علمی و پزشکی

آیا نوشیدن آب زیاد، پوست را شفاف می‌کند؟

آیا نوشیدن آب زیاد، پوست را شفاف می‌کند؟

“پوست شیشه‌ای” اصطلاحی است که به پوست سالم، صاف، شفاف و درخشان اطلاق می‌شود.

به گزارش ایواره به نقل از “هندوستان تایمز”، هدف از داشتن پوست شیشه ای دستیابی به پوستی سالم و طبیعی است که عاری از لک، خطوط ریز و سایر نواقص باشد.

یک متخصص هندی و کارشناسان سلامت پوست در این باره می‌گوید: در حالی که هیدراته ماندن با نوشیدن آب کافی برای سلامت کلی پوست مهم است، اما پوست شیشه‌ای اغلب به ترکیبی از عوامل مانند ژنتیک، مراقبت روزانه و همیشکی از پوست و سبک زندگی سالم نسبت داده می شود. عواملی مانند ورزش منظم، رژیم غذایی سالم و متعادل، خواب کافی و مراقبت روتین از پوست می‌توانند به دستیابی به پوستی سالم و درخشان کمک کنند.

این متخصص تاکید کرد: آب برای حفظ سلامت پوست ضروری است. نوشیدن آب کافی برای حفظ سلامت پوست مهم است و می تواند به هیدراته نگه داشتن پوست، دفع سموم، بهبود گردش خون، کاهش التهاب و جلوگیری از کم آبی بدن کمک کند. در همین حال کم آبی می تواند باعث خشکی، کدر شدن و پوسته پوسته شدن پوست شود. همچنین نوشیدن آب کافی می تواند به بهبود گردش خون کمک کند که می تواند منجر به رساندن بهتر مواد مغذی به پوست شده و باعث تقویت آن شود. به طور خلاصه، نوشیدن آب ممکن است به تنهایی برای داشتن پوست شیشه ای کافی نباشد اما بخش مهمی از حفظ سلامت کلی پوست است.

وی در عین حال هشدار داد: از طرفی هم، زیاده‌روی در نوشیدن آب تایید نمی‌شود چون وقتی آب زیادی در بدن وجود دارد، نمک‌ها و الکترولیت‌ها بیش از حد رقیق شده و باعث کاهش سطح الکترولیت‌ در بدن شما می‌شود. بعلاوه نوشیدن “بیش از حد” آب، هیچ تاثیری بر افزایش سلامت پوست ندارد.

به گفته این متخصص، مصرف حداقل ۲-۳ لیتر آب یا ۶-۸ لیوان آب در روز بسته به نیاز بدن هر فرد کافی است. آب نه تنها نقش مهمی در هضم و گردش خون دارد بلکه برای سلامت و زیبایی پوست شما نیز حیاتی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا