فرهنگ و هنر

نمایش مستندی از عباس کیارستمی در سینما تک

نمایش مستندی از عباس کیارستمی در سینما تک

مستند «اولی ها» به کارگردانی عباس کیارستمی در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

به گزارش ایواره ، در ادامه برنامه مروری بر آثار عباس کیارستمی که با همکاری بنیاد کیارستمی برگزار می شود ، این بار به نمایش مستند اولی ها اختصاص دارد که راس ساعت ۱۵ یکشنبه ۲۴ دی ماه در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

فیلم مستند «اولی ها » به کارگردانی عباس کیارستمی محصول سال ۱۳۶۳ است که کیارستمی از اواخر آنلاین  تا اوایل آذر۱۳۶۳ برای تولید این مستند در مدرسه توحید به سر برد و روزانه چند ساعت فیلم گرفت تا فیلم ۸۴ دقیقه‏ای «اولی‏ ها» ساخت شود.

این فیلم که براساس دغدغه های عباس کیارستمی درباره مسائل کودکان ساخته شده، درباره  لحظات به یادمانی کلاس اولی‌هاست. بچه‌هایی که برای نخستین بار از خانواده‌های شان جدا شدند، ساعات زیادی را در مدرسه می‌گذرانند. واکنش آن‌ها در برابر این شرایط جدید یکسان نیست. برخی زود به این محیط عادت می‌کنند. اما دیگران نیاز به زمان دارند. 

این فیلم، بر رابطۀ ناظم مدرسه با دانش‌آموزان کلاس اول دبستان تمرکز کرده است. آقای ناظم، روزها پشت میزش می‌نشیند و به امور بچه‌ها رسیدگی می‌کند. بیشترین وقت او صرف قضاوت میان بچه‌هایی می‌شود که باهم نزاع کرده‌اند و در درجۀ بعد، بررسی و تنبیه انضباطی دانش‌آموزانی که با تأخیر به مدرسه رسیده‌اند.
بازیگران فیلم محمد دادرس و بچه های دبستان توحید(منطقه ۴ آموزش و پرورش ) هستند.

علاقه مندان برای تماشای این مستند به خیابان کارگرشمالی ، جنب پارک لاله موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند. 

انتهای پیام 

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا