عمومی

چگونه از احساس تنهایی رها شویم؟

چگونه از احساس تنهایی رها شویم؟

تنهایی احساسی است که بیشتر افراد آن را تجربه می کنند اما با گام های بسیار ساده می توانید این احساس را از خود دور کنید.

طبق گزارش ما، ایواره حتی قبل از احساس تنهایی و داشتن مشکلات روحی و روانی در طول همه‌گیری کووید-۱۹، تحقیقات نشان می‌دهد که درصد زیادی از مردم احساس تنهایی می‌کنند. تنهایی طولانی مدت، وجود خالی است. آنجاست که زندگی را در تاریکی و بیهوده می بینی. این وضعیت در نهایت منجر به مشکلات فیزیکی مانند بدن درد، اختلال خواب و ضعف در سیستم ایمنی بدن می شود.

البته شما نمی خواهید تنها باشید. ممکن است از دیگران و جامعه دور باشید اما احساس تنهایی نکنید و برعکس ممکن است به دیگران نزدیک شوید اما احساس تنهایی نکنید. تنهایی زمانی اتفاق می‌افتد که احساس ناراحتی و خستگی داشته باشید، اما تنهایی اجتماعی تنها شرایطی است که در آن تعامل منظمی با افراد دیگر نداشته باشید.

وقتی احساس غمگینی و تنهایی می کنید، روش های زیر را امتحان کنید:

1. بازتعریف تنهایی

زمانی احساس تنهایی می شود که نیاز به تعامل اجتماعی و ارتباط با دیگران برآورده نشود. افراد مختلف نیازهای تعاملی متفاوتی دارند و اگر برآورده نشوند احساس تنهایی می کنند. مثلا:

* اگر عادت دارید بیشتر هفته را با دوستان و عزیزانتان بگذرانید، شب هایی که با آنها نیستید احساس تنهایی می کنید. اما اگر عادت به معاشرت انفرادی دارید، یک شب در هفته با دوستانتان باشید، نیاز به تعامل را از بین می برد.

* اگر با کسی رابطه خوبی نداشته باشید، حتی زمانی که با هم هستید، باز هم احساس تنهایی می کنید.

بیشتر مردم برای اینکه احساس خوشبختی کنند به روابط نزدیک و دوستی نیاز دارند. اما بنا به کروں فرلاقی، کمی تنایک و انزوا هم مهم است; زیرا فرد فرصت کشف خود، تفکر خلاق و خودآگاهی را دارد که در نهایت به اضطراب و افسردگی فرد می انجامد.

2. من از آن قدردانی می کنم

وقتی احساس تنهایی می کنید، روی جنبه های مثبت زندگی خود تمرکز کنید. یادداشت بردارید و هر چیزی را که از آن راضی هستید یادداشت کنید. بنا بر رومیکی‌های فرلگانی، قدردانی روزانه از موقعیت‌های مثبت زندگی، احساس تنهایی، به‌ویژه برای افراد مسن.

3. شكتن سكوت خانه

אגר קה מויסיק יא סדה איטרה אז אחשון לא נחיין כמ נימיקנצ אמאסאסאקי אמאסאסאק. صدا در پرکردن فازی زیدنه و افکرتان نکش دارد و کیک می کند.

* بنا بر روحی‌ها موسیقی حال روحی‌ فرد را به‌دوس می‌بکشد و کتاب‌های اوسیکه او را از راحماء کری‌ها به تمرینات منحرف می‌کند.

* گوش دادن به برنامه رادیویی مورد علاقه یا تماشای سریال مورد علاقه سکوت خانه را نمی شکند، اما حس خوبی به شما دست می دهد.

4. تماس با دوستان

حتی اگر با خانواده یا دوستان خود در ارتباط نیستید، باز هم می توانید با آنها در ارتباط باشید. در بررسی ها مشخص شده است که تعاملات مجازی مانند تماس های تلفنی یا اینترنتی نیز منجر به احساس تنهایی می شود. حتی یک تماس تلفنی 10 دقیقه ای با عزیزان و دوستانتان می تواند به رفع تنهایی کمک کند.

5. بالابردن کایت تیکرد

بررسی ها نشان می دهد که تنها بودن با گروهی متشکل از افراد، احساس تنهایی را از بین نمی برد و حتی حضور در محیط های بسیار شلوغ نیز احساس تنهایی را افزایش می دهد. در واقد قاطعة تعليقةهايتان محمر از كميت آناست به عنوان مثال، ممکن است در بین افراد زیادی احساس تنهایی کنید، اما زمانی که با دوستانتان وقت می گذرانید، احساس آرامش می کنید. پس به قاطعة تعلیق‌هایتان بیش از کمیت آنها تکید کیدین.

6. وقت‌قزرانی بیرون از خانه

تغییر محیط، از درد تنهایی منحرف می شود. בירונואמדן אז קאנה מאישוד בא אנדרים אותין שודים שידים וידאן אישישוד אישדים অন্তে দার্তা ক্টাতে ক্ট্র্জান্দ্ন ম্ব্যান কান্তা ক্র্যান্যান নাল্রান্তানানাধুদ.

7. بیان احساسات

وقتی به احساسات واقعی خود توجه نکنید، آنها قوی تر و ماهرتر می شوند. بنابراین அன் அக்க்கு रा बियान किन्दी ता आधज कियान किन्दी ता आधज कॾयान به عنوان مثال، وقتی به دوستان خود می گویید که احساس تنهایی می کنید، بهتر می توانید حمایت عاطفی خود را ابراز کنید و از تنهایی خلاص شوید.

8. تعليق به انگاه كرافي كود

تنمه‌دادن كراها كرافعانه آن هنر، موسیقی و شیران، سلامت روح و روان را بهدوس می‌بخشد. اگر از انجام یکی از کارها احساس خوبی دارید، پس یکی از هنرهای خلاقانه را دنبال کنید تا از احساس تنهایی خلاص شوید. این نوع فعالیت باعث رضایت شما می شود و البته چالش تکمیل یک اثر هنری، احساس تنهایی و غم ناشی از آن را از بین می برد.

9. حیوانات

حیوانات ممکن است نتوانند همراهی کنند، اما همراهان آنها بسیار خوب هستند. حضور فرد دیگری در خانه به شما آرامش می دهد و اضطراب و استرس را از شما دور می کند. بررسی ها نشان می دهد افرادی که حیوان خانگی دارند از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار هستند.

10. شبکه های اجتماعی را محدود کنید

اگرچه شبکه های اجتماعی راه خوبی برای حفظ ارتباط با دوستان و عزیزان هستند، اما این شبکه ها اغلب باعث می شوند افراد احساس تنهایی کنند. وقتی در خانه تنها هستید و دیگران را در شبکه های اجتماعی می بینید که با همسر یا سایر اعضای خانواده وقت می گذرانند، ممکن است احساس تنهایی زیادی کنید. افراد معمولا تصویر کاملی از زندگی خود منتشر نمی کنند و تنها لحظات شاد خود را با دیگران به اشتراک می گذارند و این به احساس تنهایی می افزاید. بنابراین مرور خود را در این شبکه ها محدود کنید.

11. علاقه

گاهی اوقات احساس تنهایی آنقدر ذهن شما را درگیر می کند که نمی توانید به چیز دیگری فکر کنید، حتی به چیزهایی که شما را خوشحال می کند. مراقب باشید، سرگرمی ها و فعالیت هایی که شما را سرگرم می کند را فراموش نکنید و از آنها لذت ببرید. از این سرگرمی می توانید برنامه های ورزشی را تماشا کنید، برنامه هایی را که دوست دارید تماشا کنید یا به طبیعت بروید یا مهارت هایی را یاد بگیرید که همیشه دوست داشته اید یاد بگیرید.

12. تسلی دادن به خود

هر زمان احساس تنهایی کردید، فوراً به خود یادآوری کنید که غمگین هستید. خودت را هم بگو هر كس در هم مجوه است هذا لونه كند و تناه شما در آين صوتمت نيستيد. با آئین درونی کرونی میکودین را تسلی دیگی

13. مراجعه به مشاور

دائما احساس تحمیل‌کردن موبای کردی و بی‌پناهی‌ در فرد می‌شود اگر نتوانستید بر این احساس مخرب مسلط شوید، لطفا از یک مشاور کمک بگیرید.

منبع: Healthline»

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا