فرهنگ و هنر

ما به‌دنبال کار تزئینی و نمایشی نیستیم / در بهترین فضای تعاملی با پیروان ادیان توحیدی هستیم

ما به‌دنبال کار تزئینی و نمایشی نیستیم / در بهترین فضای تعاملی با پیروان ادیان توحیدی هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با پیروان ادیان توحیدی گفت: ما به دنبال کار تزئینی، زینتی و نمایشی نیستیم. ما در کنار هم با گفت‌وگو و تعامل با یکدیگر درس‌های اخلاقی را مرور و نیاز مهم خود را که همگرایی است، برطرف می‌کنیم.

به گزارش ایواره، محمدمهدی اسماعیلی – شامگاه سه‌شنبه(۲۴ بهمن‌) در نشست صمیمانه با پیروان ادیان توحیدی که در سازمان سینمایی برگزار شد، با اشاره به این‌که ما با پیروان ادیان توحیدی تاریخ را باهم ورق زدیم و جلو آمدیم و امروز هم باهم کنار هم ایستاده‌ایم و این باهم بودن بزرگ‌ترین امتیاز ما است، اظهار کرد: تا به امروز همه زرتشتی‌ها، آشوری‌ها، ارامنه عزیز و همه مذاهب ادیان توحیدی با قوت کنار هم بوده‌ایم. ما با دیگر ادیان توحیدی اشتراک‌های بسیاری داریم که همانند نخ تسبیح ما را دور هم جمع کرده است.

وی ادامه داد: تاریخ پرشکوه و تمدن چند هزار ساله، پیشتازی در عرصه علم و دانش، مهارت گفت‌وگو، انتقادپذیری، عقلانیت و ده‌ها موضوع دیگر ما را به عنوان یک ملت کهنسال به لحاظ قدمت و جوان به لحاظ عقلانیت و معنویت، کنار هم قرار داده است. خدای بزرگ را شاکریم که چنین نعمت‌های بی‌بدیلی به ملت ایران عنایت کرده است.

اسماعیلی ابراز کرد: اینجا خانه شما ادیان توحیدی است. اینجا محل تعامل، گفت‌وگو و ارتباطات خوب میان حوزه‌های خوب حاکمیت نظام با همه هم‌وطنان عزیزمان است. الحمدلله با نمایندگان عزیزمان در شورای اسلامی بهترین ارتباطات را با یکدیگر داریم. هر کدام از این بزرگواران که در این جلسه حضور دارند و حاضر شده‌اند، می‌دانند که همیشه در بهترین فضای تعاملی و اجرای مطالبات با شما هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما به دنبال کار تزئینی، زینتی و نمایشی نیستیم. ما در کنار هم با گفت‌وگو و تعامل با یکدیگر درس‌های اخلاقی را مرور و نیاز مهم خود را که همگرایی است، برطرف می‌کنیم.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس فرزندان ایرانی فارغ از نوع اعتقادات دینی، کنار یکدیگر به رزم رفتند و از میهن عزیزشان دفاع کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: در همین ابتدای سال، ما برای شهید عالی‌مقامی که پس از چند دهه به کشورمان بازگشت، مراسمی برگزار کردیم. این‌ها سرمایه‌های گرانبهایی هستند که ما را به یکدیگر پیوند می‌زند.

اسماعیلی بیان کرد: روز شنبه به ارومیه سفر و در آنجا تاکید کردم که در همه حوزه‌ها شاهد حضور ادیان توحیدی به‌ویژه بخش‌های فرهنگ و هنر هستیم.

وی گفت: ما در همه بخش‌های فرهنگی از جمله رسانه، چاپ ‌و نشر، خبری و… آمادگی کامل داریم که در خدمت شما عزیزان باشیم.

وی ادامه داد: دوست داشتم همانند سال‌های گذشته چنین جلسه‌ای را با حضور آقای رئیس‌جمهور داشته باشیم که ان‌شاءالله در ماه‌های آینده بتوانیم این جلسه‌ را برگزار کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: بازهم یاد شهدا و ادیان توحیدی را گرامی می‌دارم. ما مسلمانان وارد ماه ویژه‌ای شده‌ایم و معتقدیم ماه شعبان زمینه‌ساز ماه میهمانی خدا است.

در این‌ نشست، سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه از ادیان مختلف توحیدی از جمله اسقف مار نسای بنیامین اسقف اعظم آشوریان ایران، پدرام سروش‌پور اسقف زرتشتی، اسقف متئو اسقف کلیسای لاتین، آرش آبائی ادیان کلیمی و استاد دانشگاه، خاخام اعظم یونس حمامی لاله‌زار کلیمی، اسقف بنیامین آشوری، اسقف وانیا سرگیز آشوری کلدانی کاتولیک و بیاینا محمودی بازیگر ارمنی سریال گاندو حضور داشتند.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا