علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

راهنمای خرید بهترین سرم پوست

بهترین سرم پوست و خواص مثبت آن برای حفظ سلامت پوست به یکی از موضوعات جذاب این روزها در فضای مجازی تبدیل شده است. در این مقاله به ارائه نمونه های مرتبط از انواع سرم پوست و راهکارهای بهتر برای انتخاب در این مورد می پردازیم. بدون اغراق، پوست معجزه طبیعت در ایجاد زیبایی انسان است. حفظ سلامت و شادابی آن با وجود تاثیر عوامل شیمیایی مانند استفاده از انواع لوازم آرایشی و شوینده، تغییرات هورمونی و اثرات افزایش سن و موارد مشابه قطعا در توان یک سرم برای پوست معمولی نیست! با انتخاب بهترین سرم پوست و استفاده صحیح از آن می توان این مشکل را به خوبی مدیریت کرد و مشکلات موجود را کنترل کرد.

سرم پوست چیست؟

سرم های پوست یکی از محصولات فوق العاده مراقبت از پوست هستند که بافت سبک و غلظت مواد مغذی بالایی دارند و به سرعت جذب پوست می شوند. تفاوت اصلی این محصول با انواع مرطوب کننده ها و لوسیون ها در این است که مواد غیر ضروری سرم ها حذف شده و با مواد ضروری و مغذی جایگزین شده اند.

سرم پوست چرب و جوشدار

چه کسانی باید از سرم پوست استفاده کنند؟

اساسا سرم پوست برای همه کسانی که می خواهند مراقبت ویژه ای از پوست خود داشته باشند ضروری است.نه تنها افراد مسن و افراد دارای مشکلات پوستی خاص، بلکه افراد جوان نیز باید برنامه روزانه پوستی داشته باشند و بهترین سرم پوست را برای پیشگیری از مشکلات پوستی تهیه و استفاده کنند. برخی افراد به جای مرطوب کننده از سرم پوست استفاده می کنند. باید در نظر داشته باشید که اگر پوست خیلی خشکی دارید، حتما باید علاوه بر سرم مخصوص پوست، از مرطوب کننده مناسب نیز استفاده کنید.

برعکس، اگر پوست بسیار چرب دارید، علاوه بر سرم مناسب پوست، باید یک مرطوب کننده مخصوص نیز برای حفظ تعادل چربی در پوست خود در نظر بگیرید.

بهترین سرم پوست چه فوایدی دارد؟

1. به دلیل جذب و سبکی بالا، به سرعت جذب پوست می شوند. این کار کار تغذیه و لایه برداری پوست را تسریع می کند.

2 پوست حساس را تسکین می دهد. از آنجایی که حاوی روغن نیستند، برای پوست های حساس مستعد جوش و آکنه مناسب هستند.

3 برخی از سرم ها حاوی رتینول هستند که به کاهش خطوط ریز و چین و چروک روی پوست کمک می کند.

4 از آنجایی که سرم ها بافت سبکی دارند، پس از استفاده از آن ها احساس سنگینی و چربی ایجاد نمی شود.5. آسیب های پوستی مانند کک و مک، آفتاب سوختگی و …. توسط برخی از سرم ها بازسازی و ترمیم می شوند.

انواع سرم های پوست

سرم های ضد آکنه: این سرم ها اغلب حاوی اسید سالیسیلیک یا مشتقات گیاهی هستند. همچنین نیاسینامید (نوعی ویتامین B3) که یک ماده تسکین دهنده، آبرسان و ضد التهاب است در این نوع سرم وجود دارد که باعث کاهش سوزش پوست و ترمیم و تقویت پوست می شود.
سرم های ضد پیری: این سرم ها اغلب حاوی باکوچیول یا رتینول یا هر دو هستند. مواد موجود در این سرم باعث ترمیم و بازسازی پوست و همچنین تولید کلاژن می شود.

سرم های آبرسان: این نوع سرم ها حاوی مولکول های اسید هیالورونیک هستند که به مولکول های آب موجود در پوست متصل می شوند و پوست را شاداب و جوان نشان می دهند. این مولکول به طور طبیعی در پوست وجود دارد و به کلاژن پوست چسبیده است. اسید هیالورونیک در پوست کودکان بیشتر تولید می شود و به تدریج و با افزایش سن، پوست کلاژن کمتری تولید می کند که منجر به کاهش میزان اسید هیالورونیک در پوست و در نتیجه پیری پوست می شود.

سرم های روشن کننده: ترکیبات اصلی این سرم ها شامل ویتامین C، اسید فرولیک، اسید کوجیک، اسید گلیکولیک، عصاره قارچ، ریشه شیرین بیان یا اسید لاکتیک است و سرشار از آنتی اکسیدان است که از افزایش رنگدانه های پوست جلوگیری می کند و در نتیجه پوست را روشن می کند.

سرم های ترمیم کننده: این نوع سرم از یک ماده گلیکولیک و آلفا هیدروکسی اسید مشتق شده از نیشکر استفاده می کند که می تواند به لایه های بالایی پوست نفوذ کرده و پیوندهای بین سلولی را از بین ببرد. این ماده سلول های مرده و تغییر رنگ پوست را از بین می برد و ظاهری صاف و درخشان به پوست می بخشد.

سرم های دفاعی رادیکال های آزاد: سرم های این دسته حاوی ترکیباتی مانند ویتامین های C، A، E و رسوراترول هستند که با مبارزه با رادیکال های آزاد از آسیب سلول های پوست جلوگیری می کنند.

سرم های لایه بردار: این سرم ها حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی مانند اسید گلیکولیک یا اسید لاکتیک، رتینول، آنزیم های عصاره گیاهان یا میوه ها و اسید سیتریک هستند. استفاده از این سرم باعث صاف و نرم شدن پوست، کاهش خطوط و چین و چروک، اصلاح رنگ و هایپرپیگمانتاسیون ناشی از پیری طبیعی پوست می شود.

بهترین سرم صورت برای هر نوع پوست

سرم های پوست انواع مختلفی دارند و هر کدام با ترکیبات خاص خود برای نوع پوست خاصی مناسب است. این محصولات بر روی لایه بیرونی پوست شما قرار می گیرند و با آبرسانی به سطح خارجی پوست شما شادابی و شادابی آن را افزایش می دهند. البته این زمانی است که شما سرم خود را با توجه به پوست خود انتخاب کرده اید تا بتواند نیازهای پوست شما را به درستی برطرف کند.

بهترین سرم های صورت مناسب برای انواع پوست به شرح زیر است:

بهترین سرم صورت برای پوست های چرب

بهترین سرم صورت برای پوست های چرب نه تنها پوست شما را مرطوب، تغذیه و لایه برداری می کند، بلکه آن را آبرسانی می کند. علاوه بر این، سرم های مناسب برای پوست های چرب حاوی موادی هستند که نه تنها چربی اضافی پوست را جذب می کنند، بلکه با پاکسازی و کوچک کردن منافذ پوست، آن را درخشان تر و زیباتر می کنند. ترکیبات بهترین سرم صورت برای پوست های چرب باید شامل موارد زیر باشد:

  • ویتامین سی
  • گلیسرین
  • اسید هیالورونیک
  • اسید سالیسیلیک
  • اسید لاکتیک

در نهایت، اگر پوست شما چرب است، توصیه می کنیم که بهترین سرم پوست ویتامین C را در اولویت قرار دهید.

بهترین سرم صورت برای پوست های خشک

برای تهیه بهترین سرم صورت برای پوست های خشک، انواعی را انتخاب کنید که حاوی مواد آبرسان هستند. زیرا این محصولات به راحتی پوست خشک را مرطوب می کنند و در نتیجه از خشک شدن بیشتر آن جلوگیری می کنند. سرم های پوست خشک نیز از ایجاد چین و چروک روی پوست شما جلوگیری می کند. به همین دلیل توصیه می کنیم اگر قصد خرید واکس موهای زائد را دارید، حتما بهترین سرم صورت ایرانی مخصوص پوست های خشک را خریداری کنید.

زیرا اپیلاسیون و اپیلاسیون یکی از مواردی است که علاوه بر خشک شدن پوست شما با کشیدن آن باعث ایجاد چین و چروک روی آن نیز می شود. در نهایت به یاد داشته باشید که اگر پوست خشکی دارید می توانید روزی چند بار از بهترین سرم صورت برای پوست های خشک استفاده کنید. زیرا این محصولات همچنین از آسیب اشعه های مضر خورشید به پوست شما جلوگیری می کنند. از بهترین سرم ها برای هر نوع پوستی می توان به خرید سرم لیفتینگ گاتیو اشاره کرد.

بهترین سرم صورت برای پوست مختلط

بهترین سرم های صورت برای انواع پوست مختلط، آبرسان و غیر چرب هستند. زیرا این محصولات علاوه بر آبرسانی به صورت، تمامی نیازهای این نوع پوست را نیز برطرف می کند.به طور کلی، اگر پوست مختلط دارید، توصیه می کنیم سرم های آبرسان را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. تا بتوانید علاوه بر کنترل چربی پوست، رطوبت لازم را نیز تامین کنید. البته فقط استفاده از سرم ها جواب نمی دهد و باید به رژیم غذایی خود نیز توجه کنید و یادتان باشد در طول روز آب بنوشید.

دکمه بازگشت به بالا