عمومی

جامعه علمی دانشگاهی نداریم! – ایواره

جامعه علمی دانشگاهی نداریم! - ایواره

a این پدیده جهانی است، اما شکی نیست که به دنیای توسعه نیافته آسیب می رساند. در جامعه‌ای که نهادهای فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و سیاسی ریشه‌های قوی و ریشه‌ای دارند، فضاهای رسانه‌های مجازی ممکن است موج‌های کوتاه‌مدت تولید کنند و برخی با اهداف سیاسی موقتاً موج‌ها را موج بزنند، اما ساختار مبتنی بر منطق و نظام درونی است. وجود نهادهای نظارتی مهم، به گونه ای سازماندهی شده است که بتواند از افزایش امواج رسانه ای جلوگیری کند و روش ها و راهکارهای علمی جای تحلیل های مقطعی و عمومی را بگیرد. به عنوان مثال وجود رسانه های آزاد و بسترهای متعدد و متنوع مانع از تسلط یک تفسیر و تحلیل به تفسیر و تحلیل دیگر می شود و ورود تخصصی را تسهیل می کند..

یک از این نیهادها نیاه دانشیک است. در غرب جای رایل هر علمی تعلیم به همین اعم از دانش است و نه هیچ نیاه دیر. دانش است که متولی علی عربة علم و تعلیم علم است. هدف دانشگاه به معنای عام است و البته شامل مدارس الهیات و مدارس دینی وابسته به کلیساهای رسمی می شود. حداقل अम؟ این یعنی وجود جامعه علمی در هر رشته ای. در غرب هیک کیں اندیشه و از و پوریته ای کے از از جامیہ علیمی کامہہےہے نمی توانم از کے از کہےہہہہہہہہہہہہہہہہہہ دست كم بايد از صافي نقد علمي جان سالم به در برد.

دانشیک جای رایلی دینکفی فسفی و تودید علوم هنسی است. متفكراني بيرون از دانهاش داريم. اما در نهایت باید دیدگاه خود را در چارچوب مورد قبول جامعه دانشگاهی تعریف کنند و از ارزیابی های دانشگاهی خود بیگانه نشوند. البته افراد دانشگاهی می توانند در رسانه ها حضور داشته باشند، اما این جامعه علمی و نهادهای معتبر آن تنها کسانی نیستند که اخلاق رسانه ای را تعریف می کنند. ممکن است شخصی پس از نوشتن اثری با استانداردهای مورد قبول دانشگاهی، آن را در قالب های رسانه ای نیز توزیع کند یا مخاطبان عمومی را در قالب های مختلف انتشار در نظر بگیرد، اما این بدان معنا نیست که تولید علم خارج از نهاد دانشگاه است. و چارچوب های جمیعی علمی مقابل دوک شود روشنفکران در غرب البته فعال هستند. اما با تفاوت هایی که مثلاً بین فرانسه، آلمان و آمریکا وجود دارد، روشنفکران در واقع با نظام های دانشگاهی مرتبط هستند و حداقل باید در حوزه کاری و فکری خود با جامعه علمی ارتباط سبک داشته باشند. روشنفکران در عرصه عمومی فعال هستند و لزوماً وظایفی مشابه با کارشناسان دانشگاه ندارند، اما عمق و گسترش سیستم های دانشگاهی در غرب به طور کلی مانع از آن می شود که روشنفکران خارج از دانشگاه نتوانند تأثیر اجتماعی عمیقی را حداقل بر روی صرفاً ایجاد کنند. مباحث نظری و نخبگانی.

متاصفانه ما در ایران به دلاین از همان بدو تعلیم دانشیک دست کم در عرنا علوم هونیسی این به دلیل عدم وجود فرهنگ نقدینگی است. جميعي العلمي در شكل عقلانيت جميعي جميعي ناخبغان دانهاشي در هر فيشه اي معرفيت رائزيت را بايد براي اينهيں علمي توردون براي كے. بدون وجود کنین مرجعیتی علمی اشفتگی فیکری جای تودید علم را می گرد و منای آن می شود. بیرون دانش در ایران تورید علم متولیان اوتهین هم دارد. در تمام تول سده بیستم ما سلسلة ای از و روشنفکران را هدل ایم ک نه کے کے کے کے کے کے کے خارج از محیط دانشگاه و قوانین جامعه علمی به مترجمان حرفه خوش گذشته است. یافتن مترجمان و رساندن آنها به جایگاه اندیشه های اجتماعی و فلسفی مهم است.

در غرب عرض المزيد يك الصناعت است و نه يك شعبه اي از شعب مرجعيت علمي. ما به سادگی اجازه می دهیم تخصص دانشگاهی جای آن را بگیرد. شناخت روشنفكرمان زياد از قطعة است. روشنفکری را بیرون دانگاش کردی کردہ ایم. در عرنا تاریخ هذه می بسندیم کسی توریکی توریکی بدون آنک با سند و دوروک بزند و کاری ب درکت برایکری در حوز تاریخ. ترجمه قاعن ها را تعليفات عقيلة مي بنياد غيرم و غرلاطادهي ما بسي هذه از آكانديكي من در نكش معرفي هاي اجتماعي، علمي و كانري كار گرته اند.

در تول سده بیستم ایران (و کافید در جهان عرب هم دائه و بیش از همی کے آست) بسیاری از روشنفکران و روشنفکران و روشنفکران و روشنفکران تحصیلات پایه دانشگاهی یا تحصیلات ابتدایی ندارند. برک از انها هم اگر تعلیه دانگاشی هدل اند از برد کار و قلم و عرنا روشنفکری و تودید فیکرشان بوده است. در همی کان داکه اکرین کیں کیں کے ہے کے சுத்தை பெனை பின்துர் ரை இம் இம்؟ استاد چقدر در فلسفه شریک بود؟ در کیوسی با توریزان غیر دانگاشکی مان کوکی؟ чанд печать онлайн продажат онлайнфакри ма дрдд сал егисти ба стандард на روحнимат нашимат и гамия гамия создание?

ما معتقدیم با وجود رسانه های قوی و در عرصه نشر، هنوز کتابی که در چارچوب یک کتاب دانشگاهی نوشته شده باشد، ارائه نکرده ایم. در غرب مهم ترین کتاب ها در حوزه علوم انسانی توسط ناشران دانشگاهی و دانشگاهی توزیع می شود. این مجلات دانشگاهی مسئولیت تولید علم، رهبری، مرجع فکری و ارزشیابی دانشگاهی را بر عهده دارند و فصل‌های ماهانه و رنگ‌بندی‌شده نیز چنین نیستند. در 10 سال گذشته سردبیرانی با اندک دانش علمی مجلات متعددی را در حوزه اندیشه و اندیشه سیاسی مدیریت کرده‌اند، در حالی که از نظر تحصیلات دانشگاهی در رشته‌هایی که مدعی هستند، هیچ برتری و ارزیابی علمی قابل ذکری در مورد خود ندارند. ندارم

متأسفانه با سوار شدن بر امواج رسانه ای در یکی دو دهه اخیر و بدون اینکه تولید علم و اندیشه روند درست و آکادمیک خود را طی کرده باشد و افکار آنها نقد ناب درون دانشگاهی و مبتنی بر ضوابط باشد. در جامعه علمی، کسانی هستند که گذرانده اند، از نظر افکار عمومی، سیاسی و اندیشه، ماهنامه های غیر دانشگاهی و غیر دانشگاهی یکسان یا بر اساس تحصیلات دانشگاهی مورد قبول نبوده و یا هنوز منتشر نشده اند. کتابی بر اساس استانداردهای جهانی نظام دانشگاهی. من مخالف روشنفکران و فعالان عرصه های اجتماعی و رسانه ای نیستم، اما با جامعه علمی و دانشگاهی این توهین را نمی کنیم. در غیر این صورت فقط خود را فریب داده ایم و به جای دانش، متأسفانه در بسیاری از موارد فقط ایدئولوژی های زودگذر را برای اهداف سیاسی و حزبی تولید کرده ایم.

6565

دکمه بازگشت به بالا