اقتصادی

تولید بیش از ۱ میلیون خودرو در کشور از ابتدای سال

تولید بیش از ۱ میلیون خودرو در کشور از ابتدای سال

آفتاب‌‌نیوز :

مهرداد خسروی مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در مصاحبه با صدا و سیما گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه حدود یک میلیون و ۱۰۷ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است.

به گفته خسروی، امسال حدود ۹۳۷ هزار دستگاه خودروی سواری تولید شده که در مقایسه با تولید ۸۶۳ هزار دستگاه در مدت مشابه سال گذشته، ۹ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در مدت یاد شده ۱۳۵ هزار دستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از ۳۴ درصد رشد داشته است. همچنین در این مدت حدود ۳۱ هزار دستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) نیز با رشد ۱۸ درصدی تولید شده است.

خسروی ادامه داد: علاوه بر این، در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شد که در مقایسه با تولید ۱۵۱ هزار دستگاه در مدت مشابه سال گذشته، حدود ۶۶ درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

به گفته مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، همچنین در این مدت سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور ۲۳ درصد بوده است.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا