فرهنگ و هنر

برگزاری اولین جشنواره ملی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در گیلان

برگزاری اولین جشنواره ملی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در گیلان

ایواره / گیلان رئیس سازمان نظام مهندسی ساخت و ساز استان گیلان گفت: اولین جشنواره ملی هنرهای تجسمی سازمان عمران گیلان برای کودکان و نوجوانان در زمینه های نقاشی ، تصویرگری ، کولاژ ، خوشنویسی و حجم سازی در گروه سنی 7 سال برگزار می شود. تا 12 سال

عبدالرضا قاسمیان در گفت وگو با ایواره ، از برگزاری نخستین جشنواره ملی هنرهای تجسمی کودکان و نوجوانان سازمان نظام مهندسی ساختمان در گیلان خبر داد و اظهار داشت: حجم سازی در گروه سنی 7 تا 12 سال با موضوع “خانه زیبای من “.

رئیس سازمان عمران استان گیلان افزود: تجربه تاج گذاری و قرنطینه در خانه ، اهمیت فضای خانه و تأثیر آن بر روحیه افراد و تعاملات ساکنان با یکدیگر ، بر لزوم ایجاد بیشتر به کیفیت فضای خانه توجه کنید “. کیفیت مطلوب خانه تأثیر مستقیمی بر سلامت جسمی و روحی افراد دارد ، سازمان نظام مهندسی عمران گیلان تصمیم گرفت جشنواره هنرهای تجسمی “خانه دوست داشتنی من” را با حضور کودکان و نوجوانان برگزار کند و به فضای خانه نگاه کند از طریق چشم آنها .

قاسمیان گفت: این جشنواره برای اولین بار در سطح ملی و در میان سازمان های نظام مهندسی ساخت و ساز استان برگزار می شود. و آماده سازی بستر مناسب برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود از مفهوم خانه مناسب و همچنین ایجاد انگیزه و مسئولیت در مورد ارزش و اهمیت جایگاه کودکان و نوجوانان در طراحی فضاهای خانه ، که همراه با هدف و چشم انداز بهبود کیفیت و همچنین رضایت ، آسایش ، پایداری و بقا در خانه و خانواده در نهایت مبنای نقد ، مطالعه و درک اصول حاکم بر معماری در ساخت خانه است.

وی ادامه داد: آثار برگزیده این جشنواره در فضای مجازی نمایش داده می شود و به صورت نمادین در قالب کتاب به فروش می رسد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساخت و ساز استان گیلان درباره نحوه شرکت در جشنواره گفت: عکس آثار (اسکن یا عکس مناسب از اثر هنری) به همراه فرم ثبت نام پستی در رشت – بلوار شهید انصاری – روبروی دیلمان از سه طریق باید ساختمان گیلان ارسال شود ، کد پستی 63111-41787.

قاسمیان با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود و رعایت پروتکل های بهداشتی ، شرکت کنندگان باید از ارسال حضوری آثار خودداری کنند و تصریح کرد: شرکت کنندگان تا پایان روز یکشنبه 7 دسامبر سال جاری فرصت دارند تصویر آثار را به صورت لوح فشرده ارسال کنند حداکثر سال در حال انجام

وی با بیان اینکه نتایج جشنواره 27 آذرماه سال جاری اعلام می شود ، خاطرنشان کرد: به سه اثر برگزیده در هر گروه 10 میلیون ریال جایزه تعلق می گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا