدن دندان، پر کردن معمولی و جرم گیری محدود می‌شود. ضمن این که در این مراکز به دلیل ازدحام  انجام خدمات بسیار زمانبر بوده و منجر به هدر رفتن زمان بسیاری می‌شود. همچنین این شرکت‌های بیمه پشتیبانی مناسبی در صورت مراجعه به مطب‌های خصوصی دندان پزشکی ندارند و بیمه‌شده بایستی بیشتر هزینه‌های دندان را خود پرداخت کند.

بیمه دندانپزشکی در بیمه تکمیلی سامان

پوشش‌های ارائه شده در بیمه دندانپزشکی بیمه تامین اجتماعی شامل موارد زیر است:

این بیمه خدمات مرتبط با زیبایی فک، دندان و ایمپلنت را تحت پوشش قرار نمیدهد .

بیمه دندانپزشکی یکی از پوشش‌های بیمه‌ تکمیلی است که هزینه‌های سنگین دندانپزشکی را در ازای دریافت حق بیمه جبران می‌کند. در بیمه عمرسامان خدمات دندان‌پزشکی معمولا به دو صورت زیر انجام می‌شود:

حالت اول:

در این حالت معمولا شرکت‌های بیمه جهت ارائه خدمات دندانپزشکی با برخی از مراکز دندان‌پزشکی قرارداد دارند و شما‌ می‌توانید برای دریافت خدمات مورد نیاز به این مراکز مراجعه نمایید. در این روش در صورتی که هزینه‌‌های دندانپزشکی شما از تعهدات شرکت بیمه بیشتر شود پرداخت ما به تفاوت هزینه به عهده شما است.

حالت دوم:

در این حالت شما‌ می‌توانید به مرکز دندان‌پزشکی یا مطب دلخواه مراجعه کنید و از خدمات دندانپزشکی استفاده نمایید و بعد از مراجعه، با ارائه مدارک و اسناد مربوط به معالجات به شرکت بیمه هزینه‌های پرداخت شده را دریافت نمایید. در این حالت گاهی اوقات برای دریافت هزینه از شرکت بیمه نیاز به تأیید پزشک معتمد بیمه است.

میزان پوشش دندان‌پزشکی در بیمه تکمیلی

توجه داشته باشید که میزان پوشش دندانپزشکی در شرکت‌های مختلف مانند نمایندگی بیمه سامان متفاوت است و با خرید بیمه تکمیلی تا حد معینی‌ می‌توانید از خدمات دندان‌پزشکی استفاده کنید. این بیمه نیز مانند بیمه دندانپزشکی بیمه تامین اجتماعی خدمات مرتبط با زیبایی فک، دندان و ایمپلنت را تحت پوشش قرار نمیدهد .

بهترین بیمه تکمیلی دندانپزشکی کدام است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت پوشش دندانپزشکی شرکت‌های بیمه برای و  متناسب با طرح‌هایی که ارائه می‌دهند متفاوت است. برای انتخاب بهترین بیمه دندانپزشکی تکمیلی باید پوشش‌ها و تعهدات شرکت‌های مختلف را مقایسه کنید. به عنوان نخستین سامانه خرید آنلاین بیمه این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید پوشش دندانپزشکی در شرکت‌های بیمه را مقایسه کنید و بهترین بیمه را خریداری کنید.

بیمه دندانپزشکی شرکت کمک‌رسان (sos)

از دیگر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی بیمه دندانپزشکی sos است . این شرکت دو طرح با حق بیمه‌ها و سقف تعهدهای متفاوت برای مشتریان خودش در نظر گرفته است. میزان فرانشیز این طرح‌ها ۳۰ درصد و دوره انتظار هم ۳ ماه است. این شرکت با ۵۶ مرکز و کلینیک در تهران طرف قرارداد هست که البته امکان استفاده از مراکز غیر طرف قرارداد هم وجود داره، اما هزینه‌ها براساس تعرفه‌های قراردادی محاسبه می‌شود.

خرید بیمه دندانپزشکی از بیمه بازار

به عنوان یکی از پوشش‌های بیمه تکمیلی در بیمه بازار است که هم به صورت گروهی و هم به صورت انفرادی ارائه‌ می‌شود. شما می‌توانید بیمه دندانپزشکی را در قالب یکی از پوشش‌های تکمیلی از بیمه بازار دریافت کنید. سفارش دربه آسانی صورت میگیرد. تنها کافیست اطلاعات خود را وارد کنید، استعلام قیمت گرفته و به آسانی این بیمه را خریداری کنید

پر هزینه ترین خدمات درمانی:خدمات دندانپزشکی

در حقیقت،  تمامی خدماتی که هر روزه در دندانپزشکی‌ها انجام می‌شود، از پرهزینه ترین خدمات درمانی به حساب می‌آیند. خدمات دندان پزشکی در کشور ما رتبه دوم بعد از هزینه‌های بستری را تصاحب کرده‌اند. بیمه تکمیلی پوششی برای جبران هزینه‌های دندانپزشکی دارد.

شاید با شنیدن هزینه دندانپزشکی انگشت به دهان بمانید!

 این هزینه رقمی در حدود 15 تا 20 درصد کل هزینه‌های خدمات درمانی-دارویی را شامل‌ می‌شود! همین موضوع برای اثبات اهمیت در زمینه دندانپزشکی یا به اصطلاح بیمه دندانپزشکی کافی‌ست.

پوشش دندان‌پزشکی در بیمه‌های درمانی پایه

بیمه‌هایی همچون بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی و بیمه نیرو‌های مسلح بخشی از خدمات پایه دندانپزشکی را با دریافت تعرفه‌های پایین ارائه‌ می‌دهند.حتی در این نوع از بیمه برخی از مراکز درمانی، به صورت رایگان خدمات بیمه دندان‌پزشکی تامین اجتماعی را به بیمه‌شدگان خود ارائه‌ می‌دهند. لازم به ذکر است که این خدمات بیمه دندانپزشکی تامین اجتماعی اندک است. این خدمات به بعضی از خدمات سطحی دندان‌پزشکی‌ مانند:

محدود می‌شوند! ضمن این که در این مراکز به دلیل رایگان بودن یا دریافت هزینه‌های کم، انجام خدمات بسیار زمانبر است. خدمات دندانپزشکی تامین اجتماعی  با این بیمه منجر به هدر رفتن زمان بسیاری می‌شود. اگر بیمه شده به مطب‌های خصوصی دندان‌پزشکی جهت دریافت خدمات مراجعه کند، باید بداند که همه‌ی شرکت‌های بیمه، پشتیبانی مناسبی از مطب‌های خصوصی ندارند. بنابراین خود بیمه‌شده شخصا باید بیشتر هزینه‌های خود را پرداخت کند. در حقیقت دیگر نمی‌­توان از خدمات رایگان بیمه تامین اجتماعی یا با قیمت کم استفاده کرد. البته می‌توان از بیمه تکمیلی برای دندان بهره برد. برای مراجعه به مطب خصوصی باید به دنبال بهترین بیمه برای دندانپزشکی باشید.

بیمه تکمیلی دندانپزشکی تامین اجتماعی

جالب است بدانید که در شورای عالی بیمه، خدمات درمانی تعهدات دندان‌پزشکی سازمان‌های بیمه‌گر، مثل: سازمان تامین‌اجتماعی تعیین ‌می‌شود. در زیر می‌توانید خدمات بیمه تامین اجتماعی برای دندان را مشاهده نمایید:

خدمات بیمه تامین اجتماعی برای دندان شامل موارد بالا است که البته هزینه زیادی را پوشش نمی‌­دهد؛ اما با خرید بیمه تکمیلی دندان می‌­توانید هزینه‌­های بیشتری را پوشش دهید. برای دریافت خدمات، نیاز است تا به مراکز دندانپزشکی تامین اجتماعی مراجعه کنید. اما یکی از سوالاتی که همیشه در مورد دریافت هزینه‌های دندان مطرح است، گرفتن هزینه عصب کشی دندان از بیمه می‌باشد؟ آیا این بیمه هزینه عصب کشی را پرداخت می‌کند؟ تحت چه شرایطی می‌توان این هزینه را دریافت کرد؟ برای کسب اطلاعات جامع مقاله را مطالعه نمایید.

 بیمه تکمیلی؛ بهترین راه برای هزینه‌های دندانپزشکی

با توجه به مطالبی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، بهترین راه برای جبران هزینه‌های دندان‌پزشکی، بیمه دندانپزشکی یا بهتر بگوییم پوشش دندان‌پزشکی در بیمه‌ درمان تکمیلی‌ است. اگر به دنبال این هستید که بدانید بیمه تکمیلی از خدماتی مثل زیبایی فک و دندان و ایمپلنت پشتیبانی می‌کند، باید به عرض شما برسانیم که مثل بیمه‌های پایه،   نیز از برخی از خدمات پشتیبانی نمی‌کند و موارد نامبرده شده جزو خدمات پشتیبانی شده بیمه تکمیلی نیست. اگر می‌توان در بیمه گروهی و با پرداخت هزینه بیشتر، اقدام به خرید کرد

بیمه تکمیلی دندانپزشکی تامین اجتماعی چگونه است؟

بیمه تکمیلی دندانپزشکی تامین اجتماعی : از آنجایی که زیبایی دندان تاثیر مستقیم بر چهره دارد افراد سعی می کنند که به دندان های خود رسیدگی کنند. از این جهت شرکت های بیمه زیادی مجموعه خدمات دندانپزشکی را تحت پوشش قرار داده اند تا تحت قوانین و شرایط به افراد خدمات دهند. همچنین مراکز دندانپزشکی سعی می کنند برای راحتی افراد در پرداخت هزینه ها با شرکت های بیمه قرارداد ببندند.

متخصص ایمپلنت ، لمینت و جراحی لثه با بیمه های مختلفی از جمله بیمه رازی ، سامان ، دانا ، ایران ، آسیا ، بانک پارسیان ، بانک تجارت ، بانک صادرات ، بانک ملت،بیمه تکمیلی دندانپزشکی تامین اجتماعی و.. قرارداد بسته و خدمات را با کیفیت بالایی به بیمه شدگان این شرکت ها ارائه می دهد.

کافیست خود را تحت پوشش یکی از بیمه های گفته شده قرار دهید تا با خیال راحت به دندانپزشک مراجعه کنید و نگرانی بابت بالا بودن هزینه های ، جرم گیری، جراحی لثه و.. نداشته باشید. از آنجایی که هزینه های دندانپزشکی نسبت به هزینه‌ دکترهای عمومی بیشتر است و 20 درصد از هزینه‌های درمان در کشور مربوط به بخش دندانپزشکی می شود به همین دلیل افراد ترجیح می دهند خود را بیمه کنند تا در پرداخت هزینه های بالا بخشی از هزینه را شرکت بیمه پرداخت کند.

یکی از بهترین بیمه ها در رابطه با خدمات دندان پزشکی، بیمه تکمیلی دندانپزشکی تامین اجتماعی است که در ادامه بیشتر با آن آشنا می شویم.

بیمه درمانی پایه به چه بیمه هایی گفته می شود ؟

بیمه تکمیلی دندانپزشکی تامین اجتماعی ، بیمه سلامت و بیمه نیروهای مسلح که جمعیت زیادی از مردم را تحت پوشش خود قرار داده‌اند بیمه درمانی پایه می گویند . تعرفه های این بیمه ها نسبت به بیمه های دیگر پایین تر است . بیمه تامین اجتماعی برخی از خدمات دندانپزشکی را به صورت رایگان به بیمه شدگان ارائه می دهد که این موضوع باعث تمایل بیشتر افراد برای خریداری بیمه تامین اجتماعی می شود .

درباره بیمه تکمیلی دندانپزشکی تامین اجتماعی چه می دانید؟

خدمات رایگانی که بیمه تکمیلی دندانپزشکی تامین اجتماعی در اختیار مردم قرار داده است ، عبارتند از : کشیدن دندان ، پر کردن معمولی دندان و جرم گیری سطحی ؛ البته این مراکز به دلیل رایگان بودن این خدمات خیلی شلوغ هستند و باعث هدر رفتن زمان می شود. یکی از معایب شرکت های بیمه درمانی پایه این است که از مطب‌های خصوصی دندانپزشکی حمایت نمی کنند و فرد بیمه شده باید بیشتر هزینه‌های خدمات دندان را خودش پرداخت کند.

بیمه تکمیلی دندانپزشکی تامین اجتماعی کدام خدمات را پوشش می دهد؟

شرکت های بیمه، خدمات درمانی خود را توسط شورای عالی بیمه ارائه می دهند و با توجه به آن طبق تعهدات خود بخشی از هزینه های هر فرد را پرداخت می کنند.

خدماتی که تحت پوشش بیمه تکمیلی تامین اجتماعی می باشد عبارتند از:

بیمه تامین اجتماعی، خدمات مربوط به زیبایی فک و دندان را شامل نمی شود .

با توجه به مطالب بالا دریافتیم که بهترین راه راحل برای جبران در هزینه های درمانی از جمله دندانپزشکی ، بیمه تکمیلی است. در بیمه تکمیلی خدمات دندان پزشکی به دو صورت ارائه می شود:

در حالت اول شما برای دریافت خدمات به دندانپزشکی هایی مراجعه می کنید که طرف قرارداد با بیمه تکمیلی هستند در این صورت شرکت بیمه شما ، بخشی از هزینه را با توجه به تعهدات خود پرداخت می کند .

در حالت دوم شما به مراکزی که طرف قرارداد با بیمه نیستند مراجعه می کنید و بعد از اتمام کار تمامی مدارک پزشکی را به شرکت بیمه تحویل می دهید تا بعد از بررسی توسط شرکت بیمه و برآورد هزینه توسط وزارت بهداشت، شرکت بیمه کننده هزینه را پرداخت می کند. گاهی اوقات برای بررسی بیشتر ، باید مدارک را پزشک معتمد شرکت بیمه تائید کند. بیمه تکمیلی مانند بیمه درمانی پایه برخی از خدمات دندانپزشکی مثل زیبایی را شامل نمی شود.

انتخاب بهترین بیمه دندانپزشکی به چه صورت است؟

از آنجایی که مردم برای رسیدگی به دندان خود سالی چند بار به دندانپزشک مراجعه می کنند، انتخاب بیمه‌ای که هزینه بیشتری از خدمات درمان را بپردازد انتخاب افراد است است. پوشش های دندانپزشکی طرح های خود را بصورت بیمه تکمیلی دندانپزشکی انفرادی و بیمه تکمیلی دندانپزشکی گروهی ارائه می کند که هر کدام ویژگی خود را دارد. برای انتخاب بهترین بیمه تکمیلی دندانپزشکی باید تمام تعهدات شرکت‌های مختلف بیمه و خدمات تحت پوشش آنها را با هم مقایسه کرد.

مرکز دندانپزشکی طرف قرارداد با بیمه تکمیلی دندانپزشکی تامین اجتماعی

به دلیل استفاده زیاد افراد از بیمه ، مراکز دندانپزشکی سعی می کنند که با بیشترین شرکتهای بیمه قرارداد بسته و خدمات خود را تحت شرکت های بیمه ارائه کنند. از جمله مطب دندانپزشکی متخصص جراحی لثه و ایمپلنت از دانشگاه آزاد که تمامی خدمات خود را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و کیفیت بالا به بیماران عزیز ارائه می کند و طرف قرارداد با بیمه تکمیلی دندانپزشکی تامین اجتماعی می باشد.

اگر شما تحت بیمه تکمیلی دندانپزشکی تامین اجتماعی هستید با خیالی راحت به مطب دکتر صادق آقاجری مراجعه کنید و از قیمت های بسیار مناسبی بهره مند شوید. شما می توانید برای اخذ نوبت و  مشاوره با شماره های درج شده در سایت با مطب دکتر در ارتباط باشید.

آیا ایمپلنت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارد؟

ایمپلنت چون در دسته جراحی های دندان قرار دارد و جراحی دندان نیز خود تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارد و شما با خیالی آسوده می توانید خدمات کاشت ایمپلنت خود را در کلینیک دکتر آقاجری انجام دهید.

کدام کلینیک طرف قرار تامین اجتماعی است؟

کلینیک دکتر آقاجری طرف قرداد بیمه تامین اجتماعی می باشد و کلیه خدمات دندانپزشکی خود را با قیمت مناسب به بیماران خود ارائه می دهد.

 

منبع مقاله:

https://samins24.com/

 

خروج از نسخه موبایل