استان هامدیریت کسب و کار

هیجان انگیزترین تفریحات آبی کیش

یکی از مهم‌ترین جزیره‌های خلیج فارس جزیره کیش است که یکی از اصلی‌ترین مراکز گردشگری در جنوب ایران برای تفریحات آبی کیش نیز محسوب می‌شود. این جزیره زیبا در استان هرمزگان قرار گرفته و از توابع بندرلنگه است. کیش همه ساله مقصد محبوب گردشگران ایرانی و خارجی است که با خرید به این جزیره می‌رسند. در اطراف جزیره کیش جزایر دیگری نیز وجود دارد که به کمک قایق می‌توان به آن‌ها سفر کرد. با توجه به تاریخ و پیشینه این جزیره، کیش احتمالاً در قرن چهارم پیش از میلاد مسیح توسط یک دریا سالار یونانی کشف شده است.

هیجان انگیزترین تفریحات آبی کیش

هیحان در کیش

کیش قدمت زیادی دارد و آثار تاریخی بسیار زیادی نیز از گذشته تاکنون در کیش به جای مانده است که توجه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. علاوه‌براین کیش تفریحات هیجان‌‎انگیز بسیار زیادی نیز دارد که تجربه آن‌ها، لذت سفر شما را چندین برابر می‌کند. در این مقاله به معرفی تفریحات مهیج جزیره کیش خواهیم پرداخت. در ادامه تفریحات هیجان انگیز کیش را معرفی می کنیم.

تفریحات آبی

کیش دریایی با آب‌های بلورین و زلال دارد که در ساحل طلایی رنگ جزیره خودنمایی می‌کند. آفتاب جزیره درخشش بسیار زیادی دارد و طبیعت ساحلی آن بسیار منحصربفرد است. تمامی این عوامل کیش را به مرواریدی در دل خلیج فارس تبدیل کرده است.
وجود ساحل چشم‌نوار باعث شده است تفریحات آبی بسیار زیادی در دور تا دور این جزیره زیبا وجود داشته باشد. از می‌توان به غواصی، پارک آبی، جت اسکی، قایق سواری، آکواریوم و … اشاره کرد که در ادامه به معرفی هر یک خواهیم پرداخت.

غواصی در کیش

یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات کیش غواصی در اعماق دریا است. گردشگران می‌توانند در سراسر جزیره به کلوپ‌های تفریحی مراجعه کنند و به غواصی بپردازند. سواحل کیش مرجان‌های بسیار زیادی دارد. علاوه‌براین وجود جانوران آبزی همچون حلزون، صدف و … زیبایی آن را چند برابر کرده است. به همین دلیل غواصی در سواحل جنوب مانند کیش لذت دیگری دارد. در کیش سایت‌های مختلفی وجود دارد که گردشگران می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند. برگزاری تورهای غواصی به شرایط آب و هوایی و مواج بودن دریا بستگی دارد و ممکن است در برخی از فصل‌های سال تورهای غواصی برگزار نشود.

برای غواصی می‌توانید به سایت‌های ، کشتی داما، سمبارون، کلبه هور، بیگ کورال، ژوراسیک پارک، ساترن کرک و … اشاره کرد. هر یک از این سایت‌ها عمق‌های گوناگونی دارند. به عنوان مثال سایت کشتی یونانی عمقی معادل ۸ متر دارد و برای افراد نیمه حرفه‌ای مناسب است. سایت سمبارون ۱۲ متر، سایت ساترون کرک ۲۲ متر و سایت کشتی داما که در جنوب غربی کیش واقع شده است عمقی معادل ۳۳ متر دارد و برای افراد فوق حرفه‌ای مناسب است. سایت‌های دیگر جزیره نیز اعماقی بین ۶ الی ۸ متر دارند.
برخی از کلوپ‌های جزیره غواصی در شب یا غواصی‌های سطحی ارائه می‌کنند که مدت زمان تقریبی آن‌ها ۲۰ دقیقه است.

اسکوتر غواصی کیش

اگر از آن دسته افرادی هستید که از اعماق دریا و غواصی‌های طولانی مدت هراس دارید بهتر است اسکوتر غواصی کیش را امتحان کنید. اسکوتر غواصی یک روش قدیمی برای گشت و گذار در زیر دریا است که تمامی افراد بدون هیچگونه آشنایی قبلی به غواصی می‌توانند از آن لذت ببرند. گردشگران با پوشیدن لباس‌های مخصوص و به کمک اسکوتر غواصی در زیر آب و عمق‌های کم حرکت می‌کنند.

پارک آبی اوشن

یکی از پرطرفدارترین تفریحات آبی میان گردشگران پارک آبی است. کیش پارک آبی بسیار خوبی دارد که روزانه گردشگران زیادی از آن استفاده می‌کنند. پارک آبی اوشن نخستین پارک آبی روباز در ایران است. این پارک از ساعت ۱۰ صبح فعالیت خود را آغاز می‌کند و تا پایان ۴ بعداز ظهر نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این پارک در روزهای جمعه از ساعت ۹ صبح فعالیت خود را آغاز می‌کنند زیرا تعداد متقاضیان در روزهای جمعه بسیار بیشتر از سایر روزهای هفته است. پارک آبی اوشن در جاده جهان کیش واقع شده است و روزهای زوج مخصوص بانوان و سایر روزها و همچنین جمعه‌ها مخصوص آقایان است. این پارک امکانات زیادی همچون سرسره آبی، استخرهای کوچک و بزرگ و … دارد.

جت اسکی کیش

جت اسکی یکی از وسایل محبوب گردشگران کیش است. جت اسکی نوعی وسیله نقلیه آبی است که دو نفر می‌توانند از آن استفاده کنند. این وسیله با سرعت بسیار زیادی حرکت می‌کند و هیجان بسیار زیادی دارد. افرادی هستند که این ورزش را به صورت تخصصی انجام می‌دهند و به کمک جت اسکی حرکت‌های نمایشی بسیار زیبایی روی دریا انجام می‌دهند. جت اسکی نیز همانند سایر تفریحات آبی کیش در کلوب‌های دور تا دور جزیره وجود دارد.

فلای بورد کیش

فلای‌بورد یکی از سرگرمی‌های جزیره کیش است که به کمک آن می‌توانید هیجان ارتفاع و لذت آب‌تنی را در کنار هم تجربه کنید. این وسیله ظاهری شبیه به کفش دارد که به کمک فشار آب می‌تواند افراد را تا ارتفاع ۱۲ متری از سطح دریا بالا ببرد گویی که در بالای سطح دریا در حال پرواز هستید. این وسیله یک لوله ۱۸ متری دارد که به یک جت اسکی متصل شده است. فلای بورد از یک پمپ آبی بسیار قوی استفاده می‌کند. برخی از افراد این ورزش را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند اما در جزیره کیش فلای‌بورد مخصوص گردشگران هم وجود دارد. زمان انجام این تفریح آبی ۲۰ دقیقه است و در اغلب کلوپ‌های جزیره می‌توانید هزینه فلای بورد را پرداخت کنید و از این تفریح هیجان‌انگیز لذت ببرید.

اسکی روی آب

سایت برگزاری ورزش اسکی روی آب در جزیره کیش، اولین سایت اسکی روی آب در منطقه خاورمیانه است. متقاضیان این تفریح هیجان‌انگیز می‌توانند به کمک تخته‌های اسکی مخصوص و طنابی که به قایق موتوری وصل است از این تفریح لذت ببرند. مدت زمان استفاده از تجهیزات اسکی روی آب ۲۰ دقیقه تا ۱ ساعت است. نوع دیگری از اسکی روی آب وجود دارد که با نام کایت بورد شناخته می‌شود. هر دو این تفریحات نیاز به آمادگی جسمانی و بدنی ورزیده دارد به همین دلیل برای افراد مبتدی مناسب نیست.

زیردریایی

در انتهای بلوار دریا و در اسکله تفریحی کیش می‌توانید زیردریایی‌هایی همچون آکواریوم شناور سوار شوید و از داخل یک قاب به تماشای منظره زیر دریا بروید. این زیردریایی به مدت زمان یک ساعت تا عمق ۳ متری از سطح دریا پایین‌تر می‌رود. ساعت کاری زیردریایی‌های کیش از ۱۰ صبح آغاز می‌شود و تا پایان ۵ بعدازظهر ادامه دارد.

کشتی تفریحی

یکی از رایج‎ترین تفریحات جزیره کیش و هر جزیره دیگری کشتی‌سواری و یا قایق‌سواری است. به کمک کشتی تفریحی کیش می‌توانید روز بسیار شادی را در این جزیره تجربه کنید و از امکانات بی‌نظیر آن همچون غذا، عصرانه، موسیقی زنده، اجرای نمایش‌های کمدی و … استفاده کنید. این کشتی برای تمامی سنین مناسب است و امکانات VIP نیز دارد. اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی برای سوارشدن کشتی پرداخت کنید، می‌توانید از قایق‌هایی که در تمامی نقاظ جزیره وجود دارند استفاده کنید. گشت و گذار روی آب‌های آزاد بسیار لذت‌بخش است. ابن قایق‌ها در انواع مختلفی وجود دارند اگر دوست دارید کمی هیجان بیشتر در کنار قایق سواری تجربه کنید، بهتر است قایق‌های موتوری و تندرو را انتخاب کنید. این قایق‌ها به مدت زمان دلخواه شما حرکت می‌کنند و پس از پرداخت هزینه کرایه آن می‌توانید از این قایق‌ها استفاده کنید.

بادی مارینا کیش

بادی مارینا کیش یک نوع پارک آبی روباز و بادی است که جنب برج‌های دوقلو قرار گرفته است. بادی مارینا روی آب واقع شده است و سرسره‌های آن بسیار هیجان انگیز است. گردشگرانی که به این مدل پارک آبی مراجعه می‌کنند می‌توانند روی بادی مارینا قدم بزنند و یا داخل آب شیرجه بزنند. افراد می‌توانند یک ساعت در این پارک وقت بگذرانند و از امکانات آن استفاده کنند.

شاتل و بنانا

یکی از تفریحات آبی ارزان قیمت در جزیره کیش شاتل و بنانا است که در سراسر جزیره وجود دارند. در این نوع سرگرمی، افراد روی یک تیوپ بادی و محکم می‌نشینند که این تیوپ توسط یک طناب به قایق موتوری بسته می‌شود. قایق حرکت می‌کند و تیوپ روی امواج بالا و پایین می‌رود و سرنشینان خود را غرق در هیجان می‌کند. این وسایل یک الی چند نفره هستند و می‌توانید با همسفرهای خود از آن لذت ببرید. این تفریح تقریباً ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

پاراسل

چتربازی جزیره کیش یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات است. اگر از ارتفاع ترسی ندارید پیشنهاد می‌کنیم حتماً از پاراسل‌های کیش استفاده کنید تا بتوانید جزیره را از ارتفاع بالا تماشا کنید. پاراسل یک نوع چتر است که یک یا چند نفر توسط طناب‌های مخصوص به آن بسته می‌شوند. این چتر توسط یک قایق موتوری قوی کشیده می‌شود و چتر به سمت بالا و برفراز آسمان به پرواز درمی‌آید. مدت زمان استفاده از این چتر ۱۵ الی ۲۰ دقیقه است و در اغلب کلوپ‌های تفریحی جزیره می‌توانید سوار پاراسل شوید.

تفریحات غیرآبی

کیش تفریحات هیجان‌انگیز بسیار زیادی دارد و این عامل کیش را به محبوب‌ترین مقصد گردشگری در جنوب کشور تبدیل کرده است. اگر به تفریحات آبی علاقه‌مند نیستید، می‌توانید سایر تفریحات مهیج و غیرآبی جزیره را تجربه کنید که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

قلعه وحشت کیش

اگر می‌خواید ترس و هیجان را در کنار هم تجربه کنید، سری به قلعه وحشت کیش بزنید. این قلعه در بلوار داریوش و جنب هتل ارم قرار گرفته است. پس از پرداخت ورودیه این قلعه پا در مسیر تاریک و ترسناکی می‌گذارید که قدم زدن در آن نفس را در سینه شما حبس می‌کند. این قلعه یک نوع سافاری وحشت است که طراحی بسیار خوبی دارد. عبور شما از مسیرهای مخصوص این قلعه تقریباً ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

سافاری

یکی از مهیج‌ترین تفریحات غیرآبی جزیره کیش سافاری و گشت و گذار در بیایان و صحرا است. به کمک ماشین‌های مخصوص و راننده‌هایی که در آن‌ها وجود دارد می‌توانید بر روی تپه‌های شنی با سرعت زیاد حرکت کنید و یک روز مفرح را در جزیره پشت سر گذاشته باشید. تور سافاری به همراه تور کویر ارائه می‌شود. می‌توانید به بلوار امام خمینی کیش مراجعه کنید و یک تور سافاری برای خود و همسفرانتان رزرو کنید. این تور امکانات دیگری همچون بازدید از حیوانات منطقه و … نیز دارد.

بانجی جامپینگ کیش

بانجی‌جامپینگ یک نوع سرگرمی بسیار هیجان‌انگیز است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در نقاط مختلف کشور بانجی‌جامپینگ نصب شده است که می‌توانید از آن‌‌ها نیز استفاده کنید. یکی از بهترین بانجی‌جامپینگ‌های ایران مربوط به جزیره کیش است. بانجی‌جامپینگ کیش که جنب شهر زیرزمینی کاریز قرار گرفته است، دو سکو مختلف با ارتفاع‌های ۴۰ متری و ۶۰ متری دارد. در ساخت سکوهای این سرگرمی تمامی استانداردها رعایت شده است و از نظر ایمنی نیز مشکلی ندارد.

اسکوتر برقی

اسکوتر نوعی وسیله نقلیه است که به کمک آن می‌تواند دور تا دور جزیره بگردید و از مناظر زیبای آن لذت ببرید. اسکوتور همانند دوچرخه است با این تفاوت که یک موتور برقی دارد. برق این وسیله به کمک باتری تامین می‌شود و این باتری ۱ ساعت کار می‌کند. در بخش‌های مختلف این جزیره کلوپ‌هایی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها اسکوتر برقی اجاره کنید.

تنیس

یکی از ورزش‌های مفرح که می‌توانید با همسفرهای خود از آن لذت ببرید، ورزش تنیس است. یک باشگاه تنیس مجهز در مجموعه ورزشی المپیک کیش وجود دارد که با مراجعه به آن و پرداخت ورودیه‎ها می‌توانید تنیس بازی کنید. این باشگاه در خیابان میرمهنا واقع شده است.

دوچرخه سواری

تقریباً تمامی قسمت‌‌های جزیره جایگاه‌هایی جهت اجاره دوچرخه دارند. دوچرخه‌سواری گروهی یک کار بسیار لذت بخش و مهیج است به خصوص اگر به کمک این وسیله نقلیه دور تا دور جزیره را بگردید. اگر بخواهید دور جزیره را به کمک دوچرخه طی کنید باید مسافتی معادل ۷۵ کیلومتر را پا بزنید. البته توجه داشته باشید که تنها باید در مکان‌های مخصوصی که جزیره برای شما در نظر گرفته است (جاده سلامت) دوچرخه‌سواری کنید.

بیگ بال

بیگ‌بال یک توپ بزرگ از جنس پلاستیک است که می‌توانید وارد آن شوید و به کمک آن روی آب معلق شوید. با جابه‌جایی در این توپ می‌توانید به هرطرفی که مایل بودید حرکت کنید. بیگ‌بال یک سرگرمی و تفریح گروهی است و پیشنهاد می‌شود با دوستان خود آن را تجربه کنید. کنترل بیگ‌بال ساده است و یک تجربه هیجان‌انگیز است.

جایروکوپتر

یکی از تفریحات هیجان‌انگیز اما گران قیمت جزیره کیش، جایروکوپتر است. برای اینکه بتوانید از این سرگرمی لذت ببرید باید به فرودگاه بین المللی کیش مراجعه کنید. یکی از باندهای فرودگاه با طول ۱۵۰۰ متر این امکان را برای گردشگران فراهم می‌کند که بتوانند به کمک جایروکوپتر پرواز کنند. جایروکوپتر در ارتقاع مشخصی از سطح زمین پرواز می‌کند و زمان پرواز آن ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. جایروکوپتر ظاهری شبیه به هواپیمای کوچک و دو نفره دارد اما عملکرد آن شبیه به هلیکوپتر است.

سخن پایانی
اگر قصد سفر به جزیره کیش را دارید، بهتر است بلیط هواپیما خود را در فصل‌‌های بهار و اوایل پاییز رزرو کنید تا بتوانید هم از تفریحات آبی و هم از تفریحات مهیج غیرآبی استفاده کنید. بابت تمامی این تفریحات باید هزینه‌هایی پرداخت کنید به همین دلیل پیش از رزرو بلیط برای این تفریحات، قیمت آن‌ها را بپرسید. تفریحات کیش بسیار متنوع هستند و می‌توانند هر نوع سلیقه‌ای را برآورده کنند.

دکمه بازگشت به بالا