هایما زنجیر تایم دارد یا تسمه تایم

تغییرات صورت گرفته در  S7 فول اتوماتیک توربوشارژ

به نقل از فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی هایما از جمله تغییرات این مدل می‌توان به: طرح جدید رینگ ها، ضرب گیر جدید سپر عقب، پایه پاربند جدید و طرح جدید چراغ مه شکن که به زیبایی و قدرت این خودرو افزوده است، اشاره کرد. حجم موتور 1.8 لیتری و گشتاور 230 نیوتون متری از دیگر ویژگی‌های تغییر یافته این مدل است. رانندگی لذت بخش، قدرتمندی، عملکرد بهتر و استفاده از فناوری VVT دوبل که باعث می‌شود احتراق بهتری صورت بگیرد از ویژگی‌های موتور این خودرو است.

همچنین شمع بکار رفته و سیستم سوخت‌رسانی بوس باعث شده است که مصرف سوخت کمتری نیز داشته باشد. از دیگر مواردی که باید در مورد هایما S7 فول اتوماتیک توربوشارژ بگوییم تست جاده بسیار بالای آن است که میلیون‌ها کیلومتر موتور این خودرو در جاده تست رانندگی داشته است.

همچنین فناوری موتور این خودرو و سنسور اکسیژن هایما از شرکت میتسوبیشی گرفته شده است. با بکارگیری زنجیر به جای تسمه تایم هزینه نگهداری این خودرو نیز کاهش یافته است. همچنین برخلاف بعضی از خودروها، این خودرو با روغن‌های مختلف و سوخت‌های موجود سازگاری دارد و اصراری بر استفاده از یک یا چند نوع روغن یا بنزین وجود ندارد.

تعداد دنده‌ها در گیربکس این خودرو از 5 به 6 عدد افزایش یافته است که در دو حالت اتومات و دسترسی قابل استفاده هستند. در طراحی گیربکس این خودرو از فناوری POWERTECH کره جنوبی استفاده شده است. همچنین فاصله بین دنده‌ها کمتر شده تا جابجایی و تغییرات توسط راننده به راحتی انجام شود که این نیز از دیگر ویژگی‌های خوب دو مدل خودروی هایما است.

از دیگر ویژگی‌هایی  S7 فول اتوماتیک در دو تیپ مختلف:

مشخصات S7 در مدل دنده‌ای در سایت ایران‌خودرو به شرح زیر است:

کد کلاس 51701
استاندارد آلایندگی استاندارد یورو5
ترمز سامانه‌ھای ABS (سیستم ترمز ضدقفل)، ESP (سیستم کنترل پایداری الکتریکی)، EBD (سیستم ترمز کمکی در موارد اضطراری)، BAS (سیستم کمکی ترمز)،   TCS (سیستم کنترل کشش)، HSA (سیستم کمکی حرکت در سربالایی)
سیستم انتقال قدرت 6 دنده دستی که نسبت به قبل افزایش یک دنده‌ای را داشته است
کیسه هوای ایمنی مجموعه 4 کیسه هوا برای سرنشینان جلو و عقب تعبیه شده است
فرمان برقی محصول ژاپن
سیستم تهویه اتوماتیک
سیستم صوتی امکاناتی از قبیل صفحه نمایش 7 اینچی با امکان پخش موزیک‌های MP3 و دارای پورت AUX , USBو GPS +SD و بلوتوث هندزفری که از کیفیت بالایی برخوردار است
چراغها چراغ روز LED ، مه‌شکن‌های جلو و عقب که از قدرت بالایی برخوردار هستند
آیینهها آیینه‌های جانبی برقی تاشونده گرمکن دار
شیشه ها جلو و عقب برقی
تزئینات غربیلک فرمان چرمی بسیار با کیفیت ، تودوزی چرم 2 رنگ و تریم داخلی مشکی که زیبایی خاصی به خودرو می‌دهد
تجهیزات ایمنی سنسور دنده عقب،قفل کودک،دوربین 360 درجه ، چراغ روشن در زمان باز بودن درب‌ها، قفل اتوماتیک درب‌ها در سرعت،  سامانه کنترل باد تایر(TPMS)، سیستم ضد سرقت موتور،  قطع سوخت بهنگام تصادف
رینگ و لاستیک رینگ آلومینیومی 17 اینچ با ظاهر بسیار زیبا و مشتری‌پسند
صندلی دارای صندلی راننده 8 حرکته برقی گرمکن‌دار و صندلی شاگرد 4 حرکته دستی
سایر تجهیزات ایزوفیکس (امکان نصب صندلی کودک)،نشانگر باز بودن کمربند جلو بهمراه آلارم، جلو پنجره جدید، سپرجلو جدید، سیستم استارت/ استاپ موتور، قطعات تزئینی جلو داشبورد و طرح چوب دستگیره‌های درب‌ها، تودوزی چرمی 2رنگ، 6 بلندگو، کنسول میانی صندلی جلو و عقب، شیشه جانبی دودی، کامپیوتر سفری، چراغ روز، ریموت کنترل قفل مرکزی ، سان روف برقی، اسپویلر و سنسور باران.

تجهیزات مدل اتوماتیک S7 :

کد کلاس 51801
استاندارد آلایندگی یورو5
ترمز سامانه‌ھای ABS (سیستم ترمز ضدقفل)، ESP (سیستم کنترل پایداری الکتریکی)، EBD (سیستم ترمز کمکی در موارد اضطراری)، BAS (سیستم کمکی ترمز)،   TCS (سیستم کنترل کشش)، HSA (سیستم کمکی حرکت در سربالایی)
کیسه هوای ایمنی در مجموع 4 کیسه هوا برای راننده و سرنشینان جلو و عقب تعبیه شده است
فرمان برقی ژاپنی با کیفیت بالا
سیستم تهویه اتوماتیک
سیستم صوتی دارای صفحه نمایش 7 اینچی با امکان پخش موزیک‌های MP3 و دارای پورت های پرکاربرد AUX , USBو GPS +SD و بلوتوث هندزفری با کیفیت خوب
چراغها چراغ روز LED ، مه‌شکن‌های جلو و عقب با کیفیت بالا و زیبایی مضاعف برای ماشین
آیینهها آیینه‌های جانبی برقی تاشونده گرمکن دار
شیشه ها جلو و عقب برقی
تزئینات غربیلک فرمان چرمی ، تودوزی چرم 2 رنگ و تریم داخلی مشکی
تجهیزات ایمنی سنسور دنده عقب، قفل کودک، دوربین 360 درجه ، چراغ روشن در زمان باز بودن درب ها، قفل اتوماتیک درب ها در سرعت،  سامانه کنترل باد تایر(TPMS)، سیستم ضد سرقت موتور،  قطع سوخت بهنگام تصادف
رینگ و لاستیک رینگ آلومینیومی 17 اینچ با کیفیت و ظاهر مشتری پسند
صندلی صندلی راننده 8 حرکته برقی گرمکن دار و صندلی شاگرد 4 حرکته دستی
سایر

آیا هایما S7 تسمه تایم دارد یا زنجیر تایم؟

تسمه تایم و زنجیر تایم به عنوان یکی از اجزای اصلی و تأثیرگذار در عملکرد خودرو هستند. این دو عضو مهم کارکرد مشابهی دارند، اما از نظر طول‌ عمر، هزینه سرویس و نگهداری و همچنین عملکرد با یکدیگر متفاوتند. به‌همین منظور برخی از خودروها از تسمه تایم و برخی دیگر نظیر هایما S7 از زنجیرتایم استفاده می‌کنند.

زنجیر تایم یا تسمه تایم، از اجزایی است که در عملکرد موتور خودرو تأثیر مستقیم دارد. وظیفه اصلی آن زمان‌ بندی بندی دقیق و بهینه برای باز و بسته شدن سوپاپ‌ های خودرو می‌باشد. این عمل سبب می‌شود تا ورود و خروج سوخت به بهترین شکل انجام شود. در نتیجه چرخش میل لنگ و میل بادامک و به دنبال آن عملکرد موتور به صورت کم نقص به اجرا درآید.

مزایای استفاده از زنجیر تایم در هایما S7

امروزه و با پیشرفت صنعت خودرو سازی و استانداردهای جدید مطابق با تکنولوژی روز، بسیاری از خودروها از زنجیر تایم استفاده می‌کنند. هایما S7 نیز در رده خودروهایی قرار می‌گیرد که از زنجیر تایم در سیستم خود بهره می‌گیرد. زنجیر تایم هایما S7 مزایا و قابلیت های مختلفی دارد که مهمترین آن ها عبارتند از :

دلایل و علائم خرابی زنجیر تایم هایما S7

در کنار مزایای خوب، زنجیر تایم هایما S7 محدودیت‌هایی هم دارد. تولید صدا، امکان آسیب به سایر قطعات در صورت پارگی و نیاز به روغن‌کاری از آن جمله محسوب می‌شود. در این میان صدای غیرمعمول و نامتعارف از مهمترین علائم خرابی زنجیر تایم به شمار می رود. افزایش دود اگزوز و مشاهده علائم فرسودگی و پارگی نیز از دیگر موارد حائز اهمیت است. علاوه بر بروز علائم خرابی خصوصاً شنیدن صدای نامتعارف، توصیه می‌شود، حدود هر 100 تا 150 هزار کیلومتر نسبت به مراجعه به لوازم یدکی هایما، بررسی فنی و تعویض زنجیرتایم اقدام نمایید.

کیفیت نامناسب، خصوصاً استفاده از زنجیرتایم های غیرشرکتی و غیراصل، از اصلی‌ترین علل خرابی زنجیرتایم می‌باشد. عدم تنظیم صحیح و اصولی زنجیر نیز از دیگر عوامل زمینه‌ ساز در بروز آسیب به زنجیرتایم هایما S7 است. این موضوع سبب کشش یا سایش زنجیرتایم و در ادامه، آسیب و نقص در عملکرد می‌شود. نشتی‌سیالات همچون ضدیخ که سبب زنگ‌زدگی زنجیر می‌شود و تغییرات دمایی شدید نیز از دیگر دلایل‌مهم در خرابی زنجیرتایم است.

محصول جدید هایما توربو شارژ ضمن برخورداری از زیبایی ، ایمنی و تجهیزات مناسب، دارای موتور پرقدرت مجهز به توربو شارژر بوده و میتواند بعنوان محصولی متفاوت مورد توجه مشتریان قرار گیرد. از جمله مزایای موتورهای توربوشارژ :

1 -افزایش قدرت و شتاب خودرو بدون بالا بردن حجم موتور

2 -افزایش راندمان و بهره وری سوخت

3 -احتراق کاملتر سوخت و آلایندگی و مصرف کمتر نسبت به موتور معمولی

عملکرد موتورهای توربو شارژ :

سامانه توربوشارژر متشکل از یک مجموعه توربین و کمپرسور دارای محور مشترک می‌باشد. توربین در مسیرگازهای اگزوز و کمپرسور در مسیر هوای ورودی موتور قرار می‌گیرد. برخورد گازهای خروجی با پره‌های توربین موجب چرخش محور آن شده و در نتیجه کمپرسور به چرخش در می‌آید . چرخش کمپرسور در مسیر هوای ورودی باعث می‌گردد فشار هوا افزایش یافته و میزان ھوای وارد شده به موتور افزایش یابد. سیستم توربوشارژ سبب میگردد ظرفیت پذیرش هوای موتور از ظرفیت اسمی آن بیشتر گردد با بالاتر رفتن میزان هوا، مقدار سوخت بیشتری را میتوان درون آن تزریق کرد و نتیجتأ قدرت موتور افزایش می‌یابد.

نکته دارای اهمیت این است که شروع عملکرد سامانه توربوشارژ از دور موتور 1700 دور در دقیقه به بالا می باشد. لذا در زمان حرکت در ترافیک و زمان ھایی که نیازی به قدرت بالا نمی‌باشد، موتور مانند موتورهای معمولی عمل می‌نماید و فقط در زمان نیاز به قدرت زیاد توربوشارژ وارد عمل میگردد و توان موتور را افزایش میدهد؛ این به آن معنی است که به عنوان مثال موتور 1800 سی سی توربو در ترافیک شھری مانند موتور معمولی 1800 سی سی عمل میکند ولی در دور موتور بالاتر از 1700 مانند موتور 2400 سی سی قدرت تولید میکند. این موضوع سبب میگردد راندمان کلی این موتورها بدلیل احتراق کاملتر سوخت در قیاس با موتورهای معمولی بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

مقایسه هایما جدید با مدلهای قبلی

در گزارش مقایسه‌ای زیر این موضوع نشان داده شده است. هایما توربو شارژ دارای 3 تغییر می‌باشد :

تغییر در ظاهر خودرو شامل :

ضرب گیر جدید سپر عقب، طرح جدید رینگ ها ،روف رک (پایه باربند ) جدید، پدال جدید، سپر و جلو پنجره جدید، طرح جدید چراغ ھای مه شکن که می توان طراحی جدید این خودرو را به نوعی مدلی قدرتمند و دارای انرژی نام برد.

تجهیزات موتوری، فنی و گیربکس :

موتور توربو شارژ این خودرو دارای حجم 1.8 لیتری و با گشتاوری معادل 230 نیوتن‌متر می‌باشد. این موتور دارای 4 مشخصه می باشد :

· مصرف کمتر

– بهره گیری از سیستم سوخت رسانی بوش و نوع شمع بکاررفته دو پلاتینه که منجر به مصرف پایین در این خودرو شده است .

· قابلیت اطمینان بیشتر

– ١۰ میلیون کیلومتر تست جاده

– برگرفته شده از فن آوری شرکت که یکی از 4 شرکت برتر دنیا می باشد و از جمله تامین کنندگان قطعات موتوری گلف وZ4 BMW می باشد.

نگهداری راحت تر و تعمیرات کمتر

– بکارگیری زنجیر به جای تسمه تایم منجر به دوام بیشتر شده است .

– مطابقت با هرگونه سوخت و روغن موتور.(مطابق با استاندارد های تعریف شده )

ارتقاء تعداد دنده ها از 5 به 6 درگیربکس خودرو

– قابلیت تیپ ترونیک بودن دنده ها (قرار گرفتن در حالت دستی)

– بهره گیری از فن آوری کشور کره جنوبی در طراحی گیربکس (POWERTECH کره جنوبی)

– فضای خالی کمتر مابین دنده ها که منجر به جابه جایی روان تر می شود.

– انتقال قدرت موثرتر

ارتقاء کیفی :

بکار گیری موارد دوست دار محیط زیست در تزیینات داخل کابین .

یک خودروی SUV واقعی با بهره گیری از شاسی مخصوص خودروهای SUV

تفاوت ای S7 توربو با مدل قبلی :

خروج از نسخه موبایل