فرهنگ و هنر

نظام تربیتی در مکتب اسلام مبتنی بر امت‌سازی است

نظام تربیتی در مکتب اسلام مبتنی بر امت‌سازی است

همایش علمی «نقش نماز در تربیت انسانی» امروز چهارشنبه 24 شهریور مصادف با 16 محرم الحرام در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش ایواره ، به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) ، حجت الاسلام “احمدرضا باوقار” در سخنانی در این نشست با بیان اینکه آموزش و پرورش در دین اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است ، اظهار کرد: خداوند در قرآن می فرماید: این آیه نشان می دهد که پرورش باید با آموزش همراه باشد و یکی از ابزارهای اصلی برای دستیابی به این هدف ، آموزش است. موضوع تربیت در آیات مختلف قرآن و بیانات رهبران دینی مورد تأکید قرار گرفته است. بله ، آموزش هدفی را دنبال می کند و این راه درستی است.

رئیس دفتر امور اهل سنت نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: حقیقت چیزی جز شناخت ذات حق تعالی نیست ، در سایه این امر انسان به فلسفه آفرینش خود یعنی عبادت می رسد. از من

وی با بیان اینکه آموزش یکی از نیازهای زندگی انسان است ، تصریح کرد: نقش نماز در تربیت انسان کلیدی است ، آموزش و پرورش برای تحقق نیاز به تجهیزات از جمله نماز دارد. یکی از منابعی که به انسان نماز می آموزد صحیفه سجادیه است که ظاهراً دعایی است ، اما دارای منبع باطنی است که سرشار از دانش غنی است.

حجت الاسلام بواقر گفت: مسائل اقتصادی ، عرفانی ، اجتماعی ، بیان صفات خداوند ، به زیبایی در کتاب مقدس ارائه شده است ، امام سجاد (ع) در این دعا ما را به عالم ملکوت می رساند ، این دعا به انسان کمک می کند تا چهار جهان به آرامی

وی گفت: “بحث های آموزشی مورد تأکید همه ادیان است.” پرداخت همیشه ناقص بوده است ، در قرون وسطی برخی برای تصحیح دیدگاه آموزشی آمدند ، و سپس در دوران رنسانس همین روند به شکل دیگری ادامه یافت. برخی مانند مارتین لوتر برای جبران نظریه های آموزشی قرون وسطایی ظهور کردند ، اما برای بدتر شدن اوضاع ، سیستم آموزشی غرب نتوانست انسان را در مسیر درست آموزش قرار دهد.

رئیس دفتر امور اهل سنت نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: کامل ترین مکتبی که انسان را در مسیر کمال قرار می دهد ، نظام تعلیم و تربیت اسلامی است که موجب رشد و معرفت می شود و منجر به شناخت انسان از خودش.. «از علم نفس ، علم خدا نیست» مکتب اسلام و غیر اسلام در امر تعلیم و تربیت است. در نظام تعلیم و تربیت اسلامی ، ملت ساخته می شود ، نه جامعه.

وی گفت: “سیستم تربیتی اسلام چهار م presentsلفه را ارائه می دهد. مورد اول جنبه اخلاقی در سیستم آموزشی این دین است که بر نماز استوار است ، به این معنا که در بعد اخلاقی به ما گفته می شود که شما باید نماز بخوانید و امید خود را بده. “توسط غیر خدا. جنبه دوم جنبه جسمانی دارد به این معنا که بین بیماری و بیماری باید از خدا به عنوان یاد کرد: “یا آن را دعا نامید و شفا را ذکر کنید”. بعد سوم اجتماعی است ، یعنی دعا برای همه مردم ، همانطور که حضرت فاطمه (س) فرمودند: “بعدی در است” و در انتهای چهارم بعد احساسی است ، به این معنا که انسان هر چه خدا نیاز دارد می گوید ، هر احساسی که او نیاز دارد. او نزد خدا خواهد رفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا