چرا موتور برق دائما خاموش و روشن می‌شود؟

ترفندهای طلایی عیب یابی و تعمیر موتور برق

تیترهای محتوای این خبر نمایش تیترها

 یکی از خدمات محبوب ما به عیب یابی و تعمیر کفکش هیوندای و موتور برق مربوط می شود، به همین دلیل در ادامه صحبت های خود قصد داریم در این خصوص بیشتر توضیح دهیم. موتور برق یا ژنراتور یک وسیله به منظور تامین برق اضطراری ساختمان است که اتفاقاً ساختار پیچیده ای داشته و می تواند بنا به دلایل مختلفی خراب شود. از آنجا که معیوب شدن موتور برق در اکثر موارد مساویست با قطعی کامل برق در ساختمان، بسیار مهم است تا با توجه به علائم خرابی برای رفع عیب آن اقدام کنیم. به همین خاطر است که ما در این مطلب با بیان مشکلات رایج در موتور برق و راه های رفع آن ها قصد کمک به شما برای تعمیر هر چه سریع تر موتور برق را داریم.

عوامل موثر در خرابی موتور برق

برخی از مشکلات در موتور برق هستند که بیش از سایر موارد خود را نشان می دهند. در قسمت زیر بسیاری از عوامل موثر در خراب شدن موتور برق را بررسی می کنیم:

1.      کمبود سطح سوخت در موتور برق و کیفیت پایین آن

سوخت موتور برق فارق از اینکه از نوع بنزینی است یا گازوئیلی، بعد از مدتی نگه داری دچار افت کیفیت و کهنگی می شود. جالب است بدانید که علت اصلی بسیاری از مشکلاتی که برای موتور برق روی می دهد، دقیقاً به دلیل همین سوخت بی کیفیت و مانده است.

به همین دلیل توصیه می شود در مواقعی که قصد دارید برای طولانی مدت موتور برق یا کفکش را بلااستفاده نگه دارید، سوخت آن را کاملاً تخلیه کنید. علاوه بر این لازم است تا بعد از تخلیه سوخت موتور برق، باک سوخت دستگاه را کاملاً پاکسازی کنید تا ذره ای از سوخت کهنه در باک موتور برق باقی نماند.

همچنین باید مطمئن شوید که شیر بنزین یا گازوئیل موتور برق در حالت بسته قرار گرفته است. اگر بعد از پاکسازی باک و تعویض سوخت موتور برق همچنان با مشکل روشن شدن دستگاه مواجه بودید، به احتمال زیاد سوخت فاسد شده باعث گرفتگی خطوط سوخت رسانی، موتور یا پمپ سوخت شده است. در چنین شرایطی به حضور نیروی فنی نیاز دارید تا تمام قطعات مربوطه را به صورت دستی باز کرده و به پاکسازی و رفع گرفتگی بپزدازد.

2.      نامناسب بودن سطح روغن موجود در موتور برق

چنانچه سطح روغن داخل محفظه روغن موتور برق کمتر از حد مورد نیاز آن باشد، موتور برق روشن نشده و علاوه بر این آسیب های اولیه دیگری در دستگاه ایجاد می شود. به طور معمول میزان روغن مورد نیاز برای موتور برق توسط گیج روغن دستگاه قابل تشخیص است. اگر روغن به اندازه کافی در دستگاه وجود دارد، اما گیج آن را نمایش نمی دهد، به احتمال زیاد مشکل از گیج است که باید تعویض شود.

3.      گرفتگی فیلترهای هوای دستگاه

مسدودیت فیلترهای هوای موتور برق یکی دیگر از مشکلات رایج در این وسیله است که می تواند در قدرت آن تاثیر منفی داشته باشد و حتی سبب متوقف شدن کار موتور برق شود. در صورتی که به طور مداوم موتور برق را در محیط های پر گرد و خاک راه اندازی کرده اید، لازم است تا بیشتر از حد معمول به تمیز کردن و یا تعویض فیلترهای هوای دستگاه اقدام کنید.

فیلترهای هوای گرفته مانع از نسبت مناسب بین گاز به هوا در دستگاه می شوند، همین عامل از عملکرد مناسب موتور برق جلوگیری می کند. در حالی که موتور برق تلاش می کند بدون توجه به این موضوع روشن شده و به کارکرد خود ادامه دهد و نتیجه آن ایجاد خسارت های سنگین تر در موتور برق می شود.

4.      خال زدن دو شاخه برق موتور

خال زدن دوشاخه برق در موتور برق به راحتی قابل تشخیص است. چرا که علائم ظاهری آن با چشم قابل دیدن می باشد. وقتی دوشاخه برق دستگاه خال می زند، آثاری از جرم در اطراف دو شاخه دیده می شود که با تعویض دوشاخه قابل رفع است. توصیه می شود بعد از تعویض دو شاخه از رسیدن برق به دو شاخه مطمئن شوید تا از روشن نشدن موتور برق پیشگیری کنید.

یکی از مشکلات رایج در پمپ شناور و موتور برق بدون در نظر گرفتن مدل و نوع دستگاه این است که باتری موتور برق دچار ایراد می شود. علت خرابی باتری موتور برق کثیف شدن اتصالات باتری به دلیل تجمع گرد و خاک و یا آلودگی های محیطی دیگر است. برای رفع این مشکل می توانید با کمک برس فلزی اتصالات باتری را تمیز کنید و سپس از اتصال صحیح کابل به باتری ها ممطئن شوید.

5.      نشتی مایع خنک کننده موتور برق

با گذر زمان و کارکرد طولانی مدت، دمای بالا در موتور برق سبب کاهش سطح مایع خنک کننده دستگاه به دلیل بروز نشتی می شود. البته مشکلاتی که در نتیجه نشتی مایع خنک کننده موتور برق ایجاد می شوند، بیش از این حرف هاست و می تواند به تنهایی معضلات بیشتری برای دستگاه ایجاد کند.

خوشبختانه نگهداری از مایع خنک کننده موتور برق آنقدرها هم سخت نیست. تنها کافیست هر چند وقت یک بار شیلنگ مایع خنک کننده را چک کنید تا مطمئن شوید بدون سوراخ شدگی است. چنانچه بعد از بررسی شیلنگ متوجه نازک شدن آن و یا حتی تشکیل سوراخ های خیلی ریز بر روی آن شدید، باید هر چه زودتر برای تعویض شیلنگ اقدام کنید.

6.      بسته بودن شیر بنزین یا گازوئیل موتور برق

زمانی که از موتور برق استفاده می کنیم، توصیه می شود که بعد از اتمام استفاده از این وسیله شیر بنزین یا گازوئیل آن را ببندیم. با این اقدام ساده از روشن شدن تصادفی موتور برق در مواقعی که برای مدتی از آن استفاده نمی کنیم، جلوگیری کرده ایم. اما مشکل اینجاست که اکثر مصرف کنندگان موتور برق فراموش می کنند که در زمان راه اندازی این وسیله باید شیر بنزین یا گازوئیل آن را باز کنند. همین مسئله باعث می شود که موتور برق با وجود داشتن سوخت و روغن کافی و سالم بودن باتری، روشن نشود.

10 مشکل رایج در موتور برق به همراه دلیل و نحوه تعمیر آن ها

در این قسمت شما را با انواع و اقسام مشکلات تعمیری در موتور برق آشنا می کنیم و نحوه رفع عیب هر یک را توضیح می دهیم.

1.      موتور برق هیچ جریان الکتریکی را منتقل نمی کند.

این مشکل خود را با حالت های مختلف نشان می دهد:

الف) قطعه مولد برق بی برق شده است.

راه حل: در این حالت باید رفع این مشکل برق رسانی به مولد صورت بگیرد.

ب) بعد از برق رسانی مجدد، باز هم موتور برق هیچ جریان الکتریکی منتقل نمی کند.

راه حل: کندانسور را تعویض کرده و برق رسانی مجدد را تکرار کنید.

پ) استاتور موتور برق باد کرده است. این حالت به دلیل برگشت جریان الکتریکی از پریز به خاطر نصب اشتباه کلید اصلی رخ داده و در نهایت باعث اتصال کوتاه می شود.

راه حل: مولد برق را تعویض کرده و سیم پیچ آن را چک کنید.

2.      موتور برق همچنان به استارت زدن ادامه می دهد، در حالی که دستگاه در حال کار می باشد.

بررسی کنید که آیا چراغ ال ای دی کنترل پنل موتور برق در حال چشمک زدن است یا خیر، اگر چراغ چشمک نمی زند، موارد زیر باید چک شوند.

الف) پین های کنتاکتور اکسید شده اند.

راه حل: کنتاکتور را با کمک آنتی اکسیدان تمیز کنید.

ب) ایراد از کنترل پنل موتور برق است.

راه حل: کنترل پنل را تعویض کنید.

پ) پل دیودی معیوب شده است.

راه حل: پل دیودی را تعویض کنید.

ت) اتصالات پل دیودی اکسید شده اند.

راه حل: اتصالات را از اکسید شدگی تمیز کنید.

3.      موتور برق به طور ناگهانی متوقف شده است.

الف) روغن به اندازه کافی در دستگاه وجود ندارد. در این حالت چراغ قرمز مخصوص سطح روغن بر روی کنترل پنل موتور برق روشن است.

راه حل: سطح روغن در داخل موتور برق را به اندازه مناسب آن افزایش دهید.

ب) سوخت کافی در موتور برق وجود ندارد. اگر سطح سوخت پایین تر از حد مورد نیاز موتور برق باشد، گیج سوخت آن را نشان می دهد.

راه حل: باک موتور برق را از سوخت پر کنید.

پ) موتور داغ کرده است. در این حالت چراغ نمایشگر دما بر روی کنترل پنل موتور برق روشن شده است.

راه حل: اول از همه مطمئن شوید که محل نصب موتور برق محیطی بسته نیست و پس از آن اجازه دهید هوای تازه به محل نصب موتور برق ورود پیدا کند تا از حرارت دستگاه کاسته شود.

ت) نشانگر داغ کردن موتور برق روشن شده است، در حالی که دستگاه تهویه مناسب داشته، اما موتور برق بعد از چند دقیقه کار کردن متوقف می شود.

راه حل: سنسور سنجش دمای بالا در موتور برق خراب شده و نیاز به تعویض دارد. سیستم ارتینگ موتور برق شامل اتصال دهنده پروب سیم رابط دستگاه اتصال کوتاه کرده است.

ث) پل دیودی معیوب شده است. در این حالت پنل دیگر پیغامی مبنی بر انتقال مولد برق دریافت نمی کند و در نتیجه برای حفظ امنیت دستگاه آن را خاموش می کند.

راه حل: پنل موتور برق را خاموش کنید. اگر بعد از روشن کردن مجدد پنل، موتور شروع به کار کرد، اما همچنان چراغ ال ای سبز رنگ روی آن روشن ماند، موتور برق به استارت زدن خود ادامه می دهد.

در چنین شرایطی باید پل دیود را تعویض کرده و سیم پیچ موتور را چک کنید.

ج) کندانسور مولد معیوب شده است.

راه حل: کندانسور را تعویض کنید.

4.      موتور ژنراتور کار می کند، اما جریان برق 230 ولتی قطع است.

الف) ترمینال CUT-OUT بر روی موتور برق باز است. این کلید در مواقعی باز می شود که ژنراتور داغ کرده باشد.

راه حل: چند دقیقه ای تا سرد شدن کلید CUT-OUT صبر کنید. سپس با وجود روشن بودن موتور برق کلید را دوباره فشار دهید.

5.      موتور برق دائماً روشن و خاموش می شود.

اگر می بینید که موتور برق بعد از مدت کوتاهی کار کردن، متوقف می شود، عوامل زیر را باید بررسی کنید:

6.      موتور برق بیش از حد معمول دود می کند.

تولید دود در موتور برق موقع کار کردن آن طبیعی است، اما اگر دود خارج شده از اگزوز بیش از حد معمول است باید موارد زیر بررسی شوند:

7.      موتور برق در زمان کار کردن بیش از حد تکان می خورد و می لزرد.

سه عامل اصلی می توانند سبب لرزش بی از حد موتور در زمان کار شوند:

الف) موقعیت اهرم ساسات مشکل دارد.

راه حل: اهرم ساسات را در حالت بسته قرار دهید.

ب) موتور سرد است.

راه حل: اجازه دهید موتور 10 دقیقه درجا کار کند.

پ) سوخت داخل موتور دارای ناخالصی است.

راه حل: فیلتر سوخت و سپس کل سوخت را تعویض کنید.

8.      موتور ژنراتور اصلاً روشن نمی شود و چراغ علامت ” ؟ ” بر روی کنترل پنل روشن شده است.

الف) اگر استارت موتور به اندازه 4 بار به طور کامل زده شده است، موارد زیر باید بررسی شوند:

ب) اگر موتور اصلاً استارت نزده است، موارد زیر باید چک شوند:

9.      زمانی که کلید کنترل را در حالت OFF یا خاموش قرار می دهیم، موتور برق متوقف نمی شود.

الف) کلید استارت دستی/ اتوماتیک در حالت دستی قرار گرفته است.

راه حل: در این حالت موتور برق می تواند از طریق کنترل پنل استارت بزند، اما دستگاه خاموش شده و آلارم عملکرد دستگاه مانع آن می شود. بهترین راه حل این است که کلید را به حالت AUTO یا خودکار برگردانید.

ب) رله استارت/ توقف به درستی کار نمی کند یا اتصالات آن اکسید شده اند.

راه حل: اتصالات رله را تمیز کرده و یا رله را به کل تعویض کنید.

ب) کنتاکتور 9 پین اکسید شده است.

راه حل: اتصالات کنتاکتور را پاکسازی کنید.

پ) آهنربای توقف الکتریکی باز است.

راه حل: آهنربای توقف الکتریکی را تعویض کنید.

ت) کنترل پنل ایراد دارد.

راه حل: پنل را تعویض کنید.

10.  ولتاژ تولید شده در موتور برق بسیار کم است.

الف) این مشکل به دلیل عملکرد اشتباه در موتور دستگاه ایجاد می شود و یکی از دلایل زیر علت آن هستند که باید یک به یک بررسی شوند:

راهکارهای عملی به منظور کاهش احتمال خرابی موتور برق

در انتهای صحبت های خود به سراغ توصیه ها و راهکارهای عملی می رویم تا به بهترین شکل ممکن جلوی آسیب های احتمالی به موتور برق و نیاز به تعمیر این وسیله ضروری را بگیریم:

برای ما که در حال دست و پنجه نرم کردن با قطعی برق هستیم و یا در مناطقی زندگی می کنیم که به برق شهر دسترسی نداریم، موتور برق حکم نان شب ما را دارد. سالم بودن موتور برق برای ما آنقدر مهم است که اگر از کار بیوفتد کلی از امکانات رفاهی اولیه از جمله روشنایی، سرمایش و گرمایش را از دست می دهیم.

داستان زمانی سخت تر می شود که تعمیر موتور برق کار هر کسی نیست و چه بسا رفع عیب این وسیله توسط افراد ناآشنا نه تنها مشکلی از دستگاه حل نمی کند، بلکه خسارت های مالی و حتی جانی را در پی دارد. اینجاست که نقش یک سرویسکار متخصص و نیروی فنی کار بلد در تعمیر موتور برق اهمیت پیدا می کند.

شناخت دلایل خرابی موتور برق برای افراد مبتدی

آیا موتور برق شما علائم هشدار دهنده اولیه را نشان می‌دهد؟ دلایل متعددی می‌توانند سبب بروز مشکلاتی در دستگاه شما شوند؟ آیا این موارد را می‌شناسید؟ آیا لرزش بیش از حد، صدای غیرمعمول یا بیش از حد، دهانه‌های کثیف محفظه، بوی سوختگی، نشانه‌های خوردگی، علائم فرسودگی بیش از حد، محفظه یاتاقان که در لمس داغ است و .. را تجربه کرده اید؟ تمام این موارد، علائم هشدار دهنده‌ای می‌باشند که نشان می‌دهند، دستگاه شما در شرایط خرابی قرار دارد.

دانستن این نشانه‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا در زمانی مناسب راه حل‌هایی را برای این مشکلات در نظر بگیرید و از خراب شدن دستگاه و پرداخت هزینه‌های بسیار بالا جلوگیری نمایید. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر شناخت دلایل خرابی دستگاه، با راهکارهایی برای جلوگیری از بروز این مشکلات نیز آشنا شوید.

5 علت خراب شدن موتور برق

در ادامه شما را با رایج ترین دلایل خرابی موتور برق و راه حل‌هایی برای رفع و جلوگیری از آنها آشنا می‌کنیم:

·         اضافه بار الکتریکی

    اضافه بار یعنی وجود جریان بیش از اندازه در سیم پیچ‌های موتور که می‌تواند ناشی از پایین بودن ولتاژ منبع تغذیه و یا ناشی از اتصال کوتاه هادی باشد.

    راه حل: باید از یک محافظ موثر در برابر جریان بیش از اندازه استفاده داشته باشید تا مانع از اضافه بار الکتریکی گردد.

·         کم بودن مقاومت

    مقاومت کم به دلیل تخریب شدن عایق سیم پیچ‌ها در شرایطی از جمله وجود گرمای بیش از اندازه، وارد شدن آسیب فیزیکی به دستگاه و یا خورندگی ایجاد می‌شود. این اتفاق سبب بروز نشتی و اتصال کوتاه در موتور و در نهایت خرابی آن می‌گردد.

    راه حل: باید به طور منظم عایق را بررسی نمایید و قبل از خراب شدن آن، برای تعویض اقدام کنید.

·         بیش از اندازه گرم شدن دستگاه

    می‌توان گفت که حدود 50 درصد از خرابی‌های موتور به دلیل وجود گرمای بیش از اندازه رخ می‌دهد که می‌تواند ناشی از پایین بودن کیفیت برق و یا دمای بالا در محیط کار باشد.

    راه حل: باید از سیستم خنک کننده برای خنک نگه داشتن موتور استفاده شود و دمای موتور به طور دائم چک گردد.

·         وجود آلودگی

    آلودگی می‌تواند ناشی از مواد شیمیایی و یا گرد و غبار باشد که وجود این اجسام خارجی در موتور می‌توان یاتاقان‌ها و بخش‌های مختلف دستگاه را با خرابی مواجه کند. همچنین در این شرایط ممکن است تا فن خنک کننده مسدود شده و دستگاه بیش از اندازه گرم شود.

    راه حل: تقریبا به راحتی می‌توان از بروز چنین مشکلی جلوگیری نمود. باید دستگاه را در محلی مناسب و تمیز قرار دهید تا حداقل امکان ورود آلودگی به آن وجود داشته باشد و همچنین در زمان‌های معینی برای تمیز کردن دستگاه و قطعات آن اقدام کنید.

·         لرزش

    وجود لرزش در دستگاه می‌تواند مشکلات زیادی را در موتور به وجود بیاورد که در نهایت ممکن است تا از کار افتادن دستگاه همراه باشد. در اغلب موارد لرزش به دلیل قرار داشتن موتور روی یک سطح ناهموار و یا ناپایدار ایجاد می‌گردد. البته موارد دیگری مانند شل بودن یاتاقان‌ها و … نیز می‌تواند سبب این مشکل گردد.

    راه حل: باید دستگاه در شرایط مناسب و سطحی هموار قرار داشته باشد و هر چند وقت یک بار میزان لرزش آن مورد بررسی قرار بگیرد. شل بودن یاتاقان‌ها و یا ناهنماهنگی بین قطعات دستگاه نیز باید بررسی شوند. در صورتی که نمی‌توانید منبع ارتعاش را شناسایی کنید، باید با متخصص فنی تماس بگیرید.

خرابی‌های رایج موتور برق

رایج‌ترین خرابی این نوع دستگاه‌ها عبارتند از:

    خراب شدن بلبرینگ ها

    بلبرینگ‌های قابل روغن کاری مجدد نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند. اکثر سازندگان توصیه می‌کنند که یاتاقان‌های موتور خود را بعد از هر 2000 ساعت کارکرد یا هر سه ماه یکبار، دوباره روغن کاری کنید. موارد زیر می‌توانند سبب خراب شدن بلبرینگ‌ها گردند:

        گریس کاری بیش از حد

        گریس کاری بیش از حد می‌تواند منجر به گرم شدن بیش از حد بلبرینگ شما شود که به نوبه خود می‌تواند منجر به خرابی یاتاقان گردد. برای اطمینان از اینکه بیش از حد تجهیزات خود را روغن کاری نمی‌کنید، بررسی نمایید که دریچه‌های تخلیه چربی در طول فرایند گریس زدن مجدد باز باشند، اطمینان حاصل کنید که تمام شیرهای تخلیه چربی از هرگونه کثیفی یا گریس سخت شده پاک شده باشند.

        روان کننده اشتباه

        انواع مختلف گریس به دلیل ترکیبات شیمیایی با یکدیگر ناسازگار هستند. برای جلوگیری از هرگونه مشکل ناسازگاری گریس، فقط از نوع روان کننده توصیه شده توسط سازنده استفاده کنید.

        اضافه بار شفت

        بارگذاری بیش از حد از طریق شفت موتور ممکن است به شدت به خرابی موتور کمک کند. قرقره‌های تسمه ای اغلب بارهای زیادی را مستقیماً روی یاتاقان شفت وارد می‌کنند. یکی از راه‌های نظارت بر اضافه بار شفت، این است که ردیابی کنید که تسمه‌های شما چند وقت یک‌بار به پایین می‌روند، اگر بیش از حد معقول اتفاق می‌افتد، اضافه بار شفت احتمالاً علت آن است.

        لرزش

        ارتعاش بیش از حد موتور می‌تواند عاملی در خرابی بسیاری از اجزای مختلف موتور باشد. مطمئن شوید که پیچ و مهره های نصب موتور مطمئن هستند، زیرا لرزش ممکن است باعث شل شدن آنها در حین کار شود.

        گرمای بیش از حد

        قبل از انتخاب موتور، مطمئن شوید که برای مقابله با گرمایی که ممکن است در معرض آن قرار گیرد، طراحی شده باشد. بلبرینگ‌ها دارای فاصله‌های مختلفی هستند تا امکان انبساط حرارتی در حین کار را فراهم کنند.

    خراب شدن سیم پیچ استاتور

    16 درصد از خرابی‌های موتور برق ناشی از خرابی سیم پیچ‌های استاتور هستند. خرابی سیم پیچ ممکن است به چند دلیل رخ دهد از جمله:

 اضافه بار

        سیم پیچ‌های موتور به دلیل بارگذاری بیش از اندازه در موتور می‌توانند سبب گرمای بیش از حد در دستگاه و خرابی آن شوند.

  گرمای بیش از حد

        گرمای بیش از اندازه می‌تواند سبب کاهش طول عمر دستگاه گردد. حتما به سیستم خنک کننده دستگاه توجه کنید.

    شرایط خارجی

    شرایط خارجی به شدت در 16 درصد از خرابی های موتور برق نقش دارند. شرایط خارجی که می‌تواند موتور برق شما را خراب کنند، عبارتند از:

        دمای محیط

        قبل از خرید موتور، مطمئن شوید که برای شرایط محیطی که در آن کار می‌کند، رتبه بندی صحیحی دارد. درجه بندی اغلب برای دمای بالای محیط ضروری است، در حالی که دمای بسیار پایین محیط ممکن است به مواد عایق تخصصی نیاز داشته باشد.

        رطوبت

        رطوبت بالا می‌تواند باعث آسیب و خوردگی دستگاه گردد. برای جلوگیری از این اتفاق باید سوراخ‌های تخلیه باز شده و محافظت بیشتری از دستگاه صورت گیرد.

        آلودگی

        هر گونه ذرات خارجی که به داخل محفظه موتور راه پیدا کنند، می‌توانند صدمات جبران ناپذیری به خصوص به یاتاقان‌ها و سیم پیچ‌های موتور وارد کنند.

        برای حفظ طول عمر موتور برق، هر کاری که ممکن است انجام دهید تا ذرات آلودگی را از دستگاه دور نگه دارید.

    خرابی روتور

    5 درصد از خرابی موتور برق به دلیل خراب شدن روتور بوده که این اتفاق می‌تواند ناشی از موارد زیر باشد:

        فرکانس شروع

        گرمایش، سرمایش، شتاب و کاهش سرعت می‌تواند باعث استرس حرارتی و شکستگی اینرسی شود. زمان راه اندازی تابعی از گشتاور بار، اینرسی و گشتاور موتور است. از آنجایی که جریان راه اندازی همیشه بسیار بیشتر از جریان نامی است، یک دوره راه اندازی بیش از حد طولانی باعث افزایش مضر دما در موتور می‌شود.

        اضافه بارها

        در شرایطی که روتور قفل شده یا از کار افتاده است، روتور ممکن است افزایش ناگهانی و بیش از حد دما را تجربه کند که می‌تواند باعث از کار افتادن قفس روتور گردد. افزایش ناگهانی دما اغلب در هنگام راه اندازی رخ می‌دهد. موتورها ممکن است در طول عملیات عادی به دلیل عیوب مکانیکی از جمله یاتاقان‌های گیر کرده، بارگذاری سنگین یا اجسام خارجی احتمالی که در موتور گیر کرده باشند، از کار بیفتند.

    خرابی کوپلینگ شفت

    مشکلات کوپلینگ شفت تنها 2 درصد از خرابی موتور برق را شامل می‌شوند. ناهماهنگی و نصب نامناسب از مواردی می‌باشند که سبب خرابی شفت در موتور می‌گردند:

        ناهماهنگی

        کوپلینگی که به خوبی تراز شده است، دچار تنش‌های بار غیرعادی می‌شود که می‌تواند منجر به خرابی موتور شود. اطمینان حاصل کنید که کوپلینگ به موازات شفت‌ها قرار دارد.

        نصب بد

        بزرگترین علت خرابی کوپلینگ به دلیل نصب نادرست است. اطمینان حاصل کنید که در مورد موتور برق خاص خود تحقیق کرده و از تکنیک‌های اتصال مناسب استفاده کنید. با خرید از فروشگاه دشت نور می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که به راحتی قادر به بهره‌مندی از مشاوره رایگان با متخصصان فنی ما خواهید بود.

در ادامه به بررسی برخی دیگر از موارد مهم برای عیب یابی این دستگاه‌ها می‌پردازیم:

خروج از نسخه موبایل