اجتماعی

ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی/ شناسایی ۶۸ نقطه حادثه‌خیز ترافیکی در غرب تهران

ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی/ شناسایی ۶۸ نقطه حادثه‌خیز ترافیکی در غرب تهران

رئیس پلیس راهور فراجا بر ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی برای کاهش ترافیک تاکید کرد.

به گزارش ایواره، سردار سید تیمور حسینی در حاشیه بازدید از قرارگاه کاهش تصادفات رانندگی در فرماندهی انتظامی غرب استان تهران با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به غرب و شرق استان تهران گفت: یکی از موضوعات مهمی که مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفت بحث ایمنی ترددها و کاهش تصادفات رانندگی جاده ای و درون شهری بوده است که جای تشکر دارد. 

وی با بیان اینکه موضوع مرزبندی جغرافیایی غرب و شرق استان تهران از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: متاسفانه به دلیل برخی عقب افتادگی ها و مشکلات زیرساختی باید اقدامات ویژه تری را لحاظ کنیم و تلاش کنیم تا اقدامات با سرعت بیشتری طی شود.

رئیس پلیس راهنمایی  و رانندگی فراجا با بیان اینکه براساس آمار ثبت شده از سوی دوربین‌های تردد شمار روزانه ۸۰۰ هزار تردد در محدوده غرب استان انجام می‌شود، گفت: اگر بخواهیم این رقم را با احتساب راه‌های بدون دوربین در نظر بگیریم با عددی بالغ بر یک میلیون سفر در روز مواجه هستیم که این حجم از تردد بسیار زیاد و پر اهمیت است و باید به ایمنی آن توجه داشته باشیم. 

حسینی با بیان اینکه براساس آمارها میزان جمعیت در غرب استان تهران رشد ۶۰ درصدی داشته است، گفت: آیا با تناسب این رشد جمعیت مدیریت تقاضای سفرها به درستی مورد توجه قرار گرفته است، خب جواب این سوال خیر است. اما باید برای آن چه کار کرد؟ توجه به تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی یکی از زیرساخت‌های مهم برای کاهش ترددها محسوب می‌شود. اگرچه این آمارها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته روند نزولی داشته اما همچنان رضایت بخش نیست و تنها اگر سال بعد بتوانیم شاهد کاهش آمار تلفات باشیم مشخص می‌شود که آیا راه درست را رفته‌ایم یا خیر.

وی از شناسایی ۶۸ نقطه حادثه خیز در غرب استان تهران خبر داد و گفت: از این آمار ۳۲ نقطه ایمن‌سازی صورت گرفته و امیدوارم که تا پایان سال ۵۴ نقطه دیگر نیز در غرب استان تهران ایمن شود. طبق برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سه ماه نخست سال ۱۴۰۳ تمام نقاط حادثه خیز نیز ایمن خواهد شد.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا