عمومی

نرخ تورم دی ماه در استان گیلان ۴۴.۷ درصد اعلام شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

نرخ تورم دی ماه در استان گیلان ۴۴.۷ درصد اعلام شد - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، وحید طیفوری با اشاره به انتشار شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها، نرخ تورم کشور و استان دی ماه ۱۴۰۲ کشور و گیلان، اظهار کرد: بر اساس آمارها نرخ تورم دی ماه در استان گیلان ۴۴.۷ درصد بوده که نسبت به مقدار مشابه در کشور حدود ۱/۱ درصد بیشتر است.

وی با بیان اینکه این نرخ در کشور ۴۳.۶ درصدی اعلام شده است، گفت: استان گیلان در این ماه، در بین ۳۱ استان، در جایگاه سیزدهم نرخ تورم کشور است.

طیفوری تصریح کرد: استان‌های تهران با نرخ ۳۸.۶ درصد دارای پایین‌ترین نرخ تورم و استان یزد با نرخ تورم ۵۴.۷ درصد دارای بالاترین نرخ تورم در کشور است.

معاون آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان ادامه داد: به این ترتیب حدود ۱۶/۱ درصد بین نرخ تورم استان دارای بالاترین نرخ تورم و پایین‌ترین نرخ تورم تفاوت وجود دارد.

طیفوری اضافه کرد: بالاترین نرخ تورم استان در گروه گوشت قرمز و ماکیان، ماهی ها و صدف داران، هتل و رستوران، خرید وسایل نقلیه» و خدمات نگهداری و تعمیر واحد مسکونی بوده است.

وی تصریح کرد: میزان تغییرات ماهانه شاخص قیمت در دی ماه سال جاری نسبت ماه گذشته، در کشور ۲/۶ درصد و استان برابر ۲ درصد است که در گروه‌های ارتباطات، خرید وسایل نقلیه، «میوه و خشکبار و اجاره دارای بالاترین مقدار بوده است.

دکمه بازگشت به بالا