معرفی برگزیدگان «سینما حقیقت» شانزدهم

معرفی برگزیدگان «سینما حقیقت» شانزدهم

دومین دوره جشنواره بین المللی سینما به مرحله نهایی راه یافت.

طبق گزارش ما، دومین جشنواره بین المللی سینما در واقع پس از پنج روز جمعه 25 آذرماه فرا رسید و مراسم اختتامیه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران سینمایی و جمعی از اهالی سینمای مستند در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم محمد حمیدی مقدم – مدیر جشنواره – به ارائه گزارشی از این رویداد پرداخت و گفت: 57 مستند در بخش مسابقه، 32 فیلم در بخش بین الملل، پنج مستند خارجی در بخش نمایش های ویژه، 12 مستند در بخش مسابقه. جایزه شهید آوینی و 10 اثر از خارج از کشور مسابقه، تمام واقعیت امسال حضور ندارد و حضور مستندسازان، برگزاری جلسات خصوصی و حضوری مستندسازان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی، برگزاری کارگاه های آموزشی برای انتقال تجربه و همکاری سینماگران و کارشناسان داخلی و بین المللی با جشنواره، نشان می دهد که پس از 16 دوره پرفراز و نشیب، نهالِ تنومندِ «سینماهیکریت»، بکشی انکار نشانی از سینمای اوکتنک ایران است.

و با با به کنک شانزدهم “سینماگیرک” فیستی بری همی ایران، رنگ و بوی ایران بروزر را دادت دگدگه کےدگه از کتپیلت، تمرکززدایی و تحقق عدالت فرهنگی برای تمام ایران، در آیین دوره تجلی یافت. «cinemagekurit» брай ейнду، продукты тайе дард. سینمای مستند از جشنواره‌ها و جشنواره‌های کوچک برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر و وجهه ایرانی گسترده‌تر، ایران نماد همدلی و اتحاد است.

وی با کیں به تعریف فیلم‌ها یادور شد: پیش از فیلم‌ها منتشر شد: پیش از فیلم‌ها، کروفی از کاکائو، اما کیما کیمہ کہہ نیست، “سینما کیمہہ” نه تنها یک جشنواره است، بلکه مکانی برای گفتگو. فضایی برای تبادل نظر و شنیدن صداهای مختلف. دنیا رنگارنگ و پر از آدم هایی است که از «زندگی و هنر» حرف می زنند و چرا آن را انکار نمی کنید؟ دومین جشنواره «سینما حقیقت» فضایی برای دیدن جوانانی بود که در استان فیلم می سازند. 28 مستند از 16 استان در حاشیه این جشنواره بود و «ایران بزرگ» را سینما به کشور آورد.

حمیدی المقدم همچنین گفت: هموری کینماگران درینی و کیمترین کینماهای بینکرین با «سینماگریک» یکی دیر از تمییدهای این دوره است. سینمای ایران بعد از انقلاب اسلامی برای مخاطبان خارج از مرزها شخصیت های زیادی دارد و در منطقه ممتاز و درخشان است. امسال همکاری فرهنگیان منطقه و کشورهای همسایه فرصت تبادل نظر، بحث و انتقادات را فراهم کرد که تا به حال نشنیده بودیم. در چارچوب بررسی و تامل، در این دوره شاهد فضای جدیدی بودیم، این تصویر چند وجهی و جذاب است، به یادگار خواهد ماند.

وی کتباب به دوکتمنتسازان کرد: سینمای مستند ایران به ترکی کیکی‌گر و امافه‌گر زیدا است، به نازر میرسد بیک دوکتمنتسازان، به کارد و بریومی میده از برینی امن‌کود بیرون نیایند. سینمای مستند، به باور همه ما، با جسارت منائن می‌غیرد و بدون آن، تهی و كمرنگ است. اومید کے اومدیکسازان جوان، جسورانه پای به میدان بکلید و از منزری به دونیا.

مدیر جشنواره و مدیر مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویا در رضاء حتاب به اسماییلی – وزیر – گفت: به تحمیل از کیمنای ایران بر خود وازیب می‌دانم از سلمعلی کین کین. کے با آن بائن با انگ است از بودجه تولید اثر در سینمای مستند که با توجه به افزایش تورم و هزینه فیلمبرداری هنوز کافی نیست و با بودجه ساخت فیلم و سریال قابل مقایسه نیست. از نگرانی‌های بهدیدینی از اوکتمنسازان و از مدارا نیدردن بیکیها کلایه می‌کنم. سندسازان، برای اصلاح امور، برای رفع مشکلات و بیان واقعیت، سعی می کنند با دلسوزی و دلسوزی به یکدیگر نگاه کنند. تعجمة خصر به انان و تقربة بر دفافاتشان، آين غودائي ي بروزر را به سعرة و رامعة مي‌رساند.

در عن عن برامعام جوایز اهدا شدند

بهترین مستند کوتاه جهان: «یک قایق روی دریا» به کارگردانی آرمان قالی پور و «کاشم عاشیق» به کارگردانی امیر آقاعبدالله.

بهترین سند نیمه بلند بین‌ملله: «نردبان یوان» ساخه نیکلای بوم

بهترین مستند جهان: «سه نهزارم» به درجادری بهروز نورانیـور

جایزه جوایز مسابقه بین المللی: «مدار 4 و 5» به کارگردانی لارنس ابوحمنان.

مسابقه مستند بحذوه هیات داوران بخش بشكة بلند بین مللمة: محسن برمهانی، سوپریو سن و لعونید ساوین.

বান্য়া প্রিক্যা প্রেত্যান্যান্যানান্যান্যানিকানিকানিকানি প্রেত্যান্যান্যানান্যান্যানিকানিকানিকানি

جایزه شبکه مستند: «پس از مرگم» از عبدلرضا نیمتاللهی

این گزارش به روز شده است

خروج از نسخه موبایل