احتمال بروز تپش قلب با کووید بیشتر از دریافت واکسن کرونا است

“سندرم کاردیومیوپاتی ارتواستاتیک” (POTS) یک بیماری مربوط به سیستم عصبی است که باعث افزایش سریع ضربان قلب بیش از 30 ضربه در دقیقه یا ضربان قلب بیش از 120 ضربه در دقیقه در عرض 10 دقیقه پس از توقف می شود. برخی افراد حالت تهوع، سرگیجه، خستگی، میگرن، افزایش ادرار، تعریق، اضطراب و لرزش را تجربه می کنند.

احتمال بروز تپش قلب با کووید بیشتر از دریافت واکسن کرونا است

در حالی که واکسیناسیون این خطر را تا حد محدودی به همراه دارد، افرادی که مبتلا به کووید-19 تشخیص داده شده اند، در مقایسه با زمانی که واکسن را دریافت کرده اند، پنج برابر بیشتر احتمال دارد که POTS داشته باشند.

به گزارش شفاف، دکتر آلن کوان، نویسنده اول این مطالعه از مرکز پزشکی لس آنجلس، گفت: پیام اصلی این مطالعه این است که در حالی که ارتباط بالقوه ای بین واکسیناسیون کووید-19 و POTS وجود دارد. پیشگیری از کووید-19 از طریق واکسیناسیون همچنان بهترین راه برای کاهش خطر ابتلا به POTS است.»

کوان گفت: از این تجزیه و تحلیل متوجه شدیم که احتمال POTS 90 روز پس از قرار گرفتن در معرض واکسن بیش از 90 روز قبل از قرار گرفتن در معرض واکسن رخ می دهد.

وی در ادامه افزود: این مطالعه یک ارتباط احتمالی، هرچند هنوز نسبتاً کم، را بین واکسیناسیون کووید-19 و POTS شناسایی کرده است.

تیم تحقیقاتی از داده های بیش از 284000 بیمار واکسینه شده و بیش از 12000 بیمار آلوده به کووید-19 استفاده کرد.

POTS معمولاً زنان باردار را تحت تأثیر قرار می دهد.

منبع: مديسن نت

خروج از نسخه موبایل