فرهنگ و هنر

پیام فاطمی در سراسر دنیا در میان بانوان فرهیخته شنونده پیدا کرده است

پیام فاطمی در سراسر دنیا در میان بانوان فرهیخته شنونده پیدا کرده است

عسنا/خراسان رضوی در اجلاس بانوان فاطمیون، امام جمعه تهران همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) که در صحن امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، باندو و در برجانی قراء و مقاد نقش‌آفرینی برای آن‌ها نهداه و با روگ افرکر منهتو و وسیده هت به اسم، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان قربانی جاهلیت مدرن هستند. دین و اسلام به در کنج خانه به بهدا داهت

حاج علی اکبری امروز 26 آذرماه افزود: جاهلیت مدرن یعنی حیا و حیا را در زندگی انسان کم کنیم تا نه تنها محیط کار، بلکه محیط کار، بازار و زندگی عمومی مد و لباس شود. بگذار زنان نه تنها برای خود بلکه برای دیگران نیز زندگی کنند. در این جامعه با حاکمیت جاهلیت مدرن باید زنان را ممنوع کرد و در کنار اجناس در مغازه ها قرار داد تا بازار رونق بگیرد. در نگاه جاهلیت مدرن، جامعه به شدت به نیروی کار ارزان نیاز دارد، بنابراین دوباره به زنان نیاز دارند و مورد استثمار قرار می‌گیرند.

انقلاب اسلامی کون نهدت نبوی به مصاف جاهلیت مدرن رفت

وی افزود: انقلاب اسلامی در حضور جاهلیت مدرن شبیه نهضت پیامبر نبود. چنان که پیامبر (ص) در زمان خود برای مقابله با جاهلیت در وهله اول پرچم هویت زن را در منطق توحید و بر اساس منطق دنیا برافراشت که نماد شخصیت خدیجه کبری (س) بود و ادامه یافت. این پرچم با نام حضرت زهرا (س) اهتزاز پیداد کرد. در آغاز نهضت اسلامی معاصر، امام راحل (رحمه) نیز در اقتدا به هرمک نبوی، پرکم عیتلای هویتی بانوان و زنان را به دست کرپت کردند.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی با شکوفایی زن و مرد نیز همراه است. پس انقلاب اسلامي براي هويت زن گامهاي زيادي برداشته شد و راه ديگري در مقابل جاهليت سياه و كهنه طي شد و راه فاطمه (س) بود.

حاج علی اکبری اظهار داشت: راح حضر زهرا (س) راح حوزر جلوجی تاریخ ساز، این تعریفی در بنیانهای جیست بشری، راه راه مدری، راه راه ساوپورینی، راح فاتمه این راه هایت تایبه، راح عطلای غامیا و راح عتلای جمیعت تاریک. هویت زنان است.

امام موقت جمعه تهران گفت: خدا را شکر به خاطر بازگشت الگوی فاطمی که در قرآن عظیم الشأن ترسیم شد و در سیره اهل بیت (علیهم السلام) جامعه جهانی به توافق جدیدی رسیدند که زنان همزمان در عرصه های مختلف فرهنگی، علمی، سیاسی، هنری و … این موارد ثابت کرد که انقلاب اسلامی در برابر چشم جهانیان ثابت کرد که با حفظ سلامتی و حیا و نماد زنان یعنی پوشش دقیق و صحیح می توانند در همه عرصه ها به میدان بروند.

وی افزود: برای حضور اجتماعی زنان معتقد بودند که زنان باید مراقب شخصیت خود باشند و برای حضور در عرصه های مختلف باید از عفت و سلامتی خودداری کنند، زنان ایرانی، مسلمان و مجاهد فاطمی ثابت کردند. که آنها می توانند بر صیانت از وقدـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر،

وی بیان کرد: زن ایرانی از روزی به لطف خداوند متعال ثابت کرد که زن با توجه به نقش های طبیعی و اصیل خود در خانواده به ویژه نقش مادری که در پشت نقش همسری فراهم شده است. نقش ویژه ای در ساختار سلول های واقعی شکل دهنده جامعه یعنی خانواده دارند.

جاهلیت مدرن الگوی فاطمی ندارد

امام جمعه موقع تهران بیان کرد: جاهلیت مدرن صدای آسمان و صدای فاطمه را ندارد. جاهلیت مدرن روز اول و در مقابل انقلاب اسلامی که هویت زنان با حجاب و فاطمیه را بالا برد، به دلیل عدم تسامح نسبت به این موضوع، این موضوع را دنبال کرد تا آن را از من حذف کند. چون به این ترتیب من الگوی رد را دیدم.

حاج علی اکبری ادامه داد: زنان در انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف دفاع مقدس، جهاد علمی و فرهنگی، اقتصادی و… برای پیشبرد مقاصد الهی در همه صحنه ها پیشتاز بودند و از این رو دشمنان از ابتدا تا امروز در مقابل هم قرار گرفتند. به انقلاب اسلامی زن برودند

وی بیان کرد: بر آئین اساس دوشمان در فتنه‌های اخرین نیز به سھائہ زانان رهاند اند، کرا کے اکر پرکمہ هویت فاتمی در اهتزاز بهد پیامش در گرگو و جهان به هیدی شد. دشمنان می دانند که پیام فاطمه در سراسر جهان در میان زنان گوش شنوا ایجاد شده است.

امام جمعه الموقع تهران کرد کرد: دوشمان وکی بیداری زنان در پرتو کنبلای را اسلامی کردند از این نهدت ترسیدند. البته هنوز کار تمام نشده است و در آینده با ادامه این حرکت جامعه زنان و مردان پیشگام خواهند بود.

حاج علی اکبری افزود: این پرچم که به دست شهدا، مجاهدان، عارفین و زنان رسیده، بر زمین نمی افتد. جامعه با این هیاهوها کوتاه نمی آید، زیرا انقلاب اسلامی و جامعه مسیر خود را به سمت سعادت ایجاد کرده است و تا ظهور این مسیر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا