اقتصادی

سکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ارزان شد

سکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ارزان شد

آفتاب‌‌نیوز :

نادر بذرافشان در گفتگو با خبرنگاران، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: کاهش نرخ ارز در بازار امروز (شنبه) سبب شد، بهای سکه و طلا در بازار داخل نیز کاهش پیدا کند؛ این در حالیست که قیمت جهانی طلا تغییر چندانی نسبت به آخرین نرخ هفته گذشته (جمعه) که ٢٠۴١ دلار بود، دو دلار کاهش داشته و به ٢٠٣٩ دلار رسیده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به تاثیر کاهش نرخ ارز بر کاهش قیمت سکه و طلا، در رابطه با میزان کاهش قیمت‌ها نسبت به آخرین قیمت‌ها در هفته گذشته و قیمت‌های امروز (شنبه) گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با یک میلیون و ٣٠٠ هزار تومان کاهش به ٣٢ میلیون تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با یک میلیون و ٢٠٠ هزار تومان کاهش به ٣٠ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان رسید. نیم سکه در بازار امروز ١٨ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان قیمت دارد که نشان از کاهش ۴٠٠ هزار تومانی این قطعات سکه دارد، ربع سکه نیز ١١ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان قیمت دارد که ۴۵٠ هزار تومان ارزان‌تر شده است. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز امروز با کاهش ٢٠٠ هزار تومانی شش میلیون تومان قیمت دارد.

وی افزود: هر گرم طلای ١٨ عیار در بازار امروز دو میلیون و ٨٣٠ هزار تومان به ازای هر گرم معامله می‌شود که ۶۴ هزار تومان کمتر از قیمت آن در آخرین معاملات هفته گذشته است. حباب سکه، اما تغییر چندانی نداشته در حال حاضر در محدوده پنج میلیون و ۵٠ هزار تومان قرار دارد.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا