اجتماعی

آشکارسازی ساختمان‌های دارای وضعیت بحرانی ایمنی در تهران

آشکارسازی ساختمان‌های دارای وضعیت بحرانی ایمنی در تهران

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آشکار سازی ساختمان‌های دارای وضعیت ایمنی بحرانی در پایتخت خبر داد.

کامران عبدولی در گفت‌وگو با ایواره، با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرتهران در جریان بازدیدهای انجام شده از ساختمان‌های عمومی، مرتفع و مهم پایتخت با ۱۲۹ ساختمان که دارای وضعیت بحرانی از نظر ایمنی بودند، مواجه شد، گفت: در ادامه اطلاعات این ساختمان‌ها در اختیار شهرداری تهران، قوه‌قضائیه و … قرار گرفت و همزمان اقدامات آتش‌نشانی برای ارتقاء ایمنی در این ساختمان‌ها نیز آغاز شد. در نتیجه این اقدامات نیز تعداد ساختمان‌های دارای وضعیت بحرانی ایمنی طی چند مرحله به ۷۵ ساختمان رسید.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۷۵ ساختمان در پایتخت از نظر آتش‌نشانی تهران در وضعیت بحرانی از نظر ایمنی قرار دارند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همراهی خوب دادستانی تهران مالکان این ساختمان‌ها دعوت شده و به آنان تذکر داده شد.اخطارهای اولیه نیز به مالکان و مدیران این ساختمان‌ها داده شد. همچنین به این افراد اخطار دادیم که در صورت عدم توجه به هشدارها نسبت به قطع انشعاب گاز، آب و برق این ساختمان‌ها نیز اقدام خواهد شد.

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران افزود: برخی از مدیران این ساختمان‌ها با ما همکاری کرده و نسبت به ایمن‌سازی اقدام کردند. کارشناسان نیز موارد لازم برای ارتقاء ایمنی را به شکل یک چک لیست در اختیار مدیران و مالکان قرار دادند. برخی از این اقدامات زمان‌بر است و از این رو به آنان مهلت داده شد تا موارد نا ایمنی را رفع کنند. برخی برای رفع موارد ناایمنی نیازمند برگزاری مناقصه و … بودند.

عبدولی گفت: در نهایت نیز با توجه به وضعیت هر ساختمانی زمان برای ایمن‌سازی آنان در نظرگرفته شد. برخی از مالکان نقشه‌های ایمن‌سازی را نیز دریافت کرده و به تائید آتش‌نشانی نیز رساندند و برخی دیگر نیز در مراحل ایمن‌سازی قرار دارند.

وی افزود: همانطور که گفتم با همکاری خوب میان دادستانی، آتش‌نشانی و شهرداری مناطق تصمیم بر آن شد که نسبت به آشکارسازی آن دسته از ساختمان‌های دارای وضعیت بحرانی ایمنی که مالکان آنها توجهی برای ایمن‌سازی آن نداشتند، اقدام شود که اجرایی شد. همچنین مرحله بعدی قطع انشعابات است و پس از آن امکان پلمب نیز وجود دارد.

در همین زمینه بخوانید:

کارشناسان آتش‌نشانی ضابط قضایی شوند

قوانین ایمنی ضعف دارند

نماهای خطرناک

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: البته باید بگویم که دست آتش‌نشانی درمورد ساختمان‌های نا ایمن بسته است و در این موارد نیز دادستانی با ما همراه شده است. اما اینطور نیست که قانون مشخصی وجود داشته و در آن این اختیار به آتش‌نشانی داده شده باشد که بتواند نسبت به پلمب ساختمان‌های نا ایمن اقدام کند. در واقع اقدامی که با همراهی قوه قضائیه درحال انجام است، یک اقدام موضعی است و ما نیازمند وضع قوانین و مقررات در این خصوص و نیز اصلاح برخی از قوانین هستیم.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا