علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

عوارض تزریق چربی به صورت

آیا عوارضی برای تزریق چربی به صورت وجود دارد؟ برخی از افراد معتقدند که تزریق چربی می تواند عوارضی را در پی داشته باشد. با نگاهی به نمونه ای از رضایت مشتریان در این کلینیک می توان پی برد که انتخاب کلینیک معتبر برای تزریق چربی می تواند از عوارض ناشی از آن پیشگیری کند. اگر قصد دارید تا عوارض تزریق چربی را بشناسید نحوه انجام این عمل را بدانید بهتر است فیلم تزریق چربی به صورت را بطور کامل مشاهده کنید تا بتوانید از خطرات احتمالی آن جلوگیری کنید.

به دلیل افزایش سن و عوامل محیطی، بدن ما پیرتر و چروک‌تر می‌شود. با گذشت زمان، این چین و چروک‌ها بیشتر می‌شوند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد اعتماد به نفس ندارند. به همین خاطر است که زیبایی و جوانسازی پوست بسیار مهم است و باید راه‌هایی برای از بین بردن چین و چروک پیدا کنیم. راه‌های زیادی برای جوان‌سازی وجود دارد. یکی از رایج‌ترین راه‌های انجام این کار تزریق کردن چربی است. چنین محلولی برای افراد ۱۸ تا ۶۰ سال استفاده می‌شود. لیپوساکشن توسط جراحان زیبایی و پلاستیک انجام می‌شود.

عوارض تزریق چربی به صورت

چه کسانی کاندید مناسبی برای جوانسازی صورت با تزریق چربی هستند؟

جوانسازی صورت با تزریق چربی در صورت یک گزینه عالی برای بیمارانی است که می‌خواهند حجم نواحی خاصی را در صورت خود افزایش دهند یا حجم از دست رفته با افزایش سن را بازگردانند. به منظور جوان‌تر شدن ظاهر، چربی تزریق شده در این نواحی باعث افزایش حجم و بهبود کانتور می‌شود. انتقال چربی همچنین قادر به جبران حجم از دست رفته‌ای است که باعث ایجاد چین و چروک و گودی در صورت گردیده است. اما بایستی بدانید که تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد ؟ تا توقعات بیجایی از این عمل در ذهن شما شکل نگیرد. به طور کلی از تزریق چربی برای بهبود موارد زیر می‌توان استفاده کرد:

  • تزریق چربی به گونه به منظور درمان حجم از دست رفته گونه
  • تزریق چربی به لب به منظور درمان حجم از دست رفته لب
  • از دست دادن پری در امتداد خط فک
  • تزریق چربی پیشانی به منظور کاهش حجم در شقیقه‌ها
  • تزریق چربی پشت چشم به منظور درمان نواحی فرورفته زیر و اطراف چشم
  • تزریق چربی به چانه در چین‌های عمیقی که از بینی تا دو طرف دهان گسترش می‌یابند (“خطوط ماریونت”)
  • چین‌های صورت، چین و چروک و زخم‌های کم عمق در صورت

تزریق چربی به لب در ناحیه خطوط عمیق لبخند، گوشه‌های دهان، گودی چشم‌ها و گونه‌های افتاده می‌تواند حجم را بازگردانده و اثرات پیری را بهبود ببخشند. مشورت با دکتر جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی می‌تواند نگرانی‌های شما را برطرف ساخته و همچنین با بررسی تغییرات مورد نظر و سابقه پزشکی شما تعیین می‌کند که آیا جراحی لیفت صورت و یا گردن برای شما گزینه مناسبی است یا خیر. شرایط فیزیکی مانند فشار خون بالا، دیابت، استعمال دخانیات، بیماری کلیوی، مشکلات قلبی و سایر شرایط جدی نیز همزمان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

نحوه انجام تزریق چربی صورت

روش پیوند چربی دو جزء اصلی دارد. ابتدا از یک لوله بسیار نازک به نام کانولا برای استخراج آرام چربی از ناحیه‌ای از بدن با مقدار کافی بافت چربی اضافی استفاده می‌شود. این کار از طریق تکنیک‌های لیپوساکشن دستی با استفاده از یک سرنگ ۱۰ سی‌سی انجام می‌شود که به طور کلی امکان کنترل جراحی و بقای پیوند چربی را در هنگام انتقال سلول‌های چربی بهینه می‌کند.

در مرحله بعد، چربی سانتریفیوژ شده و اجازه خروج چربی و خون اضافی را می دهد. این کار باعث پاکسازی سلول های بنیادی و چربی قبل از تزریق به مناطق مورد نظر صورت می‌شود. سپس سلول‌های چربی و سلول‌های بنیادی همراه با هم برای پر کردن فرورفتگی‌های صورت، صاف کردن چین و چروک‌ها و بازگرداندن حجم جوانی به نواحی تحت درمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. مزایای کمکی این درمان شامل خواص جوانسازی پوست است که از سلول‌های بنیادی همراه با پیوند چربی به دست می‌آید. این درمان اغلب منجر به ایجاد پوستی صاف‌تر با خطوط ریز کمتر، کاهش اندازه منافذ و بی نظمی رنگدانه‌ها می‌شود.

تزریق چربی صورت چقدر ماندگاری دارد؟

از آنجایی که ماندگاری بافت چربی بستگی به منابع خونی در محل تزریق دارد بنابراین مقدار معینی از چربی تزریق شده، ذوب می‌شود که این فرآیند به عنوان تحلیل شناخته می‌شود. با توجه به این کاهش مورد انتظار، مقدار اضافی چربی در زمان جراحی برای اصلاح بیش از حد تزریق می‌شود. این تزریق چربی فریز شده به صورت، برای جبران تحلیلی است که رخ خواهد داد. انتظار می‌رود که اکثریت جذب در ۶ تا ۸ هفته اول پس از جراحی رخ دهد. پس از گذشت این مدت زمان، انتظار می‌رود تمام حجم باقی مانده از تزریق چربی دائمی باشد.

برای برداشت چربی از بافت مورد نظر، یک برش کوچک در نزدیکی ناحیه ای که چربی اضافی در آن وجود دارد، ایجاد شده و لیپوساکشن چربی انجام می شود. برای تزریق چربی، برش کوچکی در ناحیه صورت در نزدیکی ناحیه مورد نظری که نیاز به حجم دهی، کانتورینگ و جوانسازی دارد، ایجاد می‌گردد. برش‌ها به طور استراتژیک در چین‌های طبیعی صورت قرار می‌گیرند تا میزان دیده شدن آنها را به حداقل برسانند و پس از بهبودی باید غیر قابل توجه باشند.

آیا تزریق چربی ضرر دارد؟

دوره نقاهت ممکن است بر اساس استفاده از لیپوساکشن و میزان چربی برداشته شده طولانی‌تر باشد. در طول دوره نقاهت، باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید و ممکن است از آرایش‌های محافظت کننده UV برای پنهان کردن و محافظت از اثرات این روش، استفاده کنید. همانند هر جراحی دیگری، برخی از عوارض رایج ممکن است در این روش نیز رخ دهد. این عوارض شامل:

  • خونریزی (تشکیل هماتوم)
  • عفونت
  • کیست‌های چربی
  • آمبولی چربی
  • سروما (کیستی از مایعات شفاف)
  • تغییر رنگ دائمی پوست در اثر کبودی
  • بهبود ضعیف زخم
  • جای نامطلوب زخم
  • دردی که ممکن است پس از بهبود برش‌ها همچنان ادامه یابد
  • عدم تقارن صورت
  • آسیب عصب صورت
  • از دست دادن حس پوستی
  • بی حسی یا تغییر احساس پوست
  • بی نظمی در ناحیه‌ای که در آن برش‌ها ایجاد شده
  • نیاز به جراحی مجدد در ناحیه برداشته شده چربی

آیا عوارض یا خطرات تزریق چربی به صورت را می توان کاهش داد؟

در بخش قبلی اشاره کردیم که رعایت درست مراقبت های بعد از عمل می تواند عوارض یا خطرات بعد از عمل را به شدت کاهش دهد، ولی با رعایت یکسری نکات بعد از عمل می توان از ایجاد آن پیشگیری کرد این موارد به شرح زیر می باشد:

  1. توجه داشته باشید که آبرسانی پوست از اهمیت بالایی برخوردار است از همین رو حتما قبل از انجام عمل و حتی بعد از آن بهتر است تا آب کافی مصرف کنید.
  2. پیشنهاد می شود تا بعد از هر نوع عمل جراحی مصرف سیگار و دخانیات قطع شود چرا که گردش خون را دچار اختلال کرده و همین موضوع در روند بهبودی شما بسیار تاثیر می گذارد.
  3. مصرف قرص های نظیر آسپرین یا همانند آن که خونرسانی را دچار اختلال می کند باید مصرف آن را قبل و بعد از تزریق قطع کنید چرا که باعث جمع شدن خون در بخش های مختلفی از بدن می شود و برروی ماندگاری تاثیر بسزایی خواهد داشت.
  4. مدت زمان استراحت شما برروی کاهش عوارض بسیار موثر است از همین رو پیشنهاد می شود که از انجام یکسری کارها به شدت اجتناب کنید تا عوارض عمل را کاهش دهید و هم طول دوره نقاهت نیز کمتر شود.
  5. در روز عمل حتما یک نفر به عنوان همراه کنار خود داشته باشد تا در صورت وجود هر گونه مشکلی بتواند به شما کمک کند.

انواع روش تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. بهترین روش تزریق چربی به صورت بستگی به شرایط و نیازهای هر بیمار و همچنین تجربه و تخصص پزشک معالج دارد. انتخاب روش مناسب برای تزریق چربی نیاز به ارزیابی دقیق از ساختار صورت، میزان حجم مورد نیاز، وضعیت پوست و نیازهای هر بیمار دارد.

در تزریق چربی به صورت با بیهوشی موضعی چربی تصفیه‌شده از مناطق مختلف بدن برای تزریق به صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش به عنوان یک روش موضعی و کم تهاجمی برای ترمیم حجم و جوانی صورت استفاده می‌شود. اما در تزریق چربی به صورت با بیهوشی کلی بیمار به‌طورکلی بیهوش می‌شود و پس از ایجاد جراحی کوچک، چربی تصفیه‌شده به صورت تزریق می‌شود. در ادامه می‌توانید با انواع روش‌های تزریق چربی آشنا شوید.

تکنیک لیپوفیلینگ (Lipofilling)

در این روش، چربی از بخش‌های مختلف بدن شما استخراج شده و سپس پس از تصفیه، به زیر پوست تزریق می‌شود. این تکنیک به عنوان یک روش کم تهاجمی و طبیعی برای افزایش حجم و جوانی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تکنیک نانوفتینگ (Nanofat Grafting)

این تکنیک مشابه تکنیک لیپوفیلینگ است، با این تفاوت که چربی تصفیه‌شده به شکل نانوفتینگ به زیر پوست تزریق می‌شود. این روش به عنوان یک روش کم تهاجمی و مناسب برای ترمیم کوچک‌ترین نقاط ناهموار و خطوط صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دکمه بازگشت به بالا