عمومیمدیریت کسب و کار

مسجد غدیر باباعلی مشهد

مساجد غدیر باباعلی، از مساجد خوب و بزرگ مشهد هستند که تاکنون در 5 منطقه مشهد به همت موسسه غدیر باباعلی متعلق به خانواده محترم درویشی ساخته و راه اندازی گردیده اند. این مساجد علاوه بر داشتن موقعیت مکانی مناسب، دارای فضای وسیع و امکانات مناسبی برای برگزاری انواع مراسمات مذهبی و فرهنگی و همچنین مراسم ختم و ترحیم را دارند. مساجد غدیر باباعلی بصورت هیات امنایی اداره می شوند.

مسجد غدیر باباعلی مشهد

مسجد غدیر باباعلی معلم

اولین مسجد غدیر باباعلی در خیابان معلم در سال 1381 ساخته شده است، این مسجد دارای ظرفیتی حدود 600 تا 800 نفر می باشد و بین معلم 33 و 35 واقع شده است. بنای این مسجد در دو طبقه طراحی و ساخت شده است که آقایان در طبقه همکف و بانوان در طبقه تحتانی حضور پیدا می نمایند.

مسجد غدیر باباعلی کامیاب

مسجد غدیر باباعلی کامیاب شماره 2 در خیابان شهید کامیاب بین کامیاب 11 و 13 واقع شده است. این مسجد در حدود 500 نفر در قسمت آقایان ظرفیت دارد که در دو طبقه بنا شده است، آقایان در قسمت همکف و بانوان در طبقه اول حضور دارند.

مسجد غدیر باباعلی ارشاد

مسجد غدیر باباعلی ارشاد شماره 3 در بلوار ارشاد، ارشاد 1 واقع شده است، این مسجد بزرگترین مسجد غدیر باباعلی است که در حدود 1500 نفر ظرفیت دارد و در سال 1394 ساخته شده است، این مسجد بصورت همکف ساخته شده است و دارای فضای پارک خودرو و محوطه بزرگی می باشد.

مسجد غدیر باباعلی فلاحی

مسجد غدیر باباعلی شماره 4 در بلوار شهید فلاحی، نبش فلاحی 4 واقع شده است ، این مسجد نیز در حاشیه خیابان واقع شده است و حدود 700 نفر ظرفیت دارد. این مسجد نیز در دو طبقه ساخته شده است و دارای فضا و محوطه بزرگی می باشد.

مسجد غدیر باباعلی اندیشه

مسجد غدیر باباعلی شماره 5 در بلوار اندیشه، اندیشه شرقی6، شهید محمدی 10 واقع شده است. این مسجد در سال 1393 ساخته شده است و دارای کتابخانه نیز می باشد.

نکاتی در مورد رزرو مسجد

هنگامی که می خواهید یک مسجد را برای مراسم ختم و ترحیم رزرو کنید بهتر است به این چند نکته توجه کنید:

✔️ فضای کافی با توجه به تعداد میهمان ها: مسجدی را که میخواهید برای مراسم ختم، رزرو کنید، باید فضای کافی برای حضور میهمان های شما داشته باشد بطوریکه بتوانند راحت نشسته و برای افراد کم توان نیز به تعداد کافی صندلی داشته باشد.

✔️ امکانات صوتی مناسب: سیستم صوتی خوب و مناسب برای پخش قرائت قرآن، دعا و سخنرانی‌های مرتبط با مراسم ختم ضروری است.

✔️ فضای مناسب برای نصب بنر و قرار دادن تاج گل: مسجد باید دارای فضایی مناسب برای قرار دادن تاج گل های میهمان ها و همچنین نصب بنرهای عرض تسلیت داشته باشد.

✔️ تهویه و نورپردازی مناسب: تهویه مطبوع سرد و گرم و نورپردازی مناسب برای ایجاد فضایی آرام و محترم برای برگزاری مراسم ختم مهم است.

✔️ امکانات رفاهی و جای پارک مناسب: امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی تمیز و جا کفشی مناسب و همچنین وجود جای پارک خودرو از مواردی است که باید در نظر گرفته شود.

✔️ فضای مناسب برای پذیرایی: در بسیاری از مراسم‌های ختم، پذیرایی ساده‌ای مانند چای، حلوا و خرما ارائه می‌شود و در هنگام خروج نیز پک پذیرایی ترحیم به میهمان ها تقدیم می گردد.

این ویژگی‌ها به این دلیل مهم هستند که مراسم ختم فرصتی برای یادآوری و ادای احترام به درگذشتگان و همچنین حمایت روحی از خانواده‌های آن‌ها است.

آداب برگزاری مراسم ختم و ترحیم در مسجد

معمولا مسجد را در روزهای اول، سوم، هفتم و گاهی چهلم و سالگرد برای عزیزان از دست رفته رزرو می کنند تا ذکر مصیبت کرده و از غم داغ دیدگان کاسته شود. سعی کنید بعد از مراسم تدفین، مکان مجلس ترحیم را به دوستان و آشنایان اعلام کنید و با چاپ اعلامیه و نصب در محل زندگی فقید از دست رفته به سایر افراد اطلاع رسانی کنید.

برای برگزاری مراسم در مسجد بهتر است یک میز ترحیم در مکان ورودی آماده کنیم و بر روی آن عکس عزیز از دست رفته، شمع، گلاب پاش و قرآن قرار دهیم. برای پذیرایی در مسجد می توان از سینی های شیرینی ترحیم، خرما و حلوا و در هنگام خروج میهمان ها از پک پذیرایی ترحیم که معمولا شامل میوه، آبمیوه و کیک است . بهتر است؛ استفاده نمود. معمولا برای خوش آمدگویی از میهمان ها، بستگان درجه یک جلوی درب مسجد می ایستند.

برای ذکر مصیبت بهتر است از مداحان مناسب مجالس ترحیم دعوت به عمل بیاید، این مداحان علاوه بر خواندن قرآن و دعا، ذکر مصیبت هم می کنند. در بین مراسم بهتر است به افرادی که تمایل به خواندن قرآن توزیع گردد تا ثواب قرائت آن به روح عزیز از دست رفته برسد.

چگونه می توان مسجد را برای برگزاری مراسم ختم رزرو نمود؟

برای رزرو مسجد در مشهد می توانید به دو روش اقدام نمایید:

روش اول مراجعه حضوری به مسجد و رزرو آن توسط هیات امناء و یا متولیان آن است.

روش دوم شما می توانید با یک تماس تلفنی با تشریفات ترحیم بهشت، مسجد را به سادگی و بدون هیچگونه هزینه اضافه رزرو کنید، در صورت تمایل با ما تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا