فرهنگ و هنر

جایزه «آرمان» در جشنواره فیلم فجر می‌ماند/ هدیه ۵۰ میلیون تومانی شهرداری تهران به «اتاقک گلی»

جایزه «آرمان» در جشنواره فیلم فجر می‌ماند/ هدیه ۵۰ میلیون تومانی شهرداری تهران به «اتاقک گلی»

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد جایزه جشنواره «آرمان» توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این جایزه در جشنواره های فیلم فجر می ماند.

به گزارش ایواره،‌ در اختتامیه جشنواره فیلم فجر، شهرداری تهران از جایزه «آرمان» رونمایی کرد؛ جایزه‌ای که برای اولین بار توسط شهرداری به فیلمی اهدا شد و شهردار تهران این جایزه را با توجه به نگاه ملی و حضور اقوام مختلف در نبرد با رژیم بعثی و نفاق و حماسه آفرینی لشکر ۲۷ محمد رسول الله تهران در کنار هم‌رزمان دیگر در عملیات مرصاد، به فیلم «اتاقک گلی» به تهیه کنندگی داوود صبوری و کارگردانی محمدعلی عسکری اهدا کرد.

این جایزه در حالی برای اولین بار اهدا شد که مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز پس از اهدا آن از جزئیات این جایزه اعلام بی خبری کرد و  در خصوص جایزه‌ای که شهردار تهران به برنده جشنواره فیلم فجر اهدا کرد و لزوم تأیید این جایزه توسط شورای اسلامی شهر تهران افزود: «باید این موضوع را بررسی کنیم و متوجه شویم این جایزه چه چیزی بوده است  و باید مطلع شویم که این جایزه از کجا پرداخت شده و مبنای آن چه بوده است.»

با این حال علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران در مورد جزئیات جایزه «آرمان» به ایواره گفت: به عنوان رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران این موضوع محل مشورت دوستان بوده و در جریان اقداماتشان بودم، هر سال همکاری خوبی برای برپایی جشنواره فیلم فجر از سوی شهرداری تهران انجام می شد که امسال این همکاری منظم تر بود.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات خلاقانه این دوره جشنواره فیلم فجر، طراحی جایزه ای تحت عنوان جایزه «آرمان» بود که هم به نام شهید آرمان علی وردی بوده و هم براساس کلمه « آرمان» که  کلمه ای ایده آلیستی  برای پیشرفت به سمت افق های روشن است، انتخاب شده است.

نادعلی اظهار کرد: نهایتا جایزه «آرمان» به فیلم «اتاقک گلی» با توجه به نقطه نظرات معاونت اجتماعی و نظر نهایی داورها، اهدا شد.

سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه این جایزه به فیلم  «اتاقک گلی» که با موضوع جنایت های منافقین نسبت به مردم عزیز کرد و همچنین باز روایی ماجرای عملیات مرصاد بود، اهدا شد، تاکید کرد: این یک جایزه بود و نیازی به مجوز شورای شهر ندارد و از محل «اعتبارات در اختیار شهردار» پرداخت شده است.

وی در پاسخ به این سوال که هدیه اهدایی در قالب جایزه «آرمان» چه بوده است؟ گفت: علاوه بر تندیس، جایزه ای حدودا به مبلغ ۵۰ میلیون تومان نیز اهدا شد و قرار است از این به بعد هر سال این جایزه در جشنواره فیلم فجر اهدا شود.

نادعلی در واکنش به بی اطلاعی چمران از این موضوع با تاکید بر اینکه ممکن است اعضای شورای شهر در جریان تمام اتفاقاتی که در شهرداری تهران به عنوان نهاد اجرایی رخ می دهد، نباشیم، افزود: دستگاه اجرایی می تواند اقدامات خود را وفق قوانین شورا انجام دهد و نگاه منفی نداشتند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا