فرهنگ و هنر

رویکرد تمدنی به جامعه اسلامی، وحدت گرا است

رویکرد متمدنانه به جامعه اسلامی وحدت بخش است

ایواره / قم رئیس اداره تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: وی افزود: رویکرد دوم توجه به امت واحده اسلامی و رویکرد تمدن دارد که جهان اسلام را به عنوان یک سرنوشت و مقصد می داند و تحت سلطه یک نمای وحدت بخش

حجت الاسلام و المسلمین واعظی ، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مراسم اختتامیه دومین کنفرانس بین المللی انقلاب و جهان اسلام اظهار داشت: زمان کوتاه نشان دهنده ظرفیت بالای دفتر تبلیغات اسلام است.
وی ادامه داد: در مورد تعاملات دو نظریه اصلی وجود دارد که در نظریه اول فقط باید به فکر منافع کشور و ملت خود باشیم. این رویکرد گاهی رنگ ملی گرایی و گاه مذهبی به خود می گیرد.
وی بابیان اینکه تقویت تشیع ، افزایش اقتدار شیعه ، بی احترامی به مشکلات ادیان دیگر و … گفت: آنها از افکار دینی این نظریه هستند. ما نیز شاهد آن هستیم.
وی افزود: رویکرد دوم به ملت واحد اسلامی و رویکرد تمدن توجه دارد که جهان اسلام را گروهی از سرنوشت و مقصد می داند و یک دیدگاه وحدت گرایانه بر آن حاکم است.
وی بابیان اینکه گام دوم رویکرد دوم در بیانات منعکس شده است اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نیز می فرمایند ظرفیت انقلاب اسلامی محدود نیست و ظرفیت جامعه پذیری و تمدن را دارد.
وی با اشاره به اینکه طبق این نظریه ، وظیفه و رسالت حوزه و روحانیت در این زمینه باید سه بعد اصلی نیروی کار کارآمد ، عملکرد خوب سازمان های بین المللی و محتوای فراوان تقویت شود ، گفت: عملکرد خوب سازمان های بین المللی می تواند فرصت هایی برای تعاملات نخبگان فراهم می کند و غنای مطالب باید به حدی باشد که مباحث برای مخاطب خسته کننده و تکراری نباشد.
وی اظهار داشت: ما باید زیاد بخوانیم و بدانیم تا بتوانیم مطالب خود را بهتر ارائه دهیم. زیرا این راه می تواند در یادگیری مثر باشد و این تجارت اساس شکل گیری تمدن است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا