آیا انگشت کردن در بینی می‌تواند با خطر آلزایمر مرتبط باشد؟

به گزارش شفاف، هفته گذشته برای برخی از مردم دنیا که عادت به کشیدن بینی با انگشتان خود دارند، هفته سختی بود، چرا که سیل تیترهای خبری اعلام کردند که شواهد نگران کننده ای مبنی بر ابتلای آنها به بیماری آلزایمر منتشر شده است. و زول عقل با آين كار عرض المزيد است

آیا انگشت کردن در بینی می‌تواند با خطر آلزایمر مرتبط باشد؟

اکنون مشخص شده است که این تحقیق تنها یک حدس و گمان است و به گفته کارشناسان متعددی که با پایگاه نیواطلس تماس گرفته اند، “خیلی دور” است.

همانطور که در بسیاری از این دسته از اخبار دانشگاهی، این داستان از بیانیه مطبوعاتی که توسط دانشگاه گریفیث استرالیا در روز جمعه، 28 اکتبر منتشر شد، سرچشمه گرفت. این خبر با عنوان «تحقیقات جدید نشان می دهد انگشت گذاشتن بینی می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل را افزایش دهد» منتشر شده و به مطالعه منتشر شده در مجله Scientific Reports اشاره دارد.

این تحقیق نشان داد که باکتری به نام کلامیدیا پنومونیه (کلامیدیا پنومونیه) می تواند دستگاه ادراری را آلوده کند. علاوه بر این، این مطالعه نشان داد که وقتی آن باکتری خاص وارد مغز موش می شود، می تواند تغییرات پاتولوژیک مشابه آنچه در بیماری آلزایمر مشاهده می شود ایجاد کند.

این تحقیق در واقع 10 ماه پیش در ماه فوریه منتشر شد، اما اخیراً گزارش شده و هنگام انتشار آن با بیانیه مطبوعاتی همراه بود مبنی بر اینکه باکتری های موجود در بینی ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش دهند. بنابراین منطقی به نظر می رسد که بپرسیم چرا مطالعه ای که 10 ماه پیش منتشر شده است به عنوان یک تحقیق جدید با نتیجه کاملاً جدید تبلیغ می شود که ناگهان نشان می دهد انگشت گذاشتن در بینی می تواند با خطر ابتلا به آلزایمر مرتبط باشد؟

اطلس جدید برای جستجو و درک چگونگی شکل دادن به این تصویر است.

پروفسور جیمز سنت جان یکی از نویسندگان مشترک این مطالعه است. او گفت که احساس می‌کند این مطالعه با داستان‌های دیگر آمیخته شده است و از زمانی که این مطالعه برای اولین بار منتشر شد، تعدادی از متخصصان گوش، حلق و بینی که از یافته‌های آن هیجان‌زده بودند با او تماس گرفتند و از او خواستند که ارتباط بین عفونت‌های سینوسی را بررسی کند. و عقب ماندگی ذهنی

وی با اشاره به بازخوردهایی که محققان در مورد این مطالعه کشف کرده اند، به نیواطلس گفت: این موضوع باید بررسی شود. ما هرگز به این فکر نکرده‌ایم که تاریخچه عفونت یا آسیب به بینی را بررسی کنیم. از زمانی که این بیانیه را در رسانه ها منتشر کردیم، افراد زیادی با من تماس گرفتند. يكين گفت: همسرم به آلزايمر مبتلا بود و عفونت سينوسي بدي داشت و با بروز اولين علائم و موارد از اين دست، بيني خود را با انگشت خالي كرد. بنابراین ما از این رابطه راضی نیستیم، اما باید آن را مرور کنیم.

ارتباط بین خونریزی بینی و انگشتان دست با بیماری آلزایمر و زوال عقل، که به نظر می‌رسد کانون این موج جدید پوشش رسانه‌ای است، به دلیل بخش کوچکی از این مطالعه است که نشان می‌دهد آسیب عمدی به اپیتلیوم موش منجر به افزایش نفوذ باکتری‌ها در موش می‌شود. اعصاب محیطی و پیاز

اپیتلیوم بینی لایه نازکی از بافت است که داخل بینی را می پوشاند و در این مطالعه محققان از یک ماده شیمیایی برای آسیب رساندن به آن بافت به روشی مشابه آسیب طبیعی بینی در انسان استفاده کردند.

فرضیه سنت جان این است که برداشتن بینی می تواند آسیب مشابهی به پوشش بینی شما وارد کند، که احتمالاً می تواند منجر به حرکت پاتوژن های بیشتری به مغز شود، و آن عوامل بیماری زا در مغز می توانند مجموعه ای از وقایع را ایجاد کنند که منجر به بیماری شود.

البته اینجا یک سوال کلیدی است. অনা দ্র ইন্জা দ্র্র ক্র ন্য়্য বান বাইনি বা প্র্যায়িয়ি؟

سنت جان می گوید به احتمال زیاد با انگشت ملایم بینی شما آسیب نمی بیند، اما اگر بینی خود را تا زمانی که خونریزی کند، لمس کنید، ممکن است باعث این مشکل شود.

نیو اطلس با تعدادی دیگر از دانشمندان علوم اعصاب و محققان زوال عقل تماس گرفت تا بازخورد آنها را در مورد ارتباط احتمالی بین انگشت گذاشتن در بینی و بیماری آلزایمر بیابد.

تعدادی از کارشناسان بیان کردند که این پیشنهاد به قدری مضحک است که ترجیح می دهند اصلاً نامی از آنها برده نشود و خود را درگیر نکنند، اما برخی دیگر به این فرضیه پاسخ معقول داده اند.

برایس ویسل، عصب شناس دانشگاه نیو ساوت ولز با تمرکز تحقیقاتی ویژه بر بیماری های عصبی، می گوید که یافته های اصلی این مطالعه جالب است. به گفته وی، این ایده که عفونت‌های باکتریایی می‌توانند در زوال عقل نقش داشته باشند و این عفونت‌ها از بینی به مغز منتقل می‌شوند، حوزه‌های پژوهشی قانع‌کننده‌ای است، اگرچه هنوز حدس و گمان است.

وصال می‌گوید هیچ دلیلی وجود ندارد که نشان دهد این رفتار (انگشت کاردن در بینی) که رفتار رایج در بین انسان‌ها شبیه به الزایمار باشد، وجود ندارد.

وی افزود: نه چیزی در مورد آن نشنیده ام، نه نشنیده ام و نه نشنیده ام. من نگرانم که مردم گفته های خود را اشتباه تعبیر کنند و از انجام کاری که مردم هزاران سال انجام داده اند می ترسند.

نیکی آن ویلسون (Nikki-Anne Wilson)، محقق دکترا در تحقیقات علوم اعصاب استرالیا، کلمات صدا را تکرار می کند. او موافق است که شواهد فزاینده ای وجود دارد مبنی بر اینکه برخی عوامل می توانند به صورت فرضی در برخی بیماری های مخرب اعصاب نقش داشته باشند، اما یافته اصلی نتایج این مطالعه جدید این است که انگشت شست بینی یکی از عوامل موثر در ایجاد آلزایمر است. اغراق امعز است.

وی میگوید: آین گومان که در ایپتلیوم بینی مزید است که میگوید. با این حال، این مطالعه حیوانی مبتنی بر شواهدی است که نشان می دهد انگشت باعث بروز بیماری آلزایمر می شود.

پروفسور جیمز سنت جان اولین کسی است که اعتراف کرد که باید تحقیقات بیشتری انجام شود و افرادی که در مراحل اولیه بیماری آلزایمر هستند مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

این مطالعه حس بویایی شرکت‌کنندگان را بررسی می‌کند، از باکتری‌های موجود در بینی آنها نمونه‌برداری می‌کند و سوابق پزشکی آنها را برای شواهد عفونت بینی دنبال می‌کند.

پروفسور سنت جان، در صحبت درباره این مطالعه جدید، از گذاشتن انگشت خود روی بینی به عنوان عامل خطر ابتلا به بیماری آلزایمر اشاره ای نکرد.

او می‌گوید که تحقیقات قبلی نشان داده است که انگشت گذاشتن در بینی یک عمل رایج تقریباً در بین بزرگسالان است و احتمالاً یافتن کسی که بگوید هرگز بینی خود را لمس نکرده است، دشوار خواهد بود.

در نهایت افرادی که بینی خود را با انگشت خالی می کنند، نگران ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل نباشند. اما مطمئن باشید وقتی این کار را انجام می دهند به آرامی این کار را انجام دهند تا آسیبی به دیوار داخلی وارد نشود.

منبع: جوان جوان جوان الجلوب

خروج از نسخه موبایل