اقتصادی

تحویل خودروی چندمنظوره چینی کلید خورد

تحویل خودروی چندمنظوره چینی کلید خورد

یک شرکت خودروسازی چینی، اولین خودروی چندمنظوره مگا (MPV) خود را به طور رسمی معرفی کرد که لی شیانگ، مدیرعامل شرکت انتظار دارد در میان خودروهای با قیمت بالای نیم میلیون یوان به پرفروش‌ترین استارت‌آپ خودروهای برقی چینی تبدیل شود.

به گزارش ایواره، شرکت لی آتو همچنین با وجود جنگ طولانی قیمت در این بخش، برخی از نسخه‌های جدید با قیمت بالاتر را در سری L موجود خود رونمایی و اعلام کرد که قصد دارد حداقل ۶ میلیارد یوان (۸۳۳.۶ میلیون دلار) در سال‌های آینده برای ساخت بیش از ۵۰۰۰ ایستگاه شارژ مستقیم ۵C سرمایه‌گذاری کند.

پرچمدار جدید خانواده مگا Max که توسط لی به عنوان سریعترین خودروی تولید انبوه شارژ می‌شود، با قیمت ۵۵۹ هزار و ۸۰۰ یوان عرضه و تحویل از ۱۱ مارس آغاز می‌شود.

این استارت‌آپ خودروهای الکتریکی، همچنین نسخه‌های جدید شاسی‌بلندهای هیبریدی سری L خود  L۷، L۸ و L۹ را به نمایش گذاشت. قیمت نسخه جدید L۷ Pro را ۲.۹ درصد و L۸ Pro جدید را ۲.۸ درصد افزایش داد.

عرضه رسمی اولین مدل تمام الکتریکی لی آتو که برای اولین‌بار در نمایشگاه خودروی گوانگژو در ماه نوامبر رونمایی شد، پس از آن صورت گرفت که این خودروساز ۹ ساله با ثبت اولین سال سودآوری خود در سال ۲۰۲۳، برآوردهای درآمد سه ماهه چهارم را شکست داد.

طبق گزارش رویترز، این شرکت انتظار داشت که تحویل سه ماهه اول بین ۱۰۰ هزار تا ۱۰۳ هزار دستگاه باشد که نسبت به سال قبل ۹۰.۲ تا ۹۵.۹ درصد افزایش داشته اما نسبت به سه ماهه قبل ۲۱.۹ تا ۲۴.۱ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا