فرهنگ و هنر

یک روایت کمتر شنیده شده از فردوس کاویانی

یک روایت کمتر شنیده شده از فردوس کاویانی

هادی مرزبان از فردوس کاویانی به عنوان یار وفادار خود یاد کرد و گفت: در کنارش بسیار آموختم.

این کارگردان پیشکسوت تئاتر که در بسیاری از نمایش‌هایش با کاویانی همکاری داشته است، در گفتگو با ایواره، با ابراز تاسف از درگذشت این هنرمند یادآوری کرد: از همان اوایل سال ۶۳ که نخستین نمایشنامه را از اکبر رادی روی صحنه بردم، فردوس کاویانی یار وفادار من بود و در بدون اغراق در نود و نه درصد نمایش‌هایم بازی کرد.

او ادامه داد: فردوس یک بازیگر کاملا تئاتری بود و همواره تئاتر برایش اولویت داشت. این گونه نبود که وقتی کاری در تصویر نداشته باشد، سراغ تئاتر بیاید. همیشه پیش از اینکه برای پروژه‌های تصویری‌اش قرارداد ببندد، با من تماس می‌گرفت و با لهجه شیرینش می‌گفت: «هادی جان قصد نداری تئاتر کار کنی؟» یعنی تا این حد به تئاتر اهمیت می‌داد.

مرزبان از کاویانی به عنوان بازیگری یاد کرد که به مکتب استانیسلاوسکی توجه داشت و در این زمینه وسواس به خرج می‌داد.

او که آخرین بار در نمایش «تانگوی تخم مرغ داغ» با کاویانی همکاری داشته است، یادآوری کرد: وقتی سال ۹۳ می‌خواستم دوباره این نمایش را کار کنم، فردوس دچار بیماری شده بود. با این حال اصرار داشتم نقشی هرچند کوچک در نمایش داشته باشد چون فکر می‌کردم برای حالش خوب خواهد بود که خوشبختانه آمد و چقدر هم خوب شد. همیشه از کار کردن با او لذت می‌بردم و به عنوان یک هنرمند تئاتر در کنارش بسیار آموختم.

هادی مرزبان در نمایش‌های «پلکان»، «آهسته با گل سرخ»، «شب روی سنگفرش خیس»،«لبخند باشکوه آقای گیل»، «هاملت با سالاد فصل» و … که همه اینها آثار اکبر رادی هستند، با کاویانی همکاری داشته است.

آخرین همکاری آنان به سال ۹۳ برمی‌گردد که طی آن مرزبان برای دومین بار نمایش «تانگوی تخم‌مرغ داغ» را در تالار وحدت روی صحنه برد و علی نصیریان نیز ایفاگر یکی از نقش‌های این نمایش بود.

انتهای پیام     

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا