ورزش کردن در چه زمانی برای سلامت قلب مفید است؟

ورزش کردن در چه زمانی برای سلامت قلب مفید است؟

اگرچه ورزش به طور کلی برای سلامتی مفید است، اما یک مطالعه بزرگ نشان می دهد که یک زمان خاص از روز ممکن است بیشترین فایده را در کاهش خطر بیماری قلبی عروقی (CVD) و سکته داشته باشد.

طبق گزارش ما، بر اساس این مطالعه، افرادی که صبح ها ورزش می کنند، بیشترین کاهش خطر ابتلا به این بیماری ها را دارند. این در مورد زنان صادق است.

به گفته محققان، فعالیت بدنی بین ساعت هشت تا 11 صبح در مقایسه با سایر فعالیت های روزانه، بیشترین تاثیر مثبت را در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی در افراد دارد.

محققان داده های بیش از 86 هزار نفر را در بانک زیست شناسی بریتانیا در یک دوره شش ساله تجزیه و تحلیل کردند. محققان مرکز پزشکی دانشگاه لیدز در هلند گفتند که به نظر می رسد زنانی که بین ساعت هشت تا 11 صبح ورزش می کنند کمترین خطر حمله قلبی یا سکته را دارند.

در مقایسه با زنانی که در پایان روز بیشترین فعالیت را داشتند، آنهایی که در ابتدا یا انتهای صبح تحرک بیشتری داشتند، 22 تا 24 درصد کمتر به بیماری قلبی مبتلا می شدند. کسانی که در اواخر صبح بیشتر ورزش می کردند، خطر نسبی سکته مغزی را تا 35 درصد کاهش دادند.

هنگامی که محققان زنان و مردان را به طور جداگانه بررسی کردند، مشخص شد که زنان از ورزش صبحگاهی بیشتر سود می برند. به‌گفته فرلاقی، بدنی بدنی صبح‌های با سلامتی با سلامتی است همچنین می توان هورمون استرس را در صبح کاهش داد.

طبق اخبار پزشکی امروز، هورمون استرس یا کورتیزول به مرور زمان نیز می تواند بر سلامت قلب تاثیر بگذارد. محققان تاکید می کنند: فعالیت بدنی، درست مانند مصرف غذا و قرار گرفتن در معرض نور، محرکی برای ساعات شبانه بدن است. می دانیم که خوردن غذا بعد از ساعت هشت شب یا قرار گرفتن در معرض نور شدید در شب می تواند اثرات مضری بر ساعت بیولوژیکی ما داشته باشد. بنابراین می توان فعالیت بدن را در صبح داشت.

این مقاله در مجله European Journal of Preventive Cardiology منتشر شده است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل