اقتصادی

برنامه‌های آموزشی مرتبط با حوزه مشاغل و کارآفرینی بانوان اجرا می‌شود

برنامه‌های آموزشی مرتبط با حوزه مشاغل و کارآفرینی بانوان اجرا می‌شود

ایواره/اردبیل رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به توانمندی‌های این نهاد انقلابی در زمینه مشاغل خانگی گفت: تلاش داریم تا زمینه توانمندسازی یک هزار نفر از بانوان استان بویژه زنان سرپرست خانوار فراهم شود.

مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل ۲۶ فروردین در مراسم امضای قرارداد همکاری فی ما بین جهاددانشگاهی و مدیریت اداری و مالی استانداری با اشاره به توانمندی‌های این نهاد انقلابی در زمینه مشاغل خانگی و اجرای موفق طرح ملی مشاغل خانگی در استان تصریح کرد: در قالب این قرار داد تلاش خواهیم کرد زمنیه توانمندسازی، یک هزار نفر از بانوان استان بویژه زنان سرپرست خانوار فراهم گردد.

مهران اوچی اردبیلی جامعه هدف این طرح را زنان خانه دار، زنان بی سرپرست و بانوان استان عنوان کرد و گفت: همه افراد جامعه که دارای ویژگی‌هایی از جمله داشتن  حداقل ۱۸ سال سن،  بومی استان بودن،  عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی می توانند در این طرح شرکت کنند و افرادی که بیمه خویش‌فرمایی و عشایری و روستایی دارند منعی درثبت‌نام ندارند.

جلال محمدی، مدیر اداری و مالی استانداری اردبیل نیز در این مراسم بیان کرد: در این قرار داد که توانمندسازی اقتصادی زنان بویژه سرپرست خانوار جامعه هدف محسوب می شود، جهاددانشگاهی با تجارب ارزنده خود با جهت‌دهی درست به جامعه هدف می‌تواند بسیاری از مشکلات اشتغال استان را رفع کند.

محمدی با بیان اینکه جهاددانشگاهی اردبیل برنامه‌های توسعه‌ای خوبی برای استان دارد، افزود: با توجه به اجرای بهینه طرح‌های واگذار شده توسط این نهاد، امیدواریم بتوانیم گامی در راستای کاهش مشکلات اقتصادی زنان استان برداریم.

افسانه جهانی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استان اردبیل اجرای این قرارداد را عامل مؤثری در بهبود وضعیت زنان سرپرست خانوار دانست و افزود: با توجه به ضرورت پرداخت به آسیب‌های اجتماعی در کشور و استان، این طرح می‌تواند علاوه بر کاهش این آسیب‌ها، مشکلات اقتصادی جامعه را نیز رفع کند.

جهانی ادامه داد: جهاددانشگاهی استان اردبیل مجموعه فعال و برنامه محور است و با توجه به ظرفیت‌های موجود و نیاز استان به عرصه‌های مختلف ورود می کند و در جهت رفع آن گام برمی‌دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا