اقتصادی

سریع‌ترین خودروی ایرانی در مقابل سریع‌ترین خودروی جهان/ عکس

به گزارش خبرگزاری ایواره، در میان خودروهای داخلی اما سمند سورن توربو و دنا پلاس توربو از جمله سریع‌ترین‌ها هستند؛ حداکثر سرعت دناپلاس توربو 205 کیلومتر در ساعت است و حداکثر سرعت سمند سورن توربو 210 کیلومتر در ساعت است.

بنابر آخرین بررسی‌های صورت گرفته، خودروی Koenigsegg Jesko Absolut سریع‌ترین خودرو در دنیا است که حداکثر سرعت آن 530 کیلومتر در ساعت است و صفر تا صد آن‌ تنها 2.5 ثانیه به طول می‌انجامد.

سریع‌ترین خودروی ایرانی در مقابل سریع‌ترین خودروی جهان/ عکس

در کونیگزگ یسکو ابسلوت بال عظیم عقب و اسپلیتر بزرگ جلو حذف شده‌اند و دو باله بزرگ که برای بهبود پایداری در سرعت‌های بالا طراحی شده‌اند از کاور پیشرانه بیرون زده‌اند. همچنین روی رینگ‌ها هم کاورهایی نصب شده که به کاهش ضریب درگ به ۰.۲۸ کمک می‌کنند.

در ابسلوت، داون‌فورس در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت به حدود ۴۰ کیلوگرم کاهش پیدا می‌کند و حداکثر داون‌فورس نیز به تنها ۱۵۰ کیلوگرم می‌رسد. به همین دلیل، این نسخه می‌تواند تعلیق نرم‌تر و راحتی و قابلیت استفاده روزمره بیشتری داشته باشد.

سریع‌ترین خودروی ایرانی در مقابل سریع‌ترین خودروی جهان/ عکس

در سینه یسکو یک پیشرانه ۵ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که توسط کونیگزگ طراحی و مهندسی شده‌است. این در اصل تکاملی از موتوری است که برای آگرا توسعه پیدا کرده بود حالا به میل‌لنگ تخت مجهز شده است. این میل‌لنگ تنها ۱۳ کیلوگرم وزن دارد و امکان رسیدن به دور ۸,۵۰۰ rpm را برای پیشرانه فراهم می‌کند.

به‌منظور کاهش ارتعاشات ناشی از استفاده از میل‌لنگ تخت، شاتون‌ها و پیستون‌های جدیدی ساخته شده که هرچند فولادی هستند اما وزن آن‌ها به‌اندازه نمونه‌های تیتانیومی قبلی بوده و درعین‌حال مستحکم‌تر هستند. توربوشارژرها نیز به سیستم تزریق هوایی که توسط کونیگزگ طراحی شده مجهز شده‌اند که انفجارهای کوتاهی از هوای پرفشار را به داخل توربوها پمپاژ می‌کند تا توربین بچرخد و تأخیر توربو کاهش یابد.

سریع‌ترین خودروی ایرانی در مقابل سریع‌ترین خودروی جهان/ عکس

در این میان در معرفی ماشین‌های پرسرعت ایرانی، می‌توان از سمند سورن توربو نام برد. این ماشین ایرانی که با طرحی متفاوت تولید شده، با شتاب 8.5 تا 8.8 ثانیه و حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت، یکی از سریعترین ماشین‌های ایرانی محسوب می‌شود.

دیگر مشخصات این ماشین سریع ایرانی؛ موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ توربوشارژ با قدرت 150 اسب بخار و حجم موتور 1.7 لیتر می باشد.

سریع‌ترین خودروی ایرانی در مقابل سریع‌ترین خودروی جهان/ عکس

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در ایواره مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

حقایقی درباره تانک دنیای خودروها!/خودرویی که مرسدس بنز نتوانست آن را تکرار کند!/عکس

گوهر گمشده پورشه، ابرماشینی که در تاریخ گم شد/ عکس

227227

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا