فرهنگ و هنر

حرف‌های سخنگوی خانه سینما درباره بازداشتی‌ها، جشنواره فیلم فجر و…

حرف‌های سخنگوی خانه سینما درباره بازداشتی‌ها، جشنواره فیلم فجر و...

سخنگوی هیات مدیره سینما با خلاصه ای از گزارش سه ماهه هیات مدیره سینما به منظور تعیین دستورالعمل بلندمدت و برنامه مشخص دو ساله توسط هیات مدیره صحبت کرد و ادامه داد: مهم ترین هدف و دیدگاه هیات مدیره توجه به اهمیت نقش و مسئولیت اجتماعی سینمای خانگی در جمیع و اذا دائن توان مالی و استقلاد خانه سینماست.

به گزارش ما به نقل از سایت خانه سینما، رسول صدرالعاملی خاطرنشان کرد: در خصوص برنامه، بازنگری در اساسنامه، آیین نامه اجرایی، قراردادها و مسائل مربوط به بیمه اعضاء خانه سینما که مطالبه عمومی بوده است. از اعضای خانه سینما در سالهای اخیر مورد توجه هیئت مدیره قرار گرفته است.

این کارگردان درباره مهم ترین فعالیت های ستاد مدیریت سینما در یک ماه اخیر خاطرنشان کرد: بیش از 23 جلسه رسمی و غیررسمی داشتیم که 11 جلسه رسمی بود و همچنین 5 جلسه مردمی با رؤسای انجمن های صنفی و یا اعضا داشتیم. نوشته شده برای رایزنی در مدر اسلای در اسلای و امور جدید، انتخاب مدیر عامل، قوانین هیئت داوران (جلسات منظم با روسای واحدهای صنفی برای مشاوره در مورد مسائل مختلف به نگرش ثابتی تغییر یافته است. تیم مدیریت که نتایج آن نیز خوب است.) دستیم

وی با اشاره به جلسات متعددی که توسط رئیس هیئت مدیره با نهادهای مختلف امنیتی، قضایی و فرهنگی انجام شده است، درباره جلساتی که اخیراً در ورزشگاه برای حل اختلاف قوه قضائیه برگزار شده است، توضیح داد: لغو حکم عقادة‌ها. تبدیل شود و ذهب و سابوریه و تعریق السینامعی را نیز در این پرد کندی کندی کریب.

ما خیلی به مسائل نگاه نکردیم

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در تمام جلسات رسیدگی به مسائل بازداشت و اعدام، اعضای اداره، همه مردم به ویژه دانشجویان که این روزها درگیر بودند، می دانستند که اعضای خانه تماشاگران ما هستند و از ما حمایت کردند. करद بنابراین मुष अंगा ، मुष मा हम हस हस मैसाल र खीली शन व व ज जामे तास.

13 نفر هم اکنون در بازداشت هستند/ آخرین وضعیت پرونده حسین محمدی

سخنگوی هیات مدیره خانه سینما درباره آخرین گزارش کمیته حقوقی و قضایی خانه سینما درباره تعداد دستگیر شدگان و سرنوشت احکام اعدام توضیح داد: تا جایی که اطلاع داریم تعداد دستگیر شدگان از سالن سینما در شیوع فعلی از ابتدا 62 نفر بوده است که خوشبختانه تا کنون در تمامی استان ها به 13 نفر کاهش یافته است و امیدواریم در چند روز آینده این تعداد به صفر برسد. बाज़ीर में जारण सारण व व स विकार आशाष मोाष मोाष विशार के ूप مهم ترین نکته وجود وکیل و عدم رضایت قاضی پرونده است.
دومین جلسه با حضور پیگیری حقوقی کارگران تئاتر و سینما و اعضای کانون بازیگران تئاتر و سینما برگزار شد و حمایت ها و راه های پیگیری موضوع از جهات مختلف ( نامه نگاری به تئاتر و سینما در مکان های مختلف و ملاقات و نوشتن به برخی از چهره های مرتبط سینما با مقام جدید و تعریف صلی الله علیه وسلم از عزیدة و…) مورد براش و تعریف نازر قران غربت. مهمترین بحث، تصمیم گیری در مورد حمایت فردی از نام و همه دستگیرشدگان است.

وی کارتنشان کرد: در پایان مقرر شد در اولویت اول تلاش برای پذیرش وکیل منتخب خانواده باشد تا با توجه بیشتر به جزئیات پرونده و همچنین پیشنهاد پیگیری شود. از دست اندرکاران تئاتر و حساسیت موضوع، در اسرع وقت رضایت خانواده حسین محمدی برای ورود و سوکه های تعادر و سینما و احلی فارگو و هنر شد. جلسه دیگری روز شنبه 26 آذر با حضور نمایندگان کارگروه ها با وکیل پرونده و خانواده این بازیگر و رضایت نامه خانواده با ورود این هنرمند به موضوع مورد بحث برگزار شد. امدیدری کیمی کیں کرد و با امضای پدر بازیگر پیدا شد

باید نقد و نازرها را گوش داد

سخنگوی تیم مدیریتی خانه سینما در پاسخ به اینکه «با وجود تشکیل کمیته حقوقی و قضایی چرا اهالی سینما همچنان در بازداشت هستند؟» گفت: سینمای خانه نیز مخالفت خود را با خشونت آشکار در جامعه اعلام می کند و معتقد است خشونت به هر شکلی که باشد به نفع مردم و حکومت نیست. همچنین با برخوردها و دستگیری های اخیر همکاران ما، وضعیت بهتر نخواهد شد. دولت باید به انتقادات و نظرات گوش دهد.

وی تکید کرد: از دستگیری اعضای خود نازیریم و آن را به کے کے کے کے کے اطلاعی نداریم. دستگیری برای برخی از همکاران و به ویژه برای خانم ترانه علیدوستی غیرعادی است. هنرمندان بر اساس نقش و مسئولیت اجتماعی خود وظیفه دارند در مورد مسائل روزمره صحبت کنند و بهتر است به جای برخورد قضایی به نظرات انتقادی گوش داده و به آنها فکر کنند. بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه امروزی خیلی زودتر توسط هنرمندان احساس شده و اعلام و بررسی شده است.

وی همچنین تاکید کرد: سینمای سینما با تمامی نظرات منتشر شده توسط اعضای خود سازگاری ندارد و اظهارنظرهای شخصی نباید به حقوق مادی و معنوی سایر اهالی سینما لطمه وارد کند.

मुष बिकारी अधाना कहाने सिनेमा भह नायरमी‌हाय अका राबती रहादी

رصول الصدرعاملی در این سوال پرسیده می شود. پاسخ: مشکل بیکاری اعضای خانه سینما از یک سال پیش شروع شده و مربوط به اغتشاشات اخیر نیست و در ابتدای سال جاری از سوی سینماگران اعلام شد. تولید را در ابتدای سال متوقف کنید و تولید را در ابتدای سال متوقف کنید. مشکل کاهش بیننده از سال قبل شروع شد و شاید عوامل آن را باید در روش های مدیریتی جست و جو کرد.

سخنگوی خانه سینما در پاسخ به سوالی مبنی بر همکاری خانه سینما با جشنواره فجر گفت: به دلیل برخوردهای این روزها سینما وضعیت مناسبی ندارد. اما جشنواره فجر باید با رویکردی متفاوت خود را برای این رویداد آماده کند وگرنه سینماگران تمایل چندانی به حضور ندارند.

رئیس جمهور در پاسخ به اینکه چرا مدیرعامل خانه سینما معرفی نمی شود، گفت: بررسی و دقت نظر در انتخاب مدیرعامل خانه سینما در شرایط خاص اجتماعی و سیاسی کنونی، این انتخاب را برای گزینه های مطرح شده سخت کرد.
سخنگوی هیات مدیره سینما در پایان با اشاره به اینکه از جمله ثبت رسمی تغییرات خانه سینما و انتخابات جدید هیات مدیره، تشکیل کمیته حقوقی و قضایی است، گفت: برای پیگیری امور مربوط به بازداشت شدگان و زندانیان و انتشار فیلم هایی از گفتگو با برخی از اعضای خانه سینما در خصوص مسائل اجتماعی و نقش اجتماعی هنرمندان در فضاها و تریبون های مجازی را می توان نام برد.

وی همچنین از گفتگوهای مختلف با دستیار سازمان سینمایی، برنامه های تهیه کننده برای تعیین وضعیت ارتباط با وزارت ارشاد در خصوص تولید فیلم سینمایی و بررسی آئین نامه پیشنهادی دادگستری سینما و آن خبر داد. تکمیل جهت ارائه به مجمع عمومی، بررسی آئین نامه پیشنهادی کارگروه ویرایش و نگارش اساسنامه خانه سینما و ارائه به صنف جهت اطلاع از نظرات تکمیلی، گفتگو با مدیرعامل و معاونین صندوق اعتباری هنر و نماینده ای از خانه سینما انتخاب کنید تا مسائل را بهتر و سریعتر حل کند و روش های افزایش قدرت خانه سینما را بررسی کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا