مزایده خودرو چیست؟ آیا برای مزایده خودرو وکیل نیاز است

در مواردی که انتقال مال منقول (خودروها) به محل دیگر هزینه زیادی داشته باشد، مال توقیف شده در محل نگهداری فروخته می شود. همچنین آگهی های فروش ملک یک بار در روزنامه های محلی منتشر می شود.

مفهوم ماشین

اساسا خودرویی که بتواند بدون نیروی انسانی شروع به حرکت کند، خودرو نامیده می شود، اما در فارسی خودرو، وسیله نقلیه ای است که شامل جاده های چند چرخ است. که برای جابجایی مسافر در بزرگراه ها و فواصل مرکزی و روستایی استفاده می شود.

نوع ماشین

خودروها بر اساس ویژگی های خود به چند دسته تقسیم می شوند که به طور کلی عبارتند از:

ماشین مینی

این خودروها همانطور که از نام خودرو پیداست خودروهای کوچکی هستند که قدرت موتور، سرعت و مصرف سوخت کمتری نسبت به سایر خودروها دارند.

یک ماشین شهری

اتوبوس های شهری از جمله وسایل نقلیه کوچکی هستند که افراد را بین شهرها جابجا می کنند. این خودروها سریعتر از خودروهای کوچک حرکت می کنند و برای حمل مسافر مناسب هستند. می توان از آن برای سفر به خارج از کشور استفاده کرد. طبق تحقیق 206.

ماشین خانوادگی کوچک

خودروهای این دسته دارای فضای کافی برای 5 سرنشین بوده و صندوق عقب بزرگی دارند. مصرف سوخت این نوع خودروها نسبت به دو دسته قبلی بیشتر بوده و حجم موتور بیشتری دارند. هوندا سیویک و تویوتا کرولا از معروف ترین خودروهای این رده هستند.

وسایل نقلیه حمل و نقل

این نوع وسیله نقلیه عمدتاً برای حمل بار و حمل و نقل تعداد زیادی از افراد استفاده می شود. مثل ون

دلایل قفل کردن ماشین

توقیف خودرو به دلیل عدم پرداخت مهریه

مهر یا صدقه اجری است که مرد مکلف به پرداخت آن است و باید این بدهی ساقط شود. این در حالی است که اغلب زوج ها به دلیل شرایط اقتصادی، یا فرصت جهیزیه ندارند و یا در شرایطی که وضعیت مالی مناسبی دارند، از دادن جهیزیه خودداری می کنند. به همین دلیل است که امروزه توقیف خودرو و مزایده جهیزیه در جوامع اسلامی رایج شده است. بنابراین اگر مردی بخواهد زن خود را طلاق دهد و از او جدا شود باید این هزینه را در عقدنامه به او بپردازد. در غیر این صورت زوجه می تواند با مزایده خودرو به عنوان مهریه حقوق قانونی خود را مطالبه کند.

توقیف خودرو به دلیل بدهی

گاهی اوقات مردم مجبور می شوند از سازمان های دولتی مانند بانک ها یا دلال ها وام بگیرند، اما این وام ها باید مانند هر بدهی دیگری بازپرداخت شود. بنابراین در صورتی که بدهکار نتواند بدهی خود را پرداخت کند، بانک یا طلبکار می تواند از ضابط قضایی تقاضای تحویل خودرو را بنماید تا از طریق مزایده خودرو به حق خود برسد.

در اختیار داشتن خودرو به دلیل برگشت چک

گاهی افرادی هستند که هیچ تعهدی در قبال چک صادره نمی پذیرند و برای پرداخت چک اقدامی نمی کنند. بنابراین صاحب چک می تواند پس از مزایده و فروش خودرو برای وصول وجه چک از دادگاه تقاضای توقیف خودرو کند. نمونه هایی از مسائل حقوقی مربوط به چک عبارتند از:

من دستور توقیف خودرو را از دو نفر به خاطر مطالبات طلبکاران دریافت کردم.» خب، در مزایده خودرو چه باید کرد تا سریع به خواسته خود برسید؟

خودروی بدحجاب توقیف شد

در قانون جزا آمده است: اگر خودرویی وجود داشته باشد که راننده یا سرنشین آن در خودرو حجاب شرعی نداشته باشد، دستور توقیف خودروی آنها توسط پلیس صادر می شود. اما در این توقیف خودرو به مزایده گذاشته نمی شود، فقط مالک خودرو باید برای ترخیص توقیف خودرو به مرجع ذیصلاح مراجعه کند.

توجه مربی پلیس راهنمایی و رانندگی است

زمانی خودرویی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف می شود که راننده خودرو گواهینامه نداشته باشد یا در جاده ها و بزرگراه ها به طور نامنظم رانندگی کند یا خودرو حامل مواد مخدر باشد. و چیزهایی از این قبیل.

برای رفع توقیف خودرو توسط پلیس راهنمایی و رانندگی چه باید کرد؟

برای وسایل نقلیه توقیف شده توسط پلیس راهنمایی و رانندگی شخصی که دارای وسیله نقلیه است می تواند با در دست داشتن مدارکی از قبیل اصل سند یا کارت وسیله نقلیه، رسید پرداخت خلافی، فتوکپی مدارک شخصی به همراه اصل گواهینامه مربوط به خودرو به مرکز صدور گواهینامه خودرو در شهر خود مراجعه کند. .

معمولا چه خودروهایی در مزایده ی فروخته می شوند؟

خودروهای خاصی که درگیر آتش سوزی یا تصادفات جدی شده اند، خودروهای صفر که هنوز کارخانه را ترک نکرده اند یا سازمانی که مایل به فروش دارایی های خود است به افراد واجد شرایط به مزایده گذاشته می شود.

این خودروها در فاز ویژه مزایده و بعضا با قیمت های پایین به مشتریان فروخته می شوند. یکی از مشکلات خرید خودرو در مزایده این است که گاهی قیمت آن خودرو از خودروی صافی که از کارخانه خریده اند بیشتر است. همچنین گاهی اوقات فروشندگان سعی می کنند مشکلات خودرو را پنهان کنند. نبود ضمانت نامه در مزایده عمومی نیز یکی از مشکلات خرید خودرو مزایده ای است.

در مزایده ای ها با در نظر گرفتن کیفیت کالا، قیمت توسط شرکت یا سازمان برگزارکننده مزایده به عنوان قیمت پایه تعیین می شود.

شرایط مزایده خودرو

سند مالکیت خودرو فقط به نام برنده مزایده صادر خواهد شد. بنابراین برای انتقال سند به نام خود مزایده گزار نباید مشکل قانونی داشته باشد.

کلیه اقلام مزایده فاقد گارانتی بوده و در شرایط فعلی به مزایده داران ارائه می گردد.

تکمیل و ارسال فرم مزایده هر دستگاه به اضافه 10% قیمت پیشنهادی در حساب بانکی.

اولویت با شرکت کننده ای است که تمامی خودروهای با بالاترین قیمت را در یک مکان تبلیغ کند.

ضمانت نامه، بدون امضا، جعل، شرایط و پیشنهادات واصله پس از انقضای مهلت تعیین شده و همچنین سپرده های کمتر از مبلغ تعیین شده، چک های شخصی و غیره ترتیب اثر داده نخواهد شد.

در صورتی که حداکثر مبلغ پیشنهادی شرکت کنندگان در مزایده کمتر از قیمت کارشناسی باشد، آگهی به روز رسانی می شود.

کلیه هزینه های مزایده اعم از کارشناسی، تبلیغات، پخش و سایر هزینه های مربوطه به برندگان مزایده پرداخت می شود.

هزینه های مربوط به خرابی خودرو و مالیات و عوارض به عهده فروشنده است.

یکی از مشکلات خرید خودرو در مزایده ی مردمی این است که مزایده کننده موظف نیست از فقدان کالای مزایده و تجهیزات نصب شده روی آن اعم از موتور و سایر کیت های فنی، قطعات و لوازم جانبی خودرو و بعد از آن مطلع شود. مزایده به پایان می رسد، زمانی که شخصی که در مزایده خودرو را انتخاب می کند به پیشنهاد دهنده بازگردانده نمی شود.

در صورت وجود دو یا چند پیشنهاد مشابه، برنده قرعه کشی اعلام می شود.

برای شرکت در مزایده کلیه اسناد مزایده باید به امضاء یا پرینت مناقصه گر رسیده و به فروشنده مربوطه تحویل گردد.

مشخصات ذکر شده در سند تنها مبنای شناسایی است. مزایده مسئولیتی در قبال هرگونه اطلاعات وارد شده مغایر با نوع خودرو نخواهد داشت.

هزینه اخذ پلاک ویژه جدا از هزینه تست فنی به عهده خریدار می باشد.

آیا محدودیتی برای شرکت در مزایده خودرو وجود دارد؟

هر شخصی می تواند در مزایده خودرو شرکت کند حتی شخصی که محکوم یا محکوم شده باشد اما مزایده گذار یا مسئول مزایده حق شرکت در مزایده را ندارد و این حق برای مزایده گذار محفوظ است. از اقوام افسر

آیا می توانید برای مزایده خودرو از وکیل کمک بخواهید؟

اگر بخواهم ماشینی را برای مهریه به مزایده بگذارم، چقدر طول می کشد تا ماشین را به مزایده بگذارم، اگر بخواهم ماشین دوستم را به دلیل بدهی که به من دارد توقیف کنم چه اقداماتی باید انجام دهم، اینها سوالاتی است که از مردم پرسیده می شود. حقوق خود را از سیستم قضایی یا از افرادی که قانون را درک می کنند، بخواهند. وقتی سؤالاتی از این قبیل پرسیده می شود، مشخص است که متقاضی می خواهد کالای خود را دریافت کند، اما نمی داند چگونه. بنابراین از وکیل مزایده خودرو کمک بگیرید و برای توقیف خودرو پاسخ این سوالات و سوالات مشابه را از او مشاوره بگیرید، زیرا وکیل متخصص می داند چگونه حق عدالتی را که می شناسد کاملاً بگیرد. .

چگونه می توانید کار خود را به بهترین وکلای مزایده خودرو بسپارید؟

هزینه استخدام وکیل مزایده خودرو چقدر است؟

هزینه استخدام وکیل برای فروش خودرو معمولا کسری از کل است.

هزینه مشاوره وکیل متخصص مزایده خودرو در محدوده قیمت روز حساب می باشد.

خروج از نسخه موبایل