اجتماعی

توضیح قوه قضاییه درباره فوت «سارا تبریزی»

توضیح قوه قضاییه درباره فوت «سارا تبریزی»

قوه قضاییه اطلاعیه‌ای درباره فوت «سارا تبریزی» منتشر کرد.

به گزارش ایواره، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد:

«طی روزهای گذشته، اخبار غیردقیق و نادرستی درباره علت درگذشت خانم سارا تبریزی در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر و تلاش‌شده، فوت وی به احضار توسط نهادهای امنیتی و قضایی مرتبط شود.

این در حالی است که بررسی‌های دقیق صورت‌گرفته نشان می‌دهد، هیچ احضاری از سوی نهادهای امنیتی یا قضایی برای فرد نام‌برده در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ و روزهای آغازین سال ۱۴۰۳ صادر نشده است.

طبق مدارک موجود، خانم سارا تبریزی در تاریخ ۱۸ دی سال ۱۴۰۲ به اتهام استفاده از اسناد و گذرنامه جعلی برای خروج از کشور، بازداشت و پس از طی مراحل تحقیقات پرونده در تاریخ ۲۵ دی گذشته با قرار وثیقه از زندان آزاد می‌شود و از آن تاریخ تا زمان فوتش (دو ماه و ۱۰ روز بعد)  مجددا به زندان بازنگشته و تنها برای وی حکم حبس تعلیقی صادر شده بوده است. (حکم حبس تعلیقی به این معنا بوده که تا ۲ سال اجرا نشده و چنانچه نام‌برده ظرف ۲ سال بعد از صدور حکم مرتکب جرم دیگری نمیشد، این حکم منتقی تلقی می‌شود)

بر اساس این گزارش حدود ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه صبح روز ۵ فروردین ۱۴۰۳، پدر نام‌برده طی تماس با کلانتری نزدیک محل سکونتشان در شهرستان شهریار استان تهران اعلام می‌کند دخترش از خواب بیدار نمی‌شود و ظاهرا فوت شده است.

مقام‌های قضایی، ماموران نیروی انتظامی و کارشناسان پزشکی قانونی بلافاصله در محل حاضر و بررسی‌های لازم در این خصوص آغاز می‌شود.

سپس پیکر خانم سارا تبریزی پس از احراز فوت وی به پزشکی قانونی منتقل و آزمایش‌های لازم جهت تعیین علت مرگ انجام‌شده که نتایج این آزمایش‌ها هنوز مشخص نشده است.

پدر نام‌برده همچنین اعلام کرده دخترش شب قبل از فوت به دلیل احساس کسالت به درمانگاه منتقل و در آنجا تحت درمان قرار گرفته است.

بررسی‌های بیشتر جهت مشخص شدن علت مرگ این فرد با دستور دادستان شهرستان شهریار در حال انجام است.»

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا