فرهنگ و هنر

قولی به سرمایه‌گذاران گردشگری در مناطق آزاد

قولی به سرمایه‌گذاران گردشگری در مناطق آزاد

مدیرکل گردشگری و صنایع دستی شورایعالی مناطق آزاد به سرمایه‌گذاران بویژه در حوزه گردشگری، قول داد: هیچ پرونده سرمایه‌گذاری بلاتکلیف نمی‌ماند و در کمتر از دو هفته تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش ایواره، محمد فرزاد میرزایی قلعه ـ مدیر کل گردشگری و صنایع دستی شورایعالی مناطق آزاد ـ در جمع کنشگران اقتصادی و برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی، ظرفیت‌های قانونی و جغرافیایی مناطق آزاد را “بی‌بدیل” توصیف کرد و این مناطق را «بهشت سرمایه‌گذاران خرد و کلان ملی و بین‌المللی» معرفی کرد.

او با اشاره به پراکنش جغرافیایی ۴۸ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی کشور، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های مرزی بودن، بی‌نیازی به روادید، تسهیل در امر مجوزات قانونی کسب‌وکار، وجود بالغ بر ۸۵۰ بستۀ آماده سرمایه‌گذاری و البته شکل‌گیری زنجیره ارزش محصول متناسب با کار ویژه هر منطقه، عملا این مناطق به بهشت سرمایه‌گذارانی تبدیل شده است که قصد تولید و فراوری کالاهایی را دارند که در مناطق آزاد، زنجیره آن تشکیل شده است.

مدیر کل گردشگری و صنایع دستی شورایعالی مناطق آزاد با اشاره به موقعیت ترانزیتی و البته تسهیل فرایندهای گمرکی در این مناطق آزاد، اظهار کرد: ظرفیت‌های هتلی مناطق آزاد و البته شبکه گردشگری موجود در این مناطق می‌تواند هم ‌بستر سرمایه‌گذاری باشد و هم پازل سرمایه‌گذاری صاحبان ریسک را تکمیل کند.

میرزایی ادامه داد: در دولت سیزدهم این مسئولان و مدیران حوزه‌های مختلف مناطق آزاد هستند که دست سرمایه‌گذاران را به گرمی می‌فشارند و با تمام همت سازمانی و قانونی در تلاش هستند نهضت جذب سرمایه را تکمیل کنند؛ چراکه تشکیل ستاد جهش تولید و سرمایه ذیل دفتر دبیر شورایعالی مناطق آزاد اشاره به تلاش وافر برای جلوگیری از خروج سرمایه از کشور دارد.

او در ادامه به تشریح شعار مناطق آزاد با عنوان «بهشت سرمایه‌گذاران» و البته «مناطق آزاد تیم ملی اقتصاد بین‌الملل کشور» پرداخت و افزود: در این دوره تلاش شده با رونق تشکیل تعاونی‌ها زمینه همگرایی سرمایه‌های خرد جامعه محلی فراهم شود و البته دبیرخانه شورایعالی و به تبع سازمان‌های مناطق آزاد با حضور در نمایشگاه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی به رویکرد مناطق آزاد جهانی ـ مردمی جامه عمل بپوشاند.

میرزایی این قول را داد «در این دوره از حکمرانی مناطق آزاد هیچ پرونده سرمایه‌گذاری بخصوص در امر گردشگری بلاتکلیف نمی‌ماند و در کمتر از دو هفته با کمک ستاد جهش تولید و سرمایه‌گذاری همه پرونده‌ها و درخواست‌ها تعیین تکلیف خواهد شد.»

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا