عمومیمدیریت کسب و کار

هزینه مراسم ختم در مسجد

لیست مساجد تهران برای مراسم ختم

در طول زندگی مناسبت های متنوعی وجود دارد تا به خاطر عزیزانمان گرد هم آییم و در لحظات خوب و بد، شریک آن‌ها باشیم. حضور در مراسم ترحیم و یادبود بهانه‌ای است تا یاد و خاطره عزیز از دست رفته را گرامی بداریم و به بازماندگان دلگرمی بدهیم. حضور در مساجد تهران برای مراسم ترحیم، سنتی است که از گذشته تا اکنون برگزار می شود. ساکنان پایتخت برای برگزاری مراسم یادبود، می‌توانند با مساجد تهران برای مراسم ترحیم آشنا شوند و بسته به کیفیتی که مد نظر دارند، مراسم ترحیم را آبرومندانه برگزار کنند.

سبزینه پک همواره مدعی بوده که قیمت های منصفانه و رقابتی بر روی پک های پذیرایی خود قرار می دهد که با بررسی هایی که از بازار محتویات بسته های پذیرایی انجام شد و مقایسه هایی که صورت گرفت، به راحتی می توان نتیجه گرفت که تا حدود زیادی این ادعا به واقعیت نزدیک است. اما این مقایسه را برعهده خودتان قرار میدهیم تا نسبت به آن اطمینان خاطر داشته باشید.

برگزاری مراسم یادبود در مساجد تهران برای مراسم ترحیم

در کشور ما طبق باورهای دینی و آداب و رسوم، مجالس ترحیم متعددی برای متوفی برگزار می شود که مهم‌ترین آن‌ها مراسم بعد از خاکسپاری (روز اول)، سومین روز درگذشت، هفتمین روز درگذشت و چهلم متوفی است. در مساجد تهران برای مراسم ترحیم رسم بر این بوده است که برای متوفی، ختم و فاتحه خوانی انجام شود؛ اما می‌توان خدمات ترحیم دیگری را  نیز در کنار آن ها اجرا کرد. معمولان صاحبان عزا از یک روحانی و روضه خوان دعوت می کنند تا مراسم ختم را اجرا کنند؛ اما این روزها در بعضی مساجد تهران برای مراسم ترحیم، عزاداری را در قالب گردهم‌آیی برای زنده کردن یاد و خاطره متوفی اجرا می‌کنند.

آداب و رسوم عزاداری در مساجد تهران برای مراسم ترحیم

هنگامی که عزیزی را از دست می دهیم، اندوه و غم اجازه نمی دهد که درست برنامه ریزی کنیم و ممکن است بعضی کارها را از قلم بیاندازیم. مساجد تهران برای مراسم ترحیم، فهرستی از انواع خدمات دارند و به شما کمک می کنند در شرایط سخت روحی، مراسمی آبرومندانه برگزار کنید. تهیه حلوا، چیدن خرما، سفارش گل، پذیرایی برای ناهار و شام، از دیگر خدماتی است که در برخی مساجد تهران برای مراسم ترحیم ارائه می شود. مقاله کامل را اینجا بخوانید. برخی مساجد تهران برای مراسم ترحیم، موسیقی، دف نوازی و… نیز دارند که با دکلمه اشعار حافظ و مولانا همراه می شود. همچنین تزئین دکوراسیون مسجد و فیلم‌برداری و ساخت کلیپ، از دیگر خدمات ویژه برخی مساجد تهران برای مراسم ترحیم است.

هزینه برگزاری مراسم ختم در مساجد تهران

رقم دریافتی مساجد تهران برای مراسم ترحیم، بر اساس نوع خدمات و محل قرارگیری مسجد، متفاوت است. حداقل هزینه برگزاری مراسم ختم، ۳۰۰ هزار تومان است و این رقم تا حدود ۳ میلیون متغیر است. این عدد، هزینه پایه است و برخی خدمات مانند تهیه خرما و حلوا و پذیرایی و گروه موسیقی، رقمی جداگانه دارند. بسیار دیده ایم که در زمان فوت افراد مراسمی که در مسجد برگزار می شود مهمانان با تاج گل ترحیم و آوردن آنن به مسجد پیام تسلیت خود را به عزادار می رسانند. در سردر مساجد تمامی این گلها قرار داده میشود. تعدادی از مساجد تهران برای مراسم ترحیم و خدمات و حدود قیمتی شان را در این مقاله به شما معرفی می کنیم

  1. مسجد الزهراء اسدآباد واقع در خیابان زعفرانیه

مسجد الزهراء خاص برگزاری مراسم ترحیم و مناسبت های ویژه است. این مسجد نوساز است و برای پارک ماشین، پارکینگ اختصاصی دارد و از معدود مساجد تهران برای مراسم ترحیم است که سالن بازی برای سرگرم کردن کودکان دارد. این مسجد دو سالن مجزا برای خانم ها و آقایان با گنجایش ۳۰۰ نفر دارد و با کفش می‌توان وارد این مسجد شد. صندلی، میز و تزئین و دکوراسیون مسجد از دیگر خدماتی است که در این مسجد ارائه می‌شود.

  1. مسجد جامع شهرک غرب

این مسجد، یکی از گران‌ترین  و بزرگ‌ترین مساجد تهران برای مراسم ترحیم است که محل برگزاری مراسم ختم بسیاری از افراد مشهور نیز بوده است. ظرفیت این مسجد برای مراسم هایی با جمعیت بالا مناسب است. خدمات مداح، قاری قرآن، تزئین سالن مسجد برای مراسم، پذیرایی و تهیه انواع ملزومات مراسم ختم، در کنار پخش آنلاین مراسم، هزینه برگزاری مراسم ختم را در این مسجد بیشتر می‌کند. در این مسجد صندلی و میز برای پذیرایی از مهمانان چیده شده است. مسجد جامع شهرک غرب پارکینگ ندارد؛ اما برای پارک ماشین، خیابان‌های اطراف مسجد، ظرفیت مناسبی دارند.

  1. مسجد الغدیر واقع در بلوار میرداماد

این مسجد نوساز از مساجد تهران برای مراسم ترحیم است و با صندلی و میزهایی شیک از عزاداران پذیرایی می کند. سالن های مسجد الغدیر بزرگ است و کیفیت خدماتی مانند تزئین مسجد، تهیه خرما و… رضایت‌بخش است.

  1. مسجد الجواد واقع در میدان هفت تیر

این مسجد از معروف‌ترین و پاز ررفت‌وآمدترین مساجد تهران برای مراسم ترحیم است که در بخش مرکزی شهر واقع شده است. معماری مسجد الجواد خاص است و برای مراسم ها، سالن زیبایی دارد. در سالن های این مسجد، صندلی چیده شده است و پرسنل خدمات باکیفیتی ارائه می کنند.

  1. مسجد نور واقع در میدان فاطمی

این مسجد در قسمت مرکزی شهر و نزدیک وزارت کشور قرار دارد و همیشه شلوغ است. بیشتر مراسم های ترحیم سیاسیون و چهره های برجسته در این مسجد برگزار می شود.

  1. مسجد النبی واقع در خیابان امیرآباد (کارگر شمالی)

مسجد النبی (ع) از قدیمی‌ترین مساجد تهران برای مراسم ترحیم است که دو سالن مجزای متوسط برای خانم ها و آقایان دارد و با صندلی از مهمانان پذیرایی می کند. همچنین امکان رفت و آمد با کفش در این مسجد وجود دارد.

  1. مسجد ولیعصر واقع در خیابان بهشتی

این مسجد بسیار شیک و بزرگ است و از مساجد قدیمی محله وزراست. این مسجد از مساجد تهران برای مراسم ترحیم است که دسترسی خوبی به نقاط مختلف شهر دارد و انواع خدمات عزاداری از جمله تزئین و پذیرایی را انجام می‌دهد.

  1. مسجد جمکران واقع در خیابان جهان آرا

این مسجد در محله یوسف آباد قرار دارد و در سه نوبت صبح، ظهر و مغرب، نماز جماعت در ان برگزار می شود. این مسجد بسیار شیک است .

هزینه مراسم ختم در مسجد

  1. مسجد امام علی (ع) واقع در میدان پونک

این مسجد نوساز و بسیار بزرگ است و از مساجد تهران برای مراسم ترحیم است که تمامی امکانات از جمله سرویس بهداشتی، صندلی برای پذیرایی از مهمانان، تزئین تالار، تهیه خرما و مواد پذیرایی و… را مهیا می کند.

پک ترحیم نوعی ساک دسته دار است که معمولا به رنگ مشکی وجود دارد و از آن برای قرار دادن اقلام پذیرایی از جمله میوه استفاده می شود. از ابتدای همه گیری ویروس کرونا پاکت میوه ترحیم محبوبیت بیشتری در بین عموم به دست آورده است و اکثر افراد برای بسته بندی اقلام پذیرایی در مراسم های خود از آن استفاده می کنند.

10.مسجد الرضا (ع) واقع در خیابان خرمشهر (آپادانا)

مسجد الرضا از قدیمی‌ترین مساجد تهران برای مراسم ترحیم است که در میدان نیلوفر واقع شده است. این مسجد اکثر روزهای سال شلوغ است و ظرفیت پهزینه های یک مجلس ختم چقدر تمام می‌شود؟

2021-11-04T06:54:04+00:00

 در گذشته مراسم ختم خیلی ساده برگزار می شد و عزاداران از مهمانان با خرما و حلوا پذیرایی می کردند و همه چیزساده برگزار می شد ولی امروزه افراد آنقدر در ظواهر برگزاری یک مراسم ختم عرق می شوند که فراموش می کنند که از کجا آمده اند، امروز همدردی ها از بین رفته مردم از هم دورتر شده اند.

اگر فردی در محله از دنیا می رفت همسایه ها با همکاری هم در مراسم ختم به عزادار کمک می کردند و معمولا در خانه از مهمانان پذیرایی می شد ولی امروزه شرایط تغییر کرده زیاده روی و تجملات امروزه به مراسم های ختم هم رسیده است. برای برگزاری یک مراسم ختم باید هزینه های زیادی پرداخت شود و مراسم عزا مانند مراسم عروسی خرج دارد. حتما باید از مهمانان در رستوران پذیرایی شود و برگزار کردن مراسم ساده ختم از یاد همه رفته است.

هزینه غسل، تابلوی موقت بالای مزار، معمولی، مداح و اکو، سالن سوگواری، نماز میت، اعلامیه ترحیم،‌ پارچه اعلام همدردی همه از هزینه‌های هنگفت مردن است که ورثه را به‌ شدت آزار می‌دهد. امروزه مراسم تدفین از مراسم عروسی گران تر است هزینه های مراسم ختم مصیبت خانواده عزادار را دو چندان کرده است.

این روزها با مشکلات اقتصادی که پیش روی افراد است برپایی مراسم ختم بسیار هزینه بردار است. برپایی مراسم ترحیم برای خانواده ای که از نظر مالی در وضعیت مناسبی نیست به نظر مشکل می آید. بعضی مساجد برای برگزاری مجلس ختم هزینه‌های هنگفت دریافت می‌کنند.
البته در کنار هزینه های مراسم ترحیم ،خرید قبر با قیمت ها نجومی برای عزاداران به یک معضل تبدیل شده و بسیاری از افراد متوفی در زمان حیاتشان به فرزندان و اقوام خود وصیت می کنند که زمانی که من مردم من را در فلان جا خاک کنید که قیمت قبر این روزها بسیار زیاد شده که برای یک متر قبر باید هزینه میلیونی پرداخت کرد .

***هزینه های یک مجلس ختم چقدر تمام می‌شود؟

**هزینه مسجد معمولی حدود ۴۰۰هزار تومان

**هزینه رستوران برای ۲۰۰ نفر حدود ۲ میلیون

**هزینه ایاب و ذهاب مهمانان حدود ۲ میلیون تومان

**هزینه میوه و شیرینی حدود یک میلیون تومان

**هزینه کارت دعوت به مراسم ترحیم برای  ۲۰۰ نفر حدود ۲۰۰ هزار تومان

** هم حدود ۵۰۰ هزارتومان

**هزینه قبر بسته به اینکه کجا باشد متفاوت است

مجید ابهری یک رفتار شناس اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره تجملات در برخی از مراسم ترحیم می گوید: در برخی از مراسم‌های ترحیم و سوگواری رفتارهای می‌بینیم، که موجب تاسف است.  دسته گلهای چند میلیون تومانی، انواع غذاها و پذیرایی های تشریفاتی در روز تشییع ،تدفین ، ترحیم ، هفتم ، چهلم و سال انسان را متأثر می سازد و دسته گل هایی که هزینه آنها می توان چندین خانواده نیازمند را مدیریت اقتصادی نمود با پول آن می توان به درمان بیماران نیازمندی که برای درمان بیماری خود سرگردان هستند، کمک کرد.

به گفته وی برای شاد کردن روح متوفی فرزندان و اقوام متوفی به جای اینگونه مراسم آزاردهنده تشریفاتی بخشی از هزینه ها را صرف امور اساسی تر بنمایند در حالی که این مراسم هیچ سودی برای فرد از دنیا رفته ندارد متاسفانه این گونه رفتار ها از دید رفتارشناسی از افراد منطقی بعید است و اینگونه رفتارهای تشریفاتی بیشتر جنبه خود نمایی دارد.

ابهری می افزاید: خوشبختانه هنوز این گونه رفتارها عمومیت پیدا نکرده است اما همین درصد محدود موجب الگوبرداری دیگر افراد جامعه می شود و برای جلوگیری از این گونه رفتارها، رسانه ها به ویژه صدا وسیما با اگاه سازی جامعه می توان زیان های این گونه رفتارها را در افراد جامعه برساند.

 تشریفات مجالس ترحیم
سایت راجعون مرجع تخصصی خدمات ترحیم و همچنین معرف شرکت های برگزارکننده تشریفات ترحیم می باشد. اگر شما به دنبال شرکتی برای برگزاری مراسمات سوگواری خود هستید، می توانید از طریق بخش خدمات و تشریفات ترحیم به لیست این شرکت ها دست یابید.
این خدمات شامل : سفارش اعلامیه، رزرو مسجد، کرایه اتوبوس، تامین پذیرایی، تاج گل، تالار پذیرایی و

 Top of Form

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Bottom of Form

ذیرایی از ۴۰۰ نفر را دارد.

قبرستان متفقین تهران در ضلع جنوبی سفارت بریتانیا قرار دارد و یکی از جذاب ‌ترین جاذبه ‌های گردشگری در قلهک تهران است.

11.مسجد قدس واقع در اتوبان چمران

این مسجد سالن های بزرگی برای برگزاری مراسم ترحیم دارد و محل قرارگیری این مسجد، به دور از ترافیک و شلوغی های مساجد مرکز شهر است.

توجه داشته باشید تمامی این قیمت ها در زمان درج محتوا بررسی شده و مطابق تغییرات اقتصادی امکان بالا یا پایین تر بودن این قیمت ها وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این هزینه ها شماره های مساجد نیز در انتهای هر بخش درج شده است.

 

دکمه بازگشت به بالا