بهترین نژاد درخت سنجد

آشنایی با بهترین نهال سنجد

یکی از انواع بهترین خشکبار ها با کاشت نهال سنجد حاصل شده که به دلیل خاصیت‌های زیاد همیشه مورد توجه وارد کنندگان خارجی یا شرکت‌های داروسازی یا آرایشی و بهداشتی بوده است. می‌دانیم که ایجاد باغی پر محصول و اقتصادی، در وهله اول نیازمند این است که شما بهترین نهال سنجد را با توجه به شرایط خاک و آب و هوایی که در آن قرار دارید، انتخاب کنید.

سنجدها بر خلاف ظاهر ساده و کوچکی که دارند، بسیار مفید هستند و همین موضوع باعث می‌شود که شما با کاشتن آن به سود خوبی دست یابید. اگر درصدد این هستید که باغی از سنجد برای خود دست و پا کنید و نیاز به خرید بهترین درخت سنجد، برای سود هرچه بیشتر دارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

معرفی بهترین نهال سنجد

سنجدها نیز مانند سایر میوه‌ها، انواع و اقسامی دارند و به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. این تقسیم بندی بر اساس شکل درختچه‌ها یا مکانی که در آن قدرت رشد دارند، همچنین شکل ظاهری، رنگ و طعم انواع این میوه انجام می‌شود. بهترین درخت های سنجد ایران، در استان‌های کردستان، کرمان، یزد و غیره کاشته شده و به سایر مناطق ایران و جهان صادر می‌شوند.

در ادامه این مطلب تصمیم داریم که پس از ارائه اطلاعاتی کلی درمورد خرید نهال عناب، شما را با چند مورد از بهترین نهال سنجد، آشنا کنیم که در هنگام خرید نهال با اطلاعاتی بیشتر و خاطری آسوده‌تر بتوانید به انتخاب یکی از آن‌ها بپردازید.

ویژگی‌های کلی نهال های سنجد

نهال های سنجد به صورت درختچه‌های کوچک همیشه سبز تهیه شده و به فروش می‌رسند. این موضوع به این معناست که شما باید از خریدن درختچه‌هایی که خشک شده هستند و به عنوان نهال سالم فروخته می‌شوند، خودداری کنید. این مقاومت به سرما و زمستان به این مفهوم نیست که درخت سنجد طاقت گرمای شدید را نیز داشته باشد و ممکن است در اثر تابش گرمای شدید و مستقیم آسیب ببیند. ساقه‌های درخت سنجد معمولا توسط خارهای ریز پوشیده شده و برگ‌هایی با پرزهای کوچک نقره‌ای از آن آویزان شده‌اند. اما در ادامه این مقاله برای آشنایی با بهترین نهال های سنجد و قیمت نهال میوه، همراه ما باشید.

بهترین نهال های سنجد کدامند؟

رقم سنجد قزل؛ بهترین نهال سنجد با محصولات درجه یک:

خاستگاه سنجد قزل (سنجد قرمز)، آذربایجان شرقی است. این نوع برای نخستین بار در قاضی جهان (منطقه‌ای از توابع آذرشهر) ، کاشته شد. میوه این درخت سنجد بسیار درشت، شیرین و خوش طعم است و رنگ نارنجی تیره متمایل به قهوه‌ای دارد. کیفیت بالای این سنجد باعث شده است که به عنوان نمونه‌ای از بهترین سنجد، عضوی ثابت در انواع صادراتی آن باشد. مقاومت بالای این درخت به کم آبی و خشکی، شوری و حتی آهک، این نوع را از انواع دیگر آن متمایز کرده است و افراد بسیاری طرفدار کاشت این نوع نهال هستند.

رقم حاج رحیمی؛ بهترین نهال سنجد با سازگاری و باردهی بالا:

نهال سنجد حاج رحیمی نیز یکی دیگر از انواع نهال های سنجد است که به دلیل سازگاری بسیار بالایی که دارد، در اغلب مناطق کشور قابل کاشت و بهره برداری است. این نوع، ظاهری قهوه ای رنگ و درشت دارد که این ویژگی در ترکیب با مزه بی نظیر آن، یکی از انواع سنجدهای صادراتی محسوب می‌شود. این نوع یکی از بهترین درختان سنجد که در دسته ارقام خوشه ای قرار گرفته و به همین سبب سودآوری خوبی را به همراه خواهد داشت.

رقم خرمایی؛ پرورش بهترین نهال سنجد از نوع زودبازده:

نهال سنجد خرمایی نیز نهالی است از دسته بهترین درخت سنجد که معمولا در آب و هوای معتدل روییده و به عمل می‌آید. به طور معمول برای بنا کردن باغ سنجد، از نوع زودبازده آن استفاده می‌کنند که در مدتی بسیار کوتاه به سود می‌رسد. دلیل نامگذاری سنجد خرمایی، این است که آنها در ظاهر شبیه به خرماهای خشک به نظر می‌رسند و رنگی قهوه‌ای نزدیک به زرد دارند. رقم خرمایی به عنوان یکی از انواع بهترین نهال سنجد، به شکل گیاهی همیشه سبز رشد کرده و پس از بلوغ به قامتی حدود ۵ تا ۷ متر خواهد رسید.

رقم خوشه ای؛ بهترین درخت سنجد با باردهی حداکثری:

سنجد خوشه‌ای روی شاخه درخت به شکل خوشه رشد می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود که مقدار بار میوه این نوع درخت‌ها نسبت به هم خانواده‌های دیگر آن‌ها بیشتر باشد و به عنوان بهترین نهال سنجد، در سوددهی شناخته شوند. افرادی که برای ساختن باغ سنجد اقدام می‌کنند، معمولا ترجیح می‌دهند که از نوع سنجدهای خوشه‌ای اصلاح نژاد شده استفاده نمایند. این نوع سنجد به دلیل سود اقتصادی و پر محصول بودن حتی در سال اول کاشت، نظر بسیاری از باغبانان و تولید کنندگان را به خود جلب می کند.

رقم نقلی؛ بهترین نهال سنجد برای پرورش در خاک های فقیر:

نهال سنجد نقلی نام خود را از ظاهر خود گرفته است؛ چرا که همانند سایر سنجدها حالت کشیده و خرما گونه‌ای ندارد و گرد و شبیه به عناب است. این نوع درخت در رده درخت‌های زودبازده قرار می‌گیرد که در همان سال اول کاشت یا نهایتا سال دوم، به بار می‌نشیند. البته طبیعتا برای به سود رسیدن باغ سنجدی شامل نهال‌های زودبازده نیز باید تا چندین سال صبر کرد.

سنجد نقلی به دلیل تحمل بالایی که نسبت به خاک نامناسب و غیر غنی، آب و هوای نامناسب و همچنین کم آبی دارد، به عنوان بهترین سنجد، مورد توجه بسیاری از افرادی قرار می‌گیرد که تمایل به کاشت نهال در مناطقی با آب و هوای نامناسب یا خاک نسبتا فقیر دارند. شیرینی محصول و عملکرد بالای این گونه از بهترین نهال سنجد، سبب شده است که به یکی از انواعی تبدیل شود که افراد در هنگام خرید نهال به آن توجه خاصی دارند.

رقم کلاغی؛ تولید بهترین سنجد ها:

سنجد کلاغی نوعی است با رنگی نسبتا روشن که خال‌هایی سفید رنگ روی پوست آن قابل مشاهده است. این نوع، سایزی متوسط دارد و از لحاظ ظاهر و طعم گس آن، به سنجد نوع دروار شباهت دارد. نامگذاری جالب این نوع به این دلیل است که برخی از این درختان به صورت وحشی و خودرو رشد می‌کنند. در مکان‌هایی غیر از باغ سنجد نیز ممکن است شاهد رشد آن‌ها باشیم. سنجد کلاغی نیز یکی از انواع با کیفیت موجود در بازار محسوب می‌شود که شما می‌توانید برای احداث باغی با بهترین نهال سنجد، روی آن حساب کنید.

چه زمینی برای کشت بهترین سنجد مناسب است؟

همان طور که در مشخصات هر یک از انواع سنجد ذکر کردیم، بسیاری از گونه‌های درخت این میوه با انواع شرایط آب و هوایی و همچنین خاک‌های متنوع، سازگار هستند و می‌توانند در شرایط سخت نیز رشد کنند و به بازدهی مناسبی نیز برسند. اما باید توجه داشته باشید که زمین‌هایی با خاک‌های سنگین که مقدار خاک رس آن‌ها بالا باشد و شیب زیادی داشته باشند، معمولا برای پرورش بهترین درخت سنجد، مناسب نیستند.

نکات مهم برای کاشت و پرورش بهترین نهال سنجد

به یاد داشته باشید که در زمان کاشت این محصول، به فواصل میان درختچه‌ها دقت کنید و پس از آن به آبیاری، آفت کشی و کوددهی منظم این نهال‌ها تا تبدیل شدن آن‌ها به درخت‌هایی محکم و استوار ادامه دهید.

ویژگی های و نیازهای قبل از خرید نهال سنجد

یکی از انواع نهال هایی که آن را به عنوان نهال مقرون به صرفه و اقتصادی می شناسند خرید نهال سنجد؛ می باشد. این نهال را شما در هر منطقه ای که مایل باشید می توانید بکارید، البته در آن دسته از خاک هایی که سنگین و رسی هستند نمی توانید این سنجد؛ را بکارید. شما برای کاشت و پرورش دادن این نهال می توانید با کارشناسانی که در این زمینه تخصص بیشتری دارند مشورت کنید تا آنها به خوبی شما را راهنمایی کنند. شما زمان خرید نهال باید به سالم بودن آن نهایت دقت و توجه را داشته باشید تا از آن رشد مناسبی دریافت کنید.

قیمت نهال و به صرفه بودن آن یکی از مهمترین ویژگی های آن می باشد که بسیاری از افراد را به خرید نهال ترغیب نموده است. آریا نهال بهترین قیمت را برای خرید به شما ارائه می دهد تا بتوانید با کیفیت ترین و بهترین نمونه های آن را خریداری کرده و بکارید. شما زمان کاشت نها باید به خوبی به ویژگی های نهال و نیازهای آن دقت داشته باشید تا آن را در بهترین شرایط و بدون هیچ مشکلی بکارید. برخی از مهمترین و اصلی ترین  ویژگی هایی که نهال سنجد؛ دارد و شما زمان کاشت نهال باید با آنها آشنایی داشته باشید را در ادامه معرفی می کنیم تا اطلاعات تان در این زمینه افزایش پیدا کند.

درخت سنجد ؛انواع متنوعی دارد که هر یک از آنها ویژگی های مختلفی دارند. اما باید بدانید به طور کلی هر یک از آنها نیازهای مشخص شده ای برای رشد دارند که شما به عنوان فردی که می خواهید آنها را بکارید باید به خوبی با نیازها و ویژگی های آنها آشنایی داشته باشید. تنها در این صورت است که محصول مناسبی را از آن دریافت خواهید کرد و سود خوبی هم به دست خواهید آورد. برخی از مهمترین ویژگی ها و نیازهایی که این نهال دراد و شما زمان کاشت و پرورش آن باید به خوبی آنها را در نظر بگیرید عبارت است از :

مراحل پرورش نهال سنجد

شما بعد از کاشت نهال سنجد باید به خوبی آبیاری آن را در نظر داشته باشید که به صورت منظم آن را انجام دهید. در واقع شما باید بدانید از همان سال اول بهتر است سیستم آبیاری این نهال را تنظیم کنید تا رشد مناسبی از آن دریافت نمایید. اگر شما هفته ای یکبار و یا در تابستان هفته ای دوبار به این نهال آب بدهید به خوبی رشد می کند و بافت های آن قوی تر می شود. آن دسته از نهال هایی که بالغ می شوند می توانند بعد از مدتی خشکی نهال را تحمل کنند، ولی با این وجود شما باید به خوبی این مورد را در نظر داشته باشید که گیاه به آب نیاز دارد.

یکی از مهمترین نکاتی که زمان آبیاری این نهال های سنجد؛ باید به آن دقت داشته باشید این است که بیش از اندازه به آن آب ندهید. در صورتی که نهال آب زیادی بخورد بدون شک بافت خود را از دست می دهد و برگی هایش هم زرد می شود. بنابراین باید به این نهال تنها هفته ای یکبار آن هم به صورت کرت بندی آب بدهید. دقت داشته باشید روش غرقابی را برای این نهال انتخاب نکنید. روش غرقابی برای نهال ضرر دارد و آن را نباید انتخاب کنید.

ویژگی های مربوط به دمای مناسب برای رشد و کاشت سنجد

یکی از مهمترین ویژگی هایی که نهال سنجد؛ دارد و شما باید به آن دقت داشته باشید این است که این نهال می تواند تا 34 درجه سانتیگراد را به خوبی تحمل کند. اگر زمستان های بسیار سردی را این نهال بخواهد تجربه کند و بادهای سردی به شاخه های آن بزند. باید بدانید که بدون شک نمی توانید مقاومت زیادی از خود نشان دهد.

این نهال با آب و هوای گرم تابستان ها هیچ مشکلی ندارد و به همین دلیل شما می توانید آن را در بسیاری از مناطق ایران بکارید. تنها موردی که بیان نمودیم و باید زمان کاشت درخت سنجد، به آن دقت داشته باشید این است که در آب و هوای سرد زمستانی آن را نکارید. در این صورت نهال بافت خود را از دست می دهد و کیفیت مناسبی هم نخواهد داشت.

ویژگی های مربوط به نور مناسب برای رشد نهال سنجد

از دیگر ویژگی ها و نیازهایی که نهال سنجد؛ دارد و شما باید به آن دقت داشته باشید، ویژگی های نور مورد نیاز آن می باشد. شما باید نهال را در منطقه ای بکارید که نور زیادی دریافت کند، در این صورت رشد بهترین نیز خواهد داشت. این نهال به طور میانگین به 6 الی 8 ساعت نور نیاز دارد که باید آن را دریافت نماید. کمبود نور و سایه بودن نهال یکی از مهمترین نکاتی است که موجب می شود نهال گلدهی مناسبی نداشته باشد. علاوه بر این باید بدانید در صورت سایه بودن نهال میوه های با کیفیتی هم نیز نمی دهد و رشد مناسبی ندارد.

جمع بندی و نتیجه گیری در مورد بهترین نهال سنجد

در این متن سعی کردیم به معرفی انواع درخت سنجد و نکات کاشت نهال‌ها بپردازیم که شما با توجه به آن‌ها بتوانید بهترین نوع سنجد را متناسب با نیاز خود تهیه کرد و هرچه سریع‌تر باغ خود را با بهترین سنجد آذین ببخشید. بهتر است قبل از این که برای کاشت و خرید بهترین درخت سنجد، اقدام کنید، با توجه به آب و هوای منطقه‌ای که باغ مورد نظرتان در آن قرار دارد، نوع سازگارتری از این نهال را انتخاب کنید. از طریق خطوط تماس موجود در لینک تماس با ما برای خرید بهترین نهال سنجد، با ما در ارتباط باشید.

خروج از نسخه موبایل