اقتصادی

چقدر حقوق ورودی از واردات خودرو و موبایل اخذ شد؟ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، بررسی درآمدهای گمرک طی ۵ ماه نخست امسال نشان می‌دهد که از ابتدای فروردین ماه تا پایان مرداد ماه سال جاری، ۲۹۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۴۳۸ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین صرفاً در ماه مرداد ۲۲۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان حقوق ورودی از خودروهای وارداتی اخذ شده که نسبت به مرداد پارسال بیانگر رشد ۷۳۳ درصدی است.

چقدر حقوق ورودی از واردات خودرو و موبایل اخذ شد؟

حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار نیز از اول فروردین تا پایان مرداد ماه سال جاری ۲۶۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۱۳۳ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین صرفاً در ماه مرداد ۸۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان حقوق ورودی از تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار اخذ شده که بیانگر رشد ۲۴ درصدی نسبت به مرداد پارسال است.

گفتنی است، آخرین میزان حقوق ورودی وصولی کالاها در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۲ معادل ۲۱ هزار و ۴۳۴ میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد رشد را نشان می‌دهد. این در حالی است که میزان حقوق ورودی وصولی کالاها به علاوه خودرو، گوشی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار و ۲۲ ردیف درآمدی گمرک در این مدت، به ۲۹ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان می‌رسد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۴ درصد افزایش داشته است.

همچنین میزان مالیات بر ارزش افزوده وصولی گمرک در پنج ماهه اول امسال معادل ۳۵ هزار و ۴۹۴ میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بسیار بالای ۹۷ درصدی را تجربه کرده است.

در نهایت اینکه جمع کل وصولی و واریز به خزانه در پنج ماهه اول سال معادل ۶۴ هزار و ۷۴۵ میلیارد تومان است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸۶ درصد رشد داشته است.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا