اقتصادی

مسیر اعتباری شرکت سنگ آهن مرکزی برای تکمیل زنجیره ارزش فولاد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

مسیر اعتباری شرکت سنگ آهن مرکزی برای تکمیل زنجیره ارزش فولاد - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت، مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با بیان این مطلب گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران یکی از قدیمی ترین شرکت‌های معدنی در بلوک مرکزی ایران است که با حرکت به سمت تولید و فرآوری توانسته ارزش افزوده خوبی برای کشور به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه معادنی مانند چغارت، سه چاهون، D۱۹، آنومالی شمالی، معدن ناریگان ۸، میشدوان، ساغند و … معادن فعال شرکت هستند افزود: اتمام عملیات باطله برداری و استخراج سنگ آهن از معدن D۱۹، استخراج سنگ آهن از معادن آنومالی شمالی و میشدوان و آغاز عملیات باطله برداری و استخراج سنگ آهن از معدن آنومالی ۸ ناریگان و ساغند از جمله طرح‌های توسعه‌ای معدنی است که هم اکنون در حال اجرا است.

حمیدیان با اشاره به اینکه تزریق سرمایه اساس بهره مندی از معادن جدید تملک شده است تصریح کرد: عملیات اجرایی معدن D۱۹ در عمق ۱۳۰ متری و معدن D۸ در عمق ۴۰۰ متری انجام می‌شود و امیدواریم با اجرای این عملیات، رخدادی مهم در معدنکاری زیرزمینی کشور صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران اضافه کرد: در حوزه ظرفیت‌های صنعتی نیز برای تکمیل زنجیره فعالیت‌های فولادی، مجوز ساخت کارخانه کنستانتره و آهن اسفنجی شرکت اخذ شد و هم اکنون عملیات ساخت این کارخانه‌ها آغاز شده است.

وی با بیان اینکه زنجیره ارزش فولاد یکی از پرسودترین فرصت‌های سرمایه گذاری در کشور است اظهار کرد: برای تکمیل زنجیره ارزش فولاد، تمام ظرفیت‌های شرکت را فعال کرده ایم.

حمیدیان به ساخت کارخانه تولید بیلت آلیاژی به ظرفیت ۱۵۰ هزار تن و نورد مقاطع فولاد آلیاژی به ظرفیت ۱۵۰ هزار تن هم اشاره‌ای کرد و گفت: تکمیل کارخانه گندله سازی و اصلاح فرایند و افزایش ظرفیت تولید کارخانه کنسانتره نیز طرح‌های تکمیلی در حوزه صنعت است.

وی تکمیل پست برق نخلستان و آفتاب و ایجاد دو نیروگاه ۲۵ مگاواتی خودتامین را از طرح‌های توسعه‌ای زیرساختی خواند و اظهار کرد: به زودی با بهره برداری از دو نیروگاه ۲۵ مگاواتی، شرکت سنگ آهن از برق سراسری بی نیاز می‌شود.

حمیدیان در ادامه افزود: اگرچه آهنگ تأمین سرمایه در کشور به دلیل مشکلات موجود کند شده است اما تمام قد در تلاش هستیم تا ظرفیت‌های مالی جدید را وارد شرکت کنیم.

وی اشاره‌ای هم به تصمیمات لازم برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای کرد و گفت: حمایت سهامداران در تأمین مالی طرح‌های توسعه و اقداماتی مانند تأمین وثایق و ضمانت نامه‌های مورد نیاز، بورسی کردن شرکت و تعیین تکلیف موضوعات حقوقی مانند تعیین تکلیف ۹ درصد سهام از جمله راهکارهایی است که به پیشبرد برنامه‌ها کمک می‌کند.

حمیدیان به تلاش برای همکاری با صندوق توسعه ملی هم اشاره کرد و گفت: مذاکره برای بازگردانی آنومالی‌های جدا شده و تصمیم گیری برای ورود سرمایه گذاران جدید هم از دیگر راهکارها برای اجرایی شدن بهتر برنامه‌های توسعه‌ای شرکت سنگ آهن مرکزی ایران است.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا