فرهنگ و هنرمدیریت کسب و کار

سلیقه موسیقی و شخصیت

در این مقاله در مورد موسیقی و نقش آن در ذائقه و ادراک انسان صحبت خواهیم کرد. موسیقی نقش مهمی در زندگی مردم در سراسر جهان ایفا می کند، بنابراین بسیاری از مردم تعجب می کنند که چه عواملی ممکن است بر ترجیحات موسیقی تأثیر بگذارد.

مردم به موسیقی گوش می دهند تا روحیه خود را تقویت کنند، به خود انگیزه دهند، کارها را انجام دهند یا حتی الهام بگیرند. این انتخاب تا چه اندازه تحت تأثیر ویژگی های شخصیتی است؟ به هر حال بیایید بر اساس فهرست مطالب زیر به این نوع سوال بپردازیم.
سلیقه موسیقی و شخصیت
ویژگی های شخصی مرتبط با سبک موسیقی

محققان دانشگاه هریوت وات مطالعه ای در مقیاس بزرگ انجام دادند و بیش از 36000 شرکت کننده از سراسر جهان را مورد بررسی قرار دادند. علاوه بر ارائه اطلاعات در مورد ابعاد شخصیتی خود، از شرکت کنندگان خواسته شد تا به 104 سبک مختلف موسیقی امتیاز دهند.

به گفته آدریان نورث، این واقعیت که مردم گاهی نسبت به سبک موسیقی مورد علاقه خود به صورت تدافعی عمل می کنند، نشانه ای از ارتباط موسیقی با نگرش ها و شخصیت افراد است.  نورث پیشنهاد می کند که مردم خود را از طریق موسیقی تعریف کنند و از آن به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده کنند. برای دانلود آهنگ خارجی کلیک نمایید.

به خاطر داشته باشید که این نتایج تنها در یک مطالعه منتشر شده است و توسط محققان و پروژه های تحقیقاتی مختلف تکرار و تایید نشده است.

سبک های موسیقی

در زیر برخی از ویژگی های شخصیتی مرتبط با سبک های موسیقی خاص آورده شده است.

موسیقی پاپ

دوستداران پاپ باز، صادق و سنتی هستند. اگرچه طرفداران موسیقی پاپ سخت کوش هستند و عزت نفس بالایی دارند، اما محققان معتقدند که خلاقیت کمتری دارند.

رپ، هیپ/هاپ هوجیم

علیرغم این کلیشه که طرفداران رپ پرخاشگرتر یا خشن تر هستند، محققان در واقع چنین رابطه ای را پیدا نکرده اند. طرفداران رپ از عزت نفس بالایی برخوردارند و معمولاً برون گرا هستند.

موسیقی کانتری

طرفداران موسیقی کانتری سخت کوش، متعارف و با دید باز هستند. اگرچه موسیقی کانتری اغلب مملو از غم و اندوه است، اما افرادی که جذب این ژانر می شوند از نظر احساسی پایدار هستند. آنها همچنین محافظه کارتر هستند و از نظر ویژگی باز بودن به تجربه رتبه پایین تری دارند.

موسیقی راک / هوی متال

علیرغم تصویر موسیقی راک و هوی متال، محققان دریافته اند که طرفداران این نوع موسیقی ملایم تر هستند. آنها تمایل به خلاقیت دارند، اما اغلب درونگرا هستند و عزت نفس پایینی دارند.

بازار مستقل

طرفداران ژانر مستقل معمولاً قناعت، باهوش و خلاق هستند. به گفته محققان، آنها همچنین سخت کوش و ملایم هستند. عزت نفس، اضطراب و عزت نفس پایین از ویژگی های رایج هستند.

موسیقی رقص

به گفته محققان، افرادی که موسیقی رقص را دوست دارند، پرحرف هستند. آنها تمایل دارند که باز بودن برای تجربه را بسیار بالا ارزیابی کنند، یکی از پنج ویژگی شخصیتی. دانلود آهنگ

موسیقی کلاسیک

دوستداران موسیقی کلاسیک معمولاً بسیار درونگرا هستند، اما با خود و دنیای اطرافشان راحت هستند. آنها خلاق هستند و عزت نفس خوبی دارند.

موسیقی جاز، بلوز و سول

افرادی که به موسیقی جاز، بلوز یا سول علاقه دارند، عزت نفس بالایی دارند و ذهنی باز دارند. آنها همچنین بسیار خلاق، باهوش و آزاده هستند.

اجرای موسیقی دارای سه بعد اصلی است

یکی از راه های بیان هویت، موسیقی است. علاوه بر این، موسیقی کارکردهای مهمی مانند بهبود کارایی و عملکرد، تحریک تخیل و کنجکاوی و تقویت حالات و احساسات خاص دارد.

ترجیحات فرد را می توان با توجه به نوع موسیقی که انتخاب می کند مشخص کرد.طبق مدل روانشناختی موسیقی دارای سه بعد برانگیختگی، پذیرش و عمق است.

گوش دادن به سبک هایی مانند پانک و هوی متال روحیه شما را بهبود می بخشد. توانایی به تجربه طیفی از عواطف مثبت و منفی اشاره دارد، نمونه هایی از آن شامل سبک های راک یا پاپ است و عمق راوی سطح پیچیدگی عاطفی و فکری است. به عنوان مثال، سبک کلاسیک یک سبک عمیق است.

دکمه بازگشت به بالا