فرهنگ و هنر

شمال کره زمین جذاب شد

شمال کره زمین جذاب شد

با شدت گرفتن موج گرما در اروپا، نقاط خنک‌تر و مناطق اسکاندیناوی در بین گردشگران طرفداران بیشتری پیدا کرده است.

به گزارش ایواره به نقل از فوربس،‌ در بیشتر نقاط اروپا، تابستان ۲۰۲۳۷ یادآور فصلی مملو از خبرهای ناخوشایند برای صنعت گردشگری خواهد بود. آتش‌سوزی‌های طبیعی به تهدید جدیدی برای تفرجگاه‌های جنوب اروپا تبدیل شده‌اند، که از قبل با مشکل دمای بالا دست‌وپنجه نرم می‌کردند؛، تا حدی که دولت بریتانیا به صدور هشدارهای مسافرتی در اوج سفرهای تابستانی وادار شد.

پیش از آغاز موج گرما، شرکت هواپیمایی بریتانیایی «ایزی‌جت»‌، ۱۷۰۰ پرواز اروپایی در فصل تابستان را لغو کرد و برنامه‌ سفری حدود ۱۸۰ هزار مسافر را تغییر داد.

با این حال اخبار مرتبط با گردشگری در شمال اروپا به مراتب امیدوارکننده‌تر است. نروژ و دانمارک رکوردهای متعددی را در گردشگری به ثبت رسانده‌اند؛ چراکه تمایل اروپایی‌ها برای سفر به نقاط خنک‌تر افزایش یافته و تقاضا برای سفرهای داخلی در این کشورها نیز بیشتر شده است.

در نروژ،‌ هرگز آمار سالانه تقاضا برای استفاده از کشتی‌های تفریحی به این حد نرسیده بود. همچنین تعداد ماشین‌های کمپر به‌ویژه در شمال نروژ به بیشترین میزان رسیده است. البته با وجود آمادگی صنعت گردشگری برای رونق گرفتن، این آمارهای بی‌سابقه مشکلاتی را نیز به دنبال‌ داشته‌اند.

مسیر منتهی به «پریکستولن»، جاذبه گردشگری مشهور نروژ بیش از هر زمان دیگری علاقه‌مند جذب کرده است و به دنبال آن مشکلاتی در تامین محل پارک و سرویس‌های بهداشتی و رفاهی ایجاد شده است.

از آنجایی که ممنوعیت قریب‌الوقوع کشتی‌های تفریحی در برخی از زیباترین دره‌های نروژ دور از انتظار نیست، تعجب‌آور نیست که در تابستان امسال شاهد افزایش سفرهای دریایی به نروژ باشیم.

افزایش تعداد مسافران کشتی‌های تفریحی و خودروهای کمپر در جاده‌ها مشکلاتی را برای ساکنین اسلو، حوالی آب‌دره‌ها و شمال نروژ به وجود آورده است. مقام‌های منطقه «لوفوتن» قصد دارند طرح مالیات گردشگری را برای تأمین بودجه تأسیس امکانات جدید مسافرتی معرفی کنند.

در دانمارک نیز هتل‌داران رکورد جدیدی از اقامت‌های شبانه در کشور را به ثبت رسانده‌اند.

در سال ۲۰۲۲‌، در هتل‌های دانمارک آمار بی‌سابقه ۱۹ میلیون اقامت شبانه به ثبت رسید، اما بر اساس بررسی‌های رسمی انتظار می‌رود این آمار در سال ۲۰۲۳ تا چهار درصد افزایش داشته باشد. بخش اعظمی از این افزایش به دلیل گردشگران خارجی به‌ویژه آلمانی‌ها و هلندی‌ها به وجود آمده است.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا