اجتماعیمدیریت کسب و کار

تلگرام چرا باز نمیشه؟

رفع مشکل هنگ کردن تلگرام و کرش دیتا در تلگرام

در تماس های دریافتی، تماس های زیادی از کاربران عزیز داشتیم که از هنگ کردن تلگرام شکایت داشتند و قادر به دیدن عکس ها و فیلم های ارسالی در تلگرام نبودند و فقط می توانستند  پیام های متنی در تلگرام خود را ببینند. بسیاری از این کاربران تصور می کردند که مشکل می تواند ناشی از سرعت پایین اینترنت باشد که این تصور کاملا اشتباه است. با توجه به فراگیر بودن این مسئله گروه مشاوران ما در این مقاله قصد دارد به مسئله هنگ کردن تلگرام و کرش دیتا تلگرام پرداخته و دلایل و راه حل های این مسئله را مورد بررسی قرار دهد.

تلگرام چرا باز نمیشه؟

چرا تلگرام هنگ می کند و لود نمی شود ؟

دلیل اول: مهم ترین دلیل هنگ کردن تلگرام، مسئله کش در تلگرام است. تصاویر و ویدئوهایی که شما در گروه ها و کانال های مختلف در طول روز دریافت می کنید در حافظه گوشی شما ذخیره می شوند و هرچه تعداد این گروه ها و کانال ها بیشتر باشد به همان میزان تعداد این تصاویر و ویدئوها بیشتر خواهد بود.

بسیاری از کاربران در تنظیمات گوشی خود گزینه Save to gallery را غیر فعال کرده اند و تصور می کنند که با این کار مانع از ذخیره تصاویر و ویدئوها در حافظه گوشی خود شده اند که این طور نیست و حتی با غیر فعال بودن این گزینه تمامی تصاویر و فایل های دریافتی در تلگرام و در حافظه گوشی شما ذخیره شده اند و این به معنی حافظه نهان یا کش در تلگرام است.

دلیل دوم: کافی نبودن حافظه داخلی گوشی ممکن است باعث هنگ کردن تلگرام شود. در صورتی که حافظه داخلی گوشی پر شده باشد هیچ فایلی قابل دانلود شدن در حافظه نیست و به همین دلیل فایل باز نخواهد شد. برای اینکه از وضعیت حافظه داخلی گوشی خود آگاهی داشته باشید  در قسمت تنظیمات گوشی خود (Settings) وارد قسمت Storage شوید و در صورتیکه حافظه گوشی شما پر شده فایل های غیر ضروری را از حافظه گوشی خود پاک کنید.

دلیل سوم: دلیل سومی که می تواند باعث باز نشدن تلگرام و یا هنگ کردن تلگرام شود اختلال IP است. شما می توانید با استفاده از برنامه های تغییر IP بفهمید که آیا این مشکل به ارتباط اینترنتی شما وابسته است یا خیر.

کرش دیتا (Crash Data) در تلگرام چیست ؟

هر نرم افزار دارای حافظه نهان به نام کش (Cache) است. در صورتی که این حافظه پر شده باشد و پردازنده گوشی شما هم ضعیف باشد این امر باعث هنگ کردن تلگرام شما می شود که به اصطلاح به آن کرش دیتا تلگرام گفته می شود.

” مشکل اختلال IP متخص کاربران ایرانی نیست و از نقاط مختلف دنیا این مشکل به تلگرام گزارش شده است. “

رفع مشکل هنگ کردن تلگرام و بالا نیامدن آن

سه روش برای رفع مشکل هنگ کردن تلگرام و بالا نیامدن آن وجود دارد.

روش اول: حذف کردن فایل های کش به صورت اتوماتیک از طریق تلگرام

ابتدا پیام رسان تلگرام را اجرا کنید و از قسمت تنظیمات آن یا Settings وارد قسمت Data and Storage شده و سپس وارد بخش Storage Usage شوید. پنجره ای شامل سه بخش Keep Media، Clear Cach و Local Database باز می شود.

   – گزینه Keep Media : به صورت پیشفرض همیشه روی Forever قرار دارد. در صورتی که شما آن را بر روی یک هفته یا یک ماه قرار دهید فایل های کش بعد از زمان تعیین شده پاک می شوند.

   – گزینه Clear Cache : در صورت انتخاب این گزینه تمام فایل های کش به نمایش در می آیند. اگر همه تیک ها را فعال کنید همه فایل های کش پاک می شوند. هر کدام از فایل های کش که مایلید باقی بماند و حذف نشود باید تیک آن را بردارید و آن گزینه را غیر فعال کنید.

   – گزینه Local Database : برای پاک کردن تمام متن های چت شماست. هنگام کار با این گزینه دقت زیادی کنید چون با انتخاب این گزینه تمام چت های شما به صورت یکجا پاک خواهد شد.

روش دوم: روش دستی حذف فایل های کش

در این روش وارد فولدر دیتای تلگرام در حافظه گوشی شده و به صورت دستی پوشه کش را حذف می کنیم. به این منظور:

به حافظه داخلی گوشی رفته و وارد پوشه Android شوید سپس وارد پوشه دیتا شوید. برای  دستیابی به پوشه دیتای تلگرام وارد پوشه org.telegram.messenger شده و پوشه Cache  موجود در آن را حذف کنید. حذف این پوشه ممکن است مدتی به طول بینجامد.

روش سوم: حذف کش برنامه به طور مستقیم و از طریق پنل مدیریت برنامه ها. برای این منظور وارد قسمت تنظیمات گوشی شده و سپس وارد قسمت Apps شوید.

Telegram را در لیست برنامه های نصب شده در گوشی خود پیدا کنید و پس از وارد شدن به بخش مدیریت آن صبر کنید تا گزینه Clear Cache فعال شودو بعد از فعال شدن این گزینه روی آن کلیک کنید و اقدام به حذف حافظه تلگرام کنید.

سوالات متداول

1در حافظه کش تلگرامم چند گیگ فایل دارم که به آن ها نیاز دارم. چگونه بدون حذف آن ها مشکل هنگ کردن تلگرام را برطرف کنم؟

هنگامی که کش تلگرام را پاک می کنید اطلاعات تلگرام مثل عکس و فیلم ها به طور کامل پاک نمی شوند و فقط با هر بار مراجعه به آن ها نیاز است مجدد دانلودشان کنید.

2دلایل هنگ کردن تلگرام و بالا نیامدن تلگرام چیست ؟

1-پر بودن حافظه  کش در تلگرام    2-کافی نبودن حافظه داخلی گوشی     3-اختلال IP

3چطور مشکل هنگ کردن تلگرام و بالا نیامدن تلگرام را حل کنم ؟

روش اول: حذف کردن فایل های کش به صورت اتوماتیک از طریق تلگرام

روش دوم: روش دستی حذف فایل های کش

روش سوم: حذف کش برنامه به طور مستقیم و از طریق پنل مدیریت برنامه ها.

  1. افزودن مخاطبین به تلگرام چگونه است؟

همه ما می دانیم که تلگرام می تواند به طور خودکار تمامی مخاطبین موجود در تلفن همراه شما را پیدا و به لیست اشخاص خود اضافه کند. اما برای اضافه نمودن افرادی که هیچ اطلاعاتی از آن ها نداریم چه کاری باید انجام دهیم؟

اصولا برای اضافه کردن افراد دو راه خیلی ساده وجود دارد. اول آنکه می توانید به راحتی وارد صفحه مخاطبین شده و پس از آن در سمت راست بالای صفحه علامت + را لمس کنید. با لمس علامت مذکور به صفحه ای ارجاع داده می شوید که از طریق آن می توانید با با ثبت اطلاعاتی همچون نام و شماره موبایل فرد مورد نظر، او را به لیست مخاطبین خود اضافه کنید.

دومین راه مربوط به افرادی می شود که با آن ها در حال چت کردن هستید اما حساب کاربری شان را در لیست مخاطبین خود ندارید. به همین منظور کافیست با ورود به پروفایل شخص مورد نظر، علامت سه نقطه را لمس کنید و از میان گزینه های ارائه شده Add را انتخاب کنید. پس از انجام این روند اطلاعات فرد مورد نظر در لیست مخاطبین شما ذخیره می شود و می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

منابع مقاله:

smm panel

instagram followers panel

دکمه بازگشت به بالا